دربی را به جنجال نکشید

به گزارش مجله آزمون اول، فدراسیون فوتبال درحالی به اجرای قانون 90 درصد سکوهای دربی برای تیم میزبان تاکید دارد که روی بلیت هیچ تماشاگرای ننوشته باید روی کدام جایگاه بنشیند. با یک هماهنگی ساده می گردد این قانون را زیر پا گذاشت.

دربی را به جنجال نکشید

به گزارش خبرنگاران ، حیدر بهاروند، نایب رئیس فدراسیون فوتبال اختصاص 90 درصد از سکوهای استادیوم آزادی دردربی ها به تیم میزبان را قطعی می داند: قانون اختصاص 90 درصد از ظرفیت تماشاگران به تیم میزبان و 10 درصد به تیم میهمان یکی از قوانین مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است که این قانون را در دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفته هشتم لیگ برتر اجرایی خواهیم کرد. با توجه به میزبانی استقلال در این دیدار 90 درصد از سکوهای استادیوم در اختیار تماشاگران این تیم قرار می گیرد و فقط 10 درصد از ظرفیت استادیوم به تیم میهمان اختصاص داده خواهد شد. بهاروند به اجرای قانون تاکید دارد: در آخرین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال که فصل گذشته برگزار گردید اعلام کردیم که این قانون الزام آور کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در مسابقه آینده دو تیم اجرایی می شود. از مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می خواهم که در اجرای این قانون سازمان لیگ و تمامی مسئولان برگزار نماینده مسابقه را یاری و همراهی نمایند تا باشگاه ها بتوانند از حق میزبانی خود به نحو شایسته استفاده نمایند.

آیا اجرای این قانون در فوتبال ایران مشکل ساز نخواهد شد؟ بهاروند پاسخ می دهد: این قانون در تمامی کشورهای پیشرفته در فوتبال سال هاست که اجرا می شود و شورای تامین نیز بر اجرای این قانون الزام آور فیفا و AFC تاکید نموده است. بنابراین اجرای این قانون الزام آور کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از مهم ترین مسابقات فوتبال ایران و قاره آسیا اهمیت ویژه ای دارد زیرا این مسابقه از سوی تمامی نهادهای فوتبال منطقه و قاره آسیا رصد می شود.

فدراسیون فوتبال در حالی تاکید به اجرای این قانون دارد که در اجراء مسائل زیادی در راه برگزاری این بازی ایجاد می شود. قرار است در هفته هشتم که دیدار استقلال و پرسپولیس در همین زمان برگزار می شود، قانون اجرا شود اما پرسش این است که تصمیم گیران و مجریان این قانون چه طور می توانند تماشاگران دو تیم را از هم تمیز دهند؟ تصور کنید تعداد قابل توجهی از تماشاگران تیم مهمان دراقدامی هماهنگ بلیت تهیه نمایند، وارد استادیوم شوند وقسمتی از سکوها را مال خود نمایند و از طرق مختلف ارتباطی دیگر تماشاگران خود را هم از ماجرا آگاه سازند و عده بیشتری نیز به محلی که در تسخیر تماشاگران تیم مهمان درآمده مراجعه نمایند، آنگاه مجریان این طرح چگونه می توانند مانعی در راه حضور تماشاگران در استادیوم باشند؟ آیا تصمیم گیران این طرح به حواشی اجرای این روش که البته به لحاظ بین المللی نیز کاملا قانونی هم هست، فکر نموده اند؟ آیا اجرای این تصمیم به همین سادگی که بهاروند می گوید یا پیش تر فتاحی گفته، خواهد بود ؟ میان حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد آن هم در فوتبالی که بسیاری از استادیوم هایش هنوز به شکل آماتور مدیریت می شود و حتی تماشاگران نمی دانند که روی کدام جایگاه باید بنشینند؟ استادیوم آزادی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هنوز تماشاگران به شکل بدوی روی جایگاه ها می نشینند وبا اینکه طبقه دوم هم جایگاه دار گردیده اما عملا هیچ کس نمی داند که جایش کجاست. حتی در بازی های بزرگی همچون دربی ها بسیاری از تماشاگران با وجود در اختیار داشتن بلیت نتوانستند وارد استادیوم شوند. حال چه طور می خواهند قانون 90 درصد برای میزبان و 10 درصد برای مهمان را در این استادیوم اجراء نمایند، تعیین نیست.

تنها راه اجرای این قانون نشستن تماشاگران روی جایگاه های مخصوص به خود است. در این شرایط دیگر نمی شود با هماهنگی قسمتی از استادیوم را به تسخیر درآورد و اگر هم تماشاگری از تیم رقیب در بین تماشاگران تیم میزبان نشسته باشد، بدون شک مسئله ای ایجاد نخواهد کرد. باید بستر اجرای این قانون ابتدا فراهم شود و بعد تصمیم گیران از الزام آور بودن این قانون بگویند.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 38

به "دربی را به جنجال نکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی را به جنجال نکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید