خبرنگاران پیگیری معاون اول رییس جمهوری از شرایط کرونا در لرستان

به گزارش مجله آزمون اول، خرم آباد - خبرنگاران - اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار لرستان آخرین شرایط مقابله استان با ویروس کرونا و اقدامات اجرا شده را آنالیز و پیگیری کرد.

خبرنگاران پیگیری معاون اول رییس جمهوری از شرایط کرونا در لرستان

جهانگیری در این ارتباط تلفنی چگونگی آخرین شرایط استان به لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، توضیح اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مدیریت این بیماری در استان و مسائل موجود را ارزیابی کرد.

وی پس از ارایه گزارش استاندار لرستان بر ضرورت بکارگیری تمامی امکانات برای مقابله با ویروس کرونا تاکید نمود و گفت: همه تجهیزات باید برای درمان مبتلایان بکارگیری شده و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با جدیت اجرایی گردد.

استاندار لرستان نیز گفت:با مشاهده شدن نخستین افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه با توجه به حساسیت بالای موضوع در دستور کار نهاده شد که در این راستا ستاد استانی مدیریت کرونا تشکیل، کمیته ها و اعضای آن معین و وظایف و دستورالعمل ها به آنها ابلاغ شد.

سید موسی خادمی اضافه نمود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مجموعه کارکنان آن به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا معین و تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به همکاری و تهیه امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان شدند که از این رو تجهیز بیمارستان های مخصوص بیماران کرونایی در سطح استان انجام شد و امکانات مورد احتیاج کادر پزشکی در اختیار آنان نهاده شد .

وی ادامه داد: ساز و کار مبارزه با ویروس کرونا در استان لرستان بر پیشگیری از شیوع آن بنا شد و در همین خصوص موضوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم توسط رسانه ها، مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز استان در دستور کار نهاده شد .

وی توضیح داد: در راستای عملیات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کمیته های استان اقداماتی از قبیل شناسایی اماکن پرخطر، ضدعفونی و گندزدایی آن همچنان در دستور کار دارند و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در اوایل این شرایط انجام شد.

استاندار لرستان گفت: با توجه به قرار دریافت استان در جهت های محوری کشور جاده های آن از استان های پرتردد کشور به خصوص در ایام نوروز به شمار می رود و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از مسافران نوروزی می باشد که طی اطلاعیه های جداگانه از هموطنان خواسته شده با توجه به شرایط کنونی به لرستان سفر ننمایند .

خادمی اضافه نمود: همچنین از کسبه و بازاریان خواسته شد در شرایط کنونی که ویروس کرونا در اماکن پر جمعیت خطر بیشتری را متوجه مردم می نماید با در نظر دریافت حساسیت موضوع نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام نمایند .

وی ادامه داد: استقراراکیپ های تشخیص مبتلایان به این ویروس در ورودی های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر به صورت شبانه روز در حال اجرا است و در صورت برخورد با مورد مشکوک ضمن راهنمایی آنها به محل های خاص تدارک دیده شده، جهت انجام آزمایشات به کادر درمانی معرفی می شوند تا اقدامات لازم انجام گردد .

خادمی گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و سمن ها جهت توزیع اقلام بهداشتی و ارائه آموزش ها طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت به صورت مدون و برنامه ریزی شده در حال اجرا است و پزشکان نامی استان نیز آموزشها و آگاهی بخشی به مردم مناطق مختلف شهرستان ها را به صورت دوره ای انجام می دهند .

وی با اشاره به توزیع دوره ای اقلام بهداشتی میان مناطق حاشیه نشین لرستان گفت: پس از شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر بازار با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز 99 اقدامات در زمینه تامین مایحتاج اولیه مردم مانند گوشت، برنج، مرغ و میوه صورت گرفته و بازار استان در این زمینه مسئله ای نخواهد داشت .

خادمی افزود: همچنین با توجه به سرانجام درمان بعضی از مبتلایان به ویروس کرونا و گذراندن دوره نقاهت آنان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه حضرت ابوالفضل استان محلی برای بیماران ترخیص شده تجهیز شده که در صورت لزوم بیماران جهت گذراندن دوره نقاهت به این محل منتقل و سپس مرخص خواهند شد .

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تعداد مبتلایان به این ویروس در استان تا سرانجام روز 25 اسفند ماه 289 نفر ذکر شده که از این تعداد 25 نفر جان باخته، 49 نفر بهبود یافته اند، 135 نفر بستری و 80 نفر دیگر به صورت مراقبت در منزل می باشند.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8302

به "خبرنگاران پیگیری معاون اول رییس جمهوری از شرایط کرونا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیگیری معاون اول رییس جمهوری از شرایط کرونا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید