درباره خرید ویلا در طالقان بیشتر بدانیم

به گزارش مجله آزمون اول، طالقان یکی از مناطق ییلاقی نزدیک به پایتخت محسوب می گردد که در 120 کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است. این شهرستان از سخاوتمندی طبیعت بی بهره نبوده و پوشش گیاهی آن با گونه های گیاهی ارزشمند، طالقان را به شهری محبوب و سرسبز برای بسیار افراد به ویژه پایتخت نشینان تبدیل نموده است. آب و هوای بسیار مطلوب، طبیعت بکر، تفرجگاه های جذاب و دسترسی راحت و سریع از مهم ترین ویژگی های طالقان است که افراد زیادی را سوی این بهشت کوچک رهسپار نموده است.

درباره خرید ویلا در طالقان بیشتر بدانیم

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همه این موارد دست به دست هم داده اند تا بازار ساخت و ساز ملک های مسکونی و ویلایی در این منطقه رونق پیدا کند. با توجه به اینکه دلیل اصلی افراد برای سفر به طالقان تفریح و وخوش گذرانی است، اغلب خانه های طالقان به صورت ویلایی طراحی شده اند و متراژهای بالایی دارند. تنوع خانه ها و ویلاهای طالقان دست افراد را برای انتخاب ملک مناسب خود باز گذاشته است. در نتیجه هواداران این شهرستان سرسبز، می توانند با کمی جستجو در ویلاها و خانه های طالقان، ملک مورد علاقه خود را پیدا نمایند.

بدیهی است با گذر زمان، رشد و توسعه طالقان و در نتیجه تاسیس مراکز آموزشی، تفریحی، بهداشتی و… جمعیت این شهر کوچک افزایش پیدا نموده و روز به روز افراد بیشتری به سکونت دائم یا موقت در این منطقه تمایل پیدا می نمایند. استقبال بسیار زیاد افراد از شهرستان طالقان باعث افزایش قیمت زمین در این شهرستان شده است. بنابراین افرادی که قصد خرید ملک دارند، باید با سرعت بیشتری اقدام نمایند؛ چرا که قیمت املاک این منطقه به سرعت در حال افزایش است. در ادامه ضمن آنالیز علل رونق خرید ویلا در شهرستان طالقان، به آنالیز برخی موارد برای خرید آگاهانه تر ویلا در طالقان می پردازیم.

رونق خرید ویلا در طالقان

این نکته که خرید ملک و زمین، یکی از مطمئن ترین راه ها برای حفظ ارزش سرمایه محسوب می گردد، بر هیچ کس پوشیده نیست. بنابراین افراد زیادی سعی دارند با خرید خانه یا ویلا در مناطق مناسب، به نوعی سرمایه گذاری بی خطری دست پیدا نمایند.

از طرفی طالقان از دیرباز جزء شهرستان های خوش آب و هوا و از گزینه های مورد علاقه تهرانی ها برای سفرهای کوتاه آخر هفته و ایام تعطیل بوده است. با توجه به مسافت کوتاه بین تهران و این شهرستان، افراد می توانند با چند ساعت رانندگی، بدون خستگی و فوت وقت به مقصد برسند و از ازدحام زیاد جمعیت، شلوغی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران فرار نمایند.

گرچه اغلب افراد به دلیل مشغله های کاری و محدودیت های زندگی روزمره خود نمی توانند برای سکونت دائم روی طالقان حساب نمایند؛ اما باز هم ترجیح می دهند برای استراحت، تمدد اعصاب و خوش گذرانی روزهای تعطیل یا آخر هفته ها خانه یا ویلایی در طالقان یا سایر مناطق سرسبز اطراف آن داشته باشند. در نتیجه دور از انتظار نیست که این شهرستان انتخاب بسیاری از تهرانی ها برای خرید خانه و ویلا باشد. رونق خرید ویلا در طالقان موجب شده قیمت زمین و باغ های طالقان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

انواع ویلاهای طالقان و تفاوت آن ها

ویلاهای شهرستان طالقان به صورت عمده در سه دسته قرار می گیرند. برخی ویلاها فلت یا یک طبقه هستند، برخی دیگر دوبلکس یا دو طبقه و برخی هم به صورت تریبلکس یا سه طبقه طراحی و ساخته شده اند. هریک از این ویلاها متناسب با تعداد طبقات خود، اتاق ها و سرویس بهداشتی های متعددی دارند. به طور معمول ویلاهای فلت حیاط های کوچک تری نسبت به ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس دارند. اما این موضوع یک قاعده کلی است و محتمل است در برخی موارد صدق نکند.

علاوه بر تعداد اتاق، سرویس بهداشتی و متراژ حیاط، موارد دیگری نیز در این ویلاها با هم تفاوت دارند. برای مثال، برخی خانه های ویلایی دو یا سه طبقه، اتاق هایی با طراحی خاص برای بازی و ورزش دارند. تهویه مجزا و ویژه، پنجره های نورگیر، سقف بلندتر و نورپردازی متفاوت برخی از تفاوت های اتاق بازی و ورزش خانه های ویلایی است. چنین فضایی برای یک باشگاه کوچک خانگی مناسب خواهد بود.

از دیگر تفاوت های ویلاهای چند طبقه با انواع فلت، بالکن آن ها است. یکی از امتیازهای ویلاهای چند طبقه وجود بالکن در طبقات دیگر است که ویلاهای فلت از آن محروم هستند. بالکن یا تراس با منظره زیبای طبیعت سرسبز طالقان، می تواند مکانی دنج و آرامش بخش برای نوشیدن چای عصر یا صرف صبحانه باشد. همچنین اتاق هایی که در طبقات دوم یا سوم قرار دارند، از منظره طبیعت طالقان بهره مند هستند. این مورد یکی از مهم ترین تفاوت های ویلاهای چند طبقه با انواع فلت است.

عوامل موثر روی قیمت ویلاهای طالقان

عوامل مختلفی بر قیمت خانه ها و ویلاهای طالقان تاثیر گذاشته اند. در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل موثر روی قیمت را آنالیز می کنیم:

- منطقه جغرافیایی

همان طور که در هر منطقه از تهران یا سایر شهرهای ایران، قیمت خانه با دیگر محله ها فرق دارد، در طالقان نیز قیمت هر محله با دیگر مناطق متفاوت است. هرچه خانه ها و ویلاها در مناطق گران قیمت و اعیان نشین طالقان واقع شده باشند، قیمت بالاتری خواهند داشت. همچنین هرچه دسترسی ویلا به مراکز آموزشی، تفریحی، فروشگاه ها، خیابان های اصلی، مراکز خرید و تفریحی و… بهتر و سریع تر باشد، احتمال آن که قیمت آن افزایش پیدا کند، بیشتر خواهد بود. در مجموع گرچه ویلاهای طالقان با دسترسی راحت گران تر هستند، اما دردسرهای کمتری برای ساکنین خواهند داشت و افراد برای برطرف احتیاجهای روزمره خود راحت تر خواهند بود.

- متراژ

کوچک ترین ویلاهای طالقان متراژی در حدود 160 تا 200 متر دارند؛ این در حالی است که ویلاهای عظیم تر طالقان حدود 700 تا 1000 متری هستند. هرچه متراژ ویلا و زیربنای آن بیشتر باشد، قیمت ویلا نیز افزایش خواهد یافت. همچنبن تعداد طبقات ویلا روی متراژ خانه تاثیرگذار است. بنابراین خانه های ویلایی دو یا سه طبقه متراژ بالاتری دارند. متراژ بالا به معنای داشتن اتاق ها و سرویس های بیشتر خواهد بود. بدیهی است هرچه تعداد طبقات، اتاق ها، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات ویلا بیشتر باشد، قیمت نهایی آن نیز افزایش پیدا خواهد نمود. علاوه براین هزینه های جانبی ویلای عظیم تر نظیر هزینه آب، برق، گاز و… نسبت به ویلاهای کوچک بیشتر است.

- سن بنا

خانه ها و ویلاهای نوساز یا کلید نخورده طالقان، نسبت به ملک های قدیمی و کلنگی این منطقه گران تر هستند. گرچه قیمت ویلاهای نوساز از کلنگی بیشتر است، اما این گروه از ویلاها اغلب ارزش خرید بالاتری دارند. به عبارتی با توجه به مسائل ویلاهای کلنگی نظیر احتیاج به بازسازی در سال های بعد، اختلال در عملکرد سیستم سرمایشی و گرمایشی، کیفیت پایین مصالح و… خرید این ویلاها برای مدت طولانی توصیه نمی گردد. بنابراین افرادی که قصد خرید ویلا برای مصرف شخصی خود را دارند، بهتر است سراغ ویلاهای نوساز بروند. اما افرادی که می خواهند برای مدت کوتاهی از ویلا استفاده نمایند و بعد آن را بفروشند، می توانند روی ویلاهای قدیمی و کلنگی حساب نمایند. نکته دیگر آن که در صورت کمبود بودجه برای خرید ویلای نوساز، تهیه یک ویلای قدیمی با قیمت مناسب و بازسازی آن می تواند راهی هوشمندانه برای داشتن ویلا در طالقان باشد.

- امکانات جانبی

یکی از مهم ترین تفاوت های ویلاها میزان امکانات جانبی است. این امکانات جانبی نظیر استخر رو باز یا بسته، جکوزی، باشگاه خانگی، حیاط با پوشش گیاهی ویژه، وسایل بازی و… باعث جذابیت بیشتر ویلا خواهد شد و ویلا را برای ساکنین آن کاربردی تر خواهد نمود. هرچه تعداد امکانات جانبی ویلا بیشتر باشد، قیمت نهایی آن نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت ویلا در طالقان

با توجه به گرانی ها و ناآرامی های اخیر بازار مسکن، قیمت ویلا در طالقان با افزایش ناگهانی بسیار زیادی روبرو شده است. برای مثال ویلایی با متراژ 50 متر (2000 متر زیربنا) با یک اتاق خواب، سرویس بهداشتی، 5 پارکینگ، حیاط و انباری در طالقان حدود دو ماه پیش 930.000.000 تومان خرید و فروش شده است.

در آخر باید گفت افزایش قیمت ویلاهای طالقان در حال حاضر نسبت به شش ماه گذشته سرعت کمتری دارد؛ اما متوقف نشده است. بنابراین افراد پیش از اقدام برای خرید ویلا باید ضمن در نظر دریافت بودجه، انتظارات و احتیاجهای خود را از ویلای مورد نظر تعیین نمایند. سپس در اولین فرصت اقدام به خرید نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9414

به "درباره خرید ویلا در طالقان بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

3 کاربر به "درباره خرید ویلا در طالقان بیشتر بدانیم" امتیاز داده اند | 2.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره خرید ویلا در طالقان بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید