دیدار تاریخی روسای جمهور چین و تایوان پس از 66 سال در سنگاپور

به گزارش مجله آزمون اول، روسای جمهوری چین و تایوان دقایقی پیش پس از 66 سال مناقشه در سنگاپور با یکدیگر دیدار و پشت درهای بسته گفت وگو کردند.

دیدار تاریخی روسای جمهور چین و تایوان پس از 66 سال در سنگاپور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ما ئینگ جئو همتای تایوانی پیش از شروع مذاکرات در هتل شانگری لا سنگاپور مقابل صدها دوربین رسانه ها حضور یافتند و با یکدیدکر دست دادند و سپس به همراه هیات های خود پشت میز مذاکره نشستند.

رئیس جمهور چین این نشست را یک حادثه تاریخی خواند و گفت که دو طرف در روابط خود در یک گذرگاه مهم زمانی قرار دارند.

وی بر ضرورت توسعه مناسبات مردمی چین و تایوان تاکید نمود و گفت: ما باید به خوبی در تاریخ ثبت کنیم که خردمندانه عمل نموده ایم و به جهانیان نیز نشان دهیم خواهان صلح و ثبات منطقه ای و جهانی هستیم.

شی جین پینگ بر کوشش دو طرف برای افزایش همکاری های دوجانبه نیز تاکید نمود.

ما یینگ جئو رییس جمهوری تایوان نیز در شروع این نشست گفت: آینده از آن دو طرف است و باید برای افزایش تعاملات و همکاری های دو جانبه کوشش گردد.

وی با اشاره به اینکه هر دو طرف دارای تاریخ مشترکی هستند، گفت که در دیدار با نخست وزیر سنگاپور تاکید نموده است روابط دو کشور باید افزایش یابد.

رییس جمهوری تایوان بر نقش دو طرف برای ایجاد صلح و نقش مشخص نماینده خود در روابط مسالمت آمیز تاکید نمود و گفت: در سال های اخیر همکاری های تایوان و چین در بخش های مالی و تعامل دانشجویان وجود داشته است و ما باید با استفاده از استراتژی عملگرا، برای ایجاد روابط نزدیک کوشش کنیم.

وی عادی شدن روابط بین دو طرف را یک خواست متقابل و همچنین یک خواست جهانی مطرح نمود و با تاکید بر پنج نکته خواهان افزایش روابط در آینده شد.

کاهش تنش های بین دوطرف با تاکید بر اینکه دشمنی خاصی در گذشته وجود نداشته است، افزایش تعاملات و همکاری دو جانبه به نحوی که باعث منتفع شدن دو طرف گردد، ایجاد مکانیزم هایی از قبیل خط ویژه ارتباطی به منظور حل بعضی مسائل از جمله نکاتی بودند که رییس جمهوری تایوان به آنها اشاره نمود.

پس از این سخنان مذاکرات دو طرف پشت درهای بسته ادامه یافت و قرار است روسای جمهور چین و تایوان پس از مذاکرات به طور جداگانه با خبرنگاران گفت وگو نمایند.

روابط چین و جزیره تایوان از سال 2008 تاکنون روبه افزایش بوده است و دو طرف کوشش دارند میزان روابط خود را در آینده افزایش دهند.

روابط گرم سنگاپور با چین و تایوان و همچنین جمعیت زیاد چینی زبان های سنگاپور از جمله دلایلی است که چین و تایوان، این دولت - شهر کوچک جنوب شرق آسیا را برای دیدار تاریخی خود برگزیدند.

پیش از این دیدار برآورد هایی در خصوص هدف رئیس جمهور تایوان برای تقویت حزب خود در انتخابات پیش رو با استفاده از این دیدار تاریخی مطرح شد.

اما رئیس جمهور تایوان صبح امروز هدف از این دیدار را عادی سازی بیشتر روابط میان این جزیره و چین دانست و گفت که دو طرف باید ضمن کاهش خصومت ها، ارتباطات خود را توسعه دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3000

به "دیدار تاریخی روسای جمهور چین و تایوان پس از 66 سال در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار تاریخی روسای جمهور چین و تایوان پس از 66 سال در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید