دمای 40 درجه در 16 شهر سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیشینه دما 16 شهر استان به 40 درجه و بیشتر از آن رسید.

دمای 40 درجه در 16 شهر سیستان و بلوچستان

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همانطور که پیش بینی شده بود، گرمای هوا در تمام نقاط استان ادامه یافت و تنها دماسنج سه شهر استان شامل چابهار، زاهدان و خاش کمتر از 40 درجه را نشان داد.

وی اضافه نمود: امروز دلگان با دمای 47.8 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد و پس از آن به ترتیب شهرهای ایرانشهر با دمای 46.5، هیرمند 44.5، میرجاوه 44.2 و هامون 43.6 دیگر شهرهای گرم استان شدند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می گردد گرمای هوا همچنان تا اواسط هفته آینده در استان ادامه داشته باشد و بیشینه نقطه ای دما در نواحی غربی به محدود 48 درجه سلسیوس برسد.

دیانتی گفت: اگرچه شرایط گرمای هوا تا اواسط هفته آینده در استان استمرار دارد اما در روز آدینه و شنبه به واسطه تشدید جریانات شمالی بین یک تا دو درجه دمای هوا کاهش می یابد.

وی اضافه نمود: امروز به رغم وزش بادهای 120 روزه دمای شهرهای شمال استان بین 43 تا 44 درجه سلسیوس بود که انتظار می رود این شرایط روز آدینه و شنبه پیش رو قدری تعدیل گردد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره شرایط دمایی استان در خنک ترین لحظات روز نیز گفت: امروز زاهدان با دمای 21.3 درجه سلسیوس خنک ترین شهر استان شد. همچنین پیش بینی می گردد این شرایط دمای طی چند روز آینده با نوسانات ناچیز ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14290

به "دمای 40 درجه در 16 شهر سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای 40 درجه در 16 شهر سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید