خبرنگاران 20 تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، یاسوج- خبرنگاران- معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 20 تن روغن خوراکی برای تنظیم بازار از فردا در این استان توزیع می گردد.

خبرنگاران 20 تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد

امیر تیمور موسویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این مقدار روغن با مشارکت بیش از 40 واحد منتخب صنفی از روز دوشنبه 18 اسفند در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: به منظور تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در آستانه عید نوروز این مقدار روغن با نظارت مستقیم بازرسان صنعت معدن و تجارت توزیع می گردد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: با توجه به کمبود روغن خوراکی در بازار، توزیع روغن تا برطرف کمبود و روان سازی شبکه توزیع ادامه دارد.

موسویان مطرح کرد: بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عاملان توزیع ملزم به رعایت قیمت مصوب و نصب تابلوی عاملیت توزیع هستند.

وی ابراز داشت: از ابتدای مهرماه سال جاری تا به امروز افزون بر سه هزار و 700 تن روغن خوراکی تامین و در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

معاون بازرسی و حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همشهریان در صورت مشاهده تخلف (احتکار، گرانفروشی، امتناع از عرضه کالا و خدمات و یا فروش اجباری کالاها) با شماره 124 بازرسان صنعت معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

وی اضافه نمود: سرانه مصرف روغن خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 20 کیلوگرم در سال مطرح کرد و گفت این میزان هشت کیلوگرم بالاتر از متوسط جهانی است.

بیش از 90 درصد مواد اولیه فراوری روغن نباتی مورد احتیاج کشور به وسیله واردات تامین می گردد.

در ماه های اخیر به دلیل بعضی مسائل برای ترخیص مواد خام روغن خوراکی از گمرک شاهد کمبود این کالای اساسی و مورد احتیاج مردم در بازار کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت 713 هزار نفری تنها یک کارخانه فراوری روغن خوراکی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22863

به "خبرنگاران 20 تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید