راهنمای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل

به گزارش مجله آزمون اول، بسیاری از ما به دلایل مختلف کشور خود را به طور موقت یا همیشگی ترک می کنیم اما شاید مهاجرت تحصیلی یکی از رایج ترین این دلایل باشد. اما اگر تا به حال به سفر تحصیلی فکر نموده باشید، حتما از خود پرسیده اید که بهترین کشورها برای ادامه تحصیل کدام کشورها هستند. برای اینکه بتوانید کشور مناسب را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید باید مواردی را حتما در نظر داشته باشید. در این مطلب ما به این سوال پاسخ خواهیم داد و از کشورهایی خواهیم گفت که می توانید در آن ها بهترین خدمات آموزشی را برای رشد تحصیلی دریافت کنید. بنابراین، در ادامه این مطلب با مجله خبرنگاران همراه شوید.

راهنمای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل

کانادا، از بهترین کشورها برای تحصیل

این کشور آمریکای شمالی امروزه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل به حساب می آید و هواداران زیادی دارد. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا دانشگاه های کانادا به نسبت دیگر کشورها با اقبال بیشتری رو به رو شوند، این است که مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور اعتبار زیادی دارد. این موضوع در کنار رفاه اجتماعی مناسبی که در این کشور وجود دارد، باعث شده تا افراد و به خصوص خانواده های زیادی برای مهاجرت به این کشور برنامه ریزی نمایند.

مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های کانادا

ممکن است تصمیم بگیرید برای مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا به کشور کانادا سفر کنید. اکر قصد دارید برای مقطع کارشناسی به این کشور بروید، باید نمره آیلتسی حداقل برابر با 6 داشته باشید. ضمناً، برای به سرانجام بردن این مقطع و اخذ مدرک به 3 تا چهارسال زمان احتیاج خواهید داشت.

برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد، کمی اوضاع فرق دارد. به این صورت که باید مدرک آیتلس شما حداقل 6.5 باشد و علاوه براین، از استادان خود توصیه نامه های معتبری داشته باشید. نکته دیگر، مسئله بورسیه تحصیلی است که در دانشگاه های کانادا به ندرت به دانشجویان تعلق می گیرد؛ با این وجود، می توان در بعضی از دانشگاه ها از این امکان استفاده کرد.

در زمینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های کانادا، باید گفت بین 3 تا 6 سال زمان احتیاج خواهید داشت که این بیشتر به رشته تحصیلی شما بستگی دارد. البته در زمانی که مشغول به تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی باشید، امکان کار به صورت تمام وقت را نخواهید داشت و تنها می توانید 20 ساعت به صورت پاره وقت به انجام کارهای مختلف بپردازید. برای سفر به این کشور، می توانید بلیط هواپیما را از وب سایت ما تهیه کنید.

استرالیا، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل

این کشور نیز یکی دیگر از کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی است و از آن جا که دانشگاه های خوب و معتبری دارد، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. این کشور پهناور، از تمامی دنیا دانشجو می پذیرد و به همین دلیل بخش زیادی از مهاجران به این کشور را مهاجرت های تحصیلی تشکیل می دهند. در مقطع کارشناسی دانشگاه وسترن و دانشگاه سیدنی جزو بهترین دانشگاه ها در دنیا به حساب می آیند. برای اینکه در این مقطع در دانشگاه های استرالیا پذیرفته شوید باید بتوانید حداقل نمره 6 را در آزمون آیلتس به دست بیاورید.

اگر به دنبال تحصیل در استرالیا برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد هستید، احتیاج به مدرک آیلتس 6.5 و معدل حداقل 15 خواهید داشت. علاوه بر این، امکان 20 ساعت کار در هفته به شما داده می گردد که می توانید بخشی از هزینه های خود را از این طریق تامین نمایید. این درحالی است که برای قبولی در مقطع دکترا به نمره آیلتس 7 احتیاج خواهید داشت و باید پیش از شرکت در آزمون ترجمه مدارکتان را به همراه ریز نمرات ارائه کنید. ضمن این که دانشجویان دکترا در استرالیا که یکی از بهترین کشورها برای تحصیل به شمار می آید، حق انجام 30 ساعت کار را در هفته دارند.

برای آشنایی با روش های مهاجرت به استرالیا می توانید به مقاله ما در این زمینه مراجعه کنید.

شرایط ادامه تحصیل در انگلیس

یکی از نکات جالب درمورد انگلیس به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، تفاوت زمانی برای اخذ مدارک است؛ به طوری که در این کشور برخلاف دیگر کشورها، شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی به سه سال زمان و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد به یک سال زمان احتیاج خواهید داشت. علاوه بر این، عموما دانشگاه های انگلستان در دنیا از اعتبار زیادی برخوردارند و در نتیجه، اخذ مدرک از این دانشگاه ها می تواند به شما در آینده قدرت انتخاب زیادی بدهد. همچنین برای پذیرش در مقطع دکترا به نمره آیلتس 7 احتیاج خواهید داشت.

برای سر زدن به این کشور می توانید رزرو تور خود را از وب سایت ما انجام بدهید.

آلمان، یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل

این کشور پیشرفته و صنعتی یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل محسوب می گردد و به همین دلیل دانشگاه های آلمان متقاضیان زیادی دارد. از مزایای مهم تحصیل در آلمان می توان به امکان تحصیل هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی اشاره نمود. علاوه بر این، امکان استخدام در بازار کار این کشور نیز گزینه دیگری است که دانشجویان را راهی دانشگاه های این کشور می نماید.

دانشگاه های معتبر فرانسه، مختص دوستداران علم و دانش!

فرانسه نیز یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل به شمار می آید و با دانشگاه های مطرح خود گاهی گوی سبقت را از سایر رقبا می رباید. دانشگاه های این کشور رتبه بسیار خوبی درمیان دانشگاه های دنیا دارند و امکان تحصیل رایگان نیز در آن ها وجود دارد. اما نکته مهم این است که برای آموزش در این دانشگاه ها حتما باید به زبان فرانسوی احاطه داشته باشید چراکه این دانشگاه ها به زبان دیگری آموزش نمی دهند.

برای سفر به قصد تحصیل باید موارد مختلفی را در نظر داشت که در مقاله های آینده به آن ها خواهیم پرداخت. بنابراین حتما مطالب ما را دنبال کنید. همچنین برای رزرو هتل در هر یک از شهرهای مدنظرتان می توانید از وب سایت خبرنگاران اقدام کنید. نظر شما درمورد مهاجرت تحصیلی چیست؟ آیا ترجیح می دهید در کشور دیگری به ادامه تحصیل بپردازید یا از دانشگاه های کشورمان کاملا راضی هستید؟ برای ما بنویسید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10136

به "راهنمای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید