خشونت و درگیری در خیابان های آلمان

به گزارش مجله آزمون اول، درگیری های اخیر گروه هایی از جوانان با پلیس در شهر اشتوتگارت آلمان، تنها نمونه ای از ده ها مورد خشونت خیابانی و درگیری با نیروهای امنیتی طی چند ماه اخیر در این کشور است.

خشونت و درگیری در خیابان های آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

ده ها گروه از افراد خشمگین یکشنبه شب در مرکز شهر اشتوتگارت طی درگیری های خیابانی با پلیس، اموال عمومی را تخریب و چندین نیروی پلیس را زخمی کردند.

سخنگوی پلیس اشتوتگارت در این رابطه گفت: در ابتدا شرایط کاملاً خارج از کنترل بود، اما بعد از گذشت چند ساعت، اوضاع حوالی صبح آرام شد. با این حال برای کنترل اوضاع، صدها نیروی امنیتی از سراسر ایالت بادن وورتنبرگ به مرکز ایالت اعزام شده بودند.

در ویدئوهای منتشر شده از این درگیری ها، تصاویری از مردانی که پنجره های فروشگاه ها را با لگد می شنمایند یا سنگ فرش خیابان را تخریب می نمایند دیده می گردد. این نخستین مورد از وقوع چنین خشونت هایی در اشتوتگارت نبود؛ اواخر هفته گذشته نیز درگیری های پراکنده ای بین گروه هایی از جوانان و نیروهای پلیس این شهر اتفاق افتاده بود.

به نوشته تارنمای شبکه دویچه وله شهردار و مقامات پلیس شهر اشتوتگارت آلمان بعدازظهر یکشنبه، اول تیرماه در یک کنفرانس خبری شرکت کردند و نخستین نتایج تحقیقات خود درباره درگیری های خیابانی با پلیس را در اختیار رسانه ها گذاشتند. علت بروز این واقعه، بازرسی یک جوان آلمانی 17 ساله مظنون به حمل مواد مخدر توسط پلیس بوده است.

توماس برگر جانشین رئیس پلیس اشتوتگارت در این رابطه گفت: ابتدا حدود 200 نفر از افرادی که در پارتی های شبانه شرکت داشتند برای همبستگی با این جوان با پلیس درگیر می شوند و هنگامی که شمار ماموران پلیس افزایش می یابد، تعداد آنها نیز بالا رفته و در مجموع حدود 500 نفر با استفاده از سنگ و بطری و اشیا دیگر با 280 مامور پلیس درگیر شده اند.

این واقعه از حدود نیمه شب شروع شده و تا ساعت چهار و سی دقیقه بامداد ادامه داشت و شدت درگیری ها به حدی بود که پلیس اشتوتگارت از پلیس ایالتی و دیگر نیروهای امنیتی تقاضای یاری کرد. طی این خشونت ها 40 مغازه در مرکز شهر مورد حمله نهاده شد و 9 فقره از آنها غارت شدند. همچنین 12 خودروی پلیس آسیب دید، 19 مامور زخمی و 24 نفر از مهاجمان دستگیر شدند.

فرانتس لوتس رئیس پلیس اشتوتگارت از گستره خشونت علیه ماموران امنیتی ابراز حیرت کرد و گفت که هنوز نمی تواند این اتفاق را باور کند. او با بیان این که حادثه شنبه شب انگیزه سیاسی نداشته گفت، در 46 سالی که در نیروی انتظامی خدمت می نماید چنین واقعه ای را مشاهده ننموده است.

به گفته لوتس، نیروهای پلیس در ماه های اخیر شاهد بروز خشونت از جانب بعضی افراد بوده و آنچه که در این زمینه تازگی دارد، برنامه ریزی این خشونت ها به وسیله اینترنت و شبکه های اجتماعی است.

این در حالی است که جوانانی که در این گونه اعمال شرکت دارند، از حادثه فیلم می گیرند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می نمایند.

خشونت های شنبه شب هم توسط دوربین تلفن های همراه مستند شده و به وضوع می توان شاهد حمله به ماموران و فروشگاه ها و چرخ زدن های بی هدف هلی کوپترهای پلیس در آسمان بود.

در همین حال رئیس دولت ایالت بادن وورتنبرگ و شهردار اشتوتگارت تاکید نموده اند که عاملان این اعمال خشونت بار باید شناسایی و محاکمه شوند.

با افزایش خشونت های خیابانی در شهرهای آلمان، پلیس این کشور نیز برای مقابله با آنها دست به خشونت بیشتر می زند و این اقدام متعاقبا موجب خشمگین تر شدن جوانان می گردد.

بنابه گزارشی تازه مأموران پلیس آلمان در سال گذشته 67 بار به سوی افراد تیراندازی نموده اند که در اثر آن 14 نفر کشته و 29 نفر زخمی شده اند. برپایه آمار رسمی ایالت ها و پلیس فدرال، در سال 2018میلادی نیز در آلمان یازده نفر بر اثر تیراندازی پلیس جان خود را از دست داده اند.

بعضی گزارش ها نیز از وجود گرایش های راست گرایانه و نژادپرستانه در بین نیروهای پلیس حکایت دارد. به همین دلیل زاسکیا اسکن رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، خواستار تحقیقات مستقل درباره افراد پلیس شده و درباره گرایش به نژادپرستی و آمادگی به خشونت در میان مأموران پلیس ابراز نگرانی نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12307

به "خشونت و درگیری در خیابان های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت و درگیری در خیابان های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید