بهترین رشته های تجربی برای اپلای

به گزارش مجله آزمون اول، تحصیل فیزیوتراپی در کانادا

یکی از راه های ورود به خاک کانادا دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد. یکی از رشته های پرطرفدار در این کشور فیزیوتراپی می باشد.

بهترین رشته های تجربی برای اپلای

فیزیوتراپی رشته ای است که به تشخیص مسائل عضلانی و اسکلتی و درمان آن یاری می نماید. در این رشته بخش های مختلفی از علوم پزشکی و بالینی آموزش داده می شود، به طور مثال می توان به بیماری های عصبی، عضلانی، گوارش، ریوی و … اشاره نمود. تکنیک های مختلف این رشته به دلیل پیشرفت تکنولوژی و احتیاج های انسانی به صورت مداوم تغییر می نماید لذا شما باید هر روز آماده یادگیری مباحث جدید باشید. این رشته در بیشتر کشورها و همچنین کانادا از رشته های پر هوادار و پردرآمد می باشد و در طبقه بندی شغلی جز مشاغل سطح بالا به حساب می آید.

بازارکار فیزیوتراپی در کانادا

همانطور که گفته شد کانادا یکی از کشور هایی است که فیزیوتراپی در آن از سطح بالایی برخوردار است. به خصوص بازار کار آن در شهر ونکوور و تورنتو رونق زیادی دارد. همچنین در بریتیش کلمبیا نیز درخواست زیادی برای فیزیوتراپیست ها می باشد.

به واقع فیزیوتراپ های کشور های خارجه که شرایط لازم برای کار در کانادا را داشته باشند از موقعیت خوبی جهت شاغل شدن در کانادا را دارا می باشند به طوری که حقوق سالانه فیزیوتراپ ها در کانادا به طور تقریبی بین 60 تا 100 هزار دلار در سال می باشد. یکی از مواردی که باعث افزایش تقاضا برای کار به عنوان فیزیوتراپیست شده است مزایای زیاد آن می باشد. به طور مثال فیزیوتراپ ها در کانادا از امکانات بهداشتی و دهان و دندان و پرداخت حقوق در ایام تعطیل برخوردار می باشند.

کار به عنوان فیزیوتراپیست در کانادا

شما برای این که بتوانید به عنوان فیزیوتراپیست در کشور کانادا مشغول به کار شوید باید در ابتدا مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس در این رشته را در کشور خودتان داشته باشید. همچنین باید در کشور مبدا شرایط لازم جهت کار به عنوان فیزیوتراپ را داشته باشد. سپس در آزمون PCE یا همان آزمون جامع فیزیوتراپی که مخفف Physiotherapy Competency Examination می باشد باید نمره قبولی را کسب کنید. همچنین باید در سازمان نظارتی فیزیوتراپ ها ثبت نام را انجام دهید و اجازه کار را بگیرید. البته ذکر این نکته مهم است که بدانید هر استان در کانادا سازمان مربوط به خودش را دارد که گواهی اشتغال را صادر می نماید.

این سازمان مدرک تحصیلی فیزیوتراپ های خارجی را آنالیز می نماید. به طور معمول فیزیوتراپیست باید حدود 1025 ساعت تحت آموزش کلینیکی بوده باشد. این سازمان مدارک را به زبان انگلیسی یا فرانسوی درخواست می نماید.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا

دانشجویان فراوانی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا هر سال درخواست های خود را به دانشگاه ها ارائه می کنند. برای تحصیل در کارشناسی در رشته فیزیوتراپی در کانادا ضروری است که تحصیلات دبیرستانی خود را به اتمام رسانده باشید و همچنین نمرات درسی آن ها در درس های ریاضیات، زیست، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی B باشد. همچنین داشتن گواهی های لازم مانند CPR و یاری های اولیه و همچنین سابقه کاری پوان مثبت محسوب می شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید لیسانس خود را با معدل B به انتها رسانده باشند. مجددا تجربه کار نکته مثبت می باشد. داشتن مدرک زبان نیز از الزامات پذیرش تحصیلی در کانادا می باشد.

همچنین عدم سو پیشینه نیز لازم می باشد. متقاضی می بایست چند دوره پیش احتیاج مانند فیزیولوژی انسان، روانشناسی و… را گذرانده باشد. نمرات زبان نیز بسته به نوع دانشگاه و استان محل اقامت متفاوت می باشد و شما می توانید به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید. دانشگاه هایی نظیر مک گیل، تورنتو، آلبرتا، لاوال و… جز بهترین دانشگاه ها در این زمینه تحصیلی می باشند. مدت زمان تحصیل در مقطع ارشد در رشته فیزیوتراپی دو سال می باشد و هزینه ای در حدود 15000 دلار خواهد داشت.

شرایط تحصیل رشته مامایی در کانادا

برنامه لیسانس مامایی 4 ساله متقاضیان را جهت مراقبت از مادران در زمان بارداری، تولد فرزند و 6 هفته اول پس از تولد نوزاد با استفاده از ترکیب دانش تئوری و تجارب عملی آماده می سازد. متقاضی از این برنامه تحصیلی-تحقیقاتی همه جانبه جهت آماده شدن برای شرکت در آزمون ثبت مامایی کانادا بهره می برد. متقاضیانی که پیروز به گذر پیروزیت آمیز در آزمون CMRE شوند مجوز ارسال تقاضا جهت ثبت گواهی مامایی خود در هر نقطه از کانادا را اخذ می کنند.

مهم است بدانید که در شروع سال دوم برنامه، می بایست هر لحظه و هرجا آماده خدمت رسانی و یا به صورت علمی on-call باشید. در آلبرتا، جابه جایی نیرو زیاد است و هر فرد ملزم به خدمات رسانی در بخش های مختلف می باشد. این مساله به معنای سفر های بسیار و زندگی در خارج از شهر است.

در 2 سال آخر برنامه، متقاضیان فرصت این را خواهد داشت تا به منظور غنی سازی تحصیلات خود در زمان توسعه مهارت های فردی تحت نظارت دانشگاه سلطنتی، با دیگر ماماها به تمرین بپردازد.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کاناداتحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا

معمولا، حداقل میانگین کلی جهت پذیرش در دانشگاه 75 درصد نمره می باشد؛ شرکت در برنامه های فردی ممکن است احتیاجمند اخذ نمره بالاتر باشد تمامی متقاضیان می بایست شهفرایند کانادا و یا دارای مجوز اقامت دائم جهت ارسال تقاضای شرکت در دوره های مامایی باشند.

فرایند برآورد اعتبار

رتبه بندی پذیرش متقاضیان مدارس دبیرستان بر 6 واحد می باشد

رتبه پذیرش متقاضیان دوره دبیرستان بر اساس 60 واحد می باشد.

در دانشگاه مک مستر یک دوره 6 واحد معادل با یک دوره با اعتبار 1.00 می باشد. دوره 3 واحد معادل با دوره با اعتبار 0.50 می باشد. پذیرش کارکنان مامایی با محاسبه نمرات دوره و رتبه موسسه به منظور تبدیل مناسب صورت می گیرد.

بازار کار رشته مامایی در کانادا

مراقبت های پرستاری را بر اساس استانداردهای تأیید شده و شناخته شده در مامایی ، معالجه و مراقبت مشخص می نماید.

این افراد، بیماران را مورد ارزیابی قرار داده و معاینات داخلی را نیز با همکاران فیزیوتراپ ترتیب می دهند. وظایف این افراد شامل مراقبت، درمان و آموزش نکات پیش از زایمان و پس از آن به مراجعه کنندگان می باشد. این افراد احتیاجمند گواهی پرستار مامایی می باشند.

شما به عنوان یک ماما می بایست دارای شرایط زیر باشید :

  • داشتن استقامت فیزیکی بالا این شغل چه از نظر ذهنی و چه از نظر فیزیکی مقاومت بالایی می طلبد.
  • قضاوت به موقع و مناسب
  • ماماها ساعت های طولانی مشغول به کار هستند که این امر می تواند تمامی برنامه ریزی شخصی آنان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • ممکن است مجبور به دیدار والدین (مراجعه کنندگان) در خانه آنان و یا بیمارستان شوید و این مساله به معنای رفت و آمد بسیار به نقاط مختلف می باشد.

حقوق سالانه متخصصان مامایی در کانادا

در بریتیش کلمبیا میانگین حقوق سالانه ماما 82300 دلار می باشد. ماماها پیمان کاران مستقلی هستند که می بایست خود به شخصه مسئولیت کار خود را بر عهده گیرند. این افراد به شخصه تمامی مسئولیت کلینیک و از جمله آن بخش فیزیکی و همچنین مدیریت کارکنان را بر عهده دارند. با توجه به جامعه ماماهای BC، ماماهای تمام وقت در حدود 80000 الی 90000 دلار با احتساب مالیات درآمد دارند.

تحصیل در رشته دنداپزشکی

رشته دندان پزشکی یک رشته بسیار پر هوادار می باشد. افراد برای تحصیل در این رشته معمولا علاقه مندند که تحصیلات تکمیلی خود را در خارج از کشور و در کشوری با کیفیت آموزشی بالا سپری کنند. اما از آنجایی که شهریه دندان پزشکی در کشور ها معمولا بالا می باشد به همین جهت افراد به دنبال کشوری هستند که علاوه بر هزینه های کم تحصیل در این رشته بورسیه تحصیلی نیز ارائه دهند. اما در ادامه چند کشور را برای بورسیه دندان پزشکی در خارج از کشور معرفی خواهیم کرد.

بورسیه دندان پزشکی در آلمان

تحصیل دندان پزشکی در آلمان و همچنین امکان دریافت بورسیه آن در این کشور فراهم می باشد. برای اخذ بورسیه دندان پزشکی در کشور آلمان می بایست دارای سوابق تحصیلی عالی باشید و همچنین معدل مدرک شما معمولا باید بالای 16 باشد تا بتوانید پیروز به اخذ بورسیه شوید. در کشور آلمان 8 موسسه وجود دارد که یا از سوی دولت و یا از سوی یک حزب مذهبی اداره شده و بورسیه تحصیلی دندان پزشکی را به دانشجویان ارائه می دهد. علاوه بر این موسسه ها معمولا بورسیه دندان پزشکی را به کسانی ارائه می دهند که دارای یک مدرک در آلمان باشند و از مدت زمان اقامت آن ها بیشتر از 1 سال نگذشته باشد. بیشتر این بورسیه ها به دانشجویان مقطع دکترای دندان پزشکی تعلق می گیرد.

بورسیه دندان پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا در رشته دندان پزشکی عالی است. به همین دلیل این کشور به دلیل متقاضیان زیاد در این رشته به دانشجویان بین المللی، بورسیه دندان پزشکی در خارج از کشور ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولا به افرادی تعلق می گیرد که دارای معدل تحصیلی بسیار خوب بوده و همچین نمرات خوبی را دارا هستند. برای اخذ بورسیه تحصیلی دندان پزشکی می بایست مدرک زبان با نمره ایلتس 5 یا 6 دارا باشید. بورسیه بانتینگ یک نوع بورسیه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد.

بورسیه دندان پزشکی در انگلستان

اخذ بورسیه دندان پزشکی در انگلستان از چند طریق امکان پذیر است. فرد می تواند در حین تحصیل با یک بیمارستان قرار داد بسته و به صورت نیمه وقت در آنجا مشغول به کار شود. در این صورت بیمارستان با ارائه بورسیه تحصیلی دندان پزشکی شهریه فرد را پوشش می دهد. همچنین فرد می تواند بدون کار کردن با یک موسسه دندان پزشکی قرار داد بسته تا شهریه وی را پرداخت کنند و فرد پس از تحصیل در آنجا مشغول به کار شود.

بورسیه دندان پزشکی در آمریکا

برای اخذ بورسیه دندان پزشکی در خارج از کشور و یا در کشور آمریکا به دلیل متقاضیان زیاد فرد باید دارای سابقه تحصیلی عالی باشد تا بتواند این بورسیه را کسب نماید. بنابراین فردی که دارای سابقه تحصیلی خوبی باشد شانس بیشتری دارد. علاوه بر این فرد باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالای 16 باشد و همچنین باید مدرک تافل یا ایلتس با نمره 6.5 دارا باشد تا بتواند شانس خود را امتحان کند.

تحصیل در رشته دامپزشکی

بورسیه دامپزشکی در خارج از کشور : تحصیل در رشته دامپزشکی در گرایش های مختلف در دانشگاه های سراسر دنیا به خصوص در دانشگاه های معروف در زمینه ارائه دروس این رشته همیشه دانجویان زیادی را به خود جذب می نماید.

بورسیه دامپزشکی در دانشگاههای فنلاند

تحصیل در رشته دامپزشکی در دوره های مختلف دانشگاه های فنلاند دارای اعتبار و شهرت زیادی می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره دکتری این رشته می توانند در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد در گرایش های ایمنی شناسی، بیوانفورماتیک، زیست شناسی مولکولی و میکروبیولوژی، را کسب نموده و دارای سابقه تحصیل و تحقیق هستند، می توانند برای اخذ این بورسیه 3 ساله در دانشکده های دامپزشکی اقدام نموده و نیز یاری هزینه ای به میزان 2000 تا 3000 یورو را بسته به توانایی های فردی دریافت کنند.

بورسیه دامپزشکی در خارج از کشور در اتریش

دانشجویانی که تحصیل در رشته دامپزشکی دانشگاه های اتریش را انتخاب می کنند، می توانند از میزان 650 تا 800 یورو در ماه در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و نیز از 2000 یورو ماهانه در دوره دکتری از دانشگاه های این کشور به عنوان بورسیه دریافت نماید که البته قابل ذکر است که این بورسیه به مدت 3 ماه برای دانشجو قابل پرداخت می باشد. این یاری هزینه برای انجام تحقیقات انتها نامه در دوره های تحصیلات تکمیلی می باشد.

بورسیه دامپزشکی در خارج از کشور در روسیه

تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشگاه های کشور روسیه دارای هواداران زیادی در میان دانشجویان بین المللی می باشد.

آن ها می توانند برای تامین هزینه های تحصیلی خود اقدام به دریافت بورسیه دامپزشکی از دانشگاه ها کنند.

دانشجو بعد از گذراندن چند ترم در دانشگاه های این کشور مشروط بر اینکه دارای معدل بالا باشد، می تواند برای دوره لیسانس و فوق لیسانس تقاضای بورسیه دهند و از نظر زمانی، تا وقتی سطح معدل خود را بالا نگه دارند؛ می توانند تحت پوشش باشند. البته دانشجویان مقطع دکتری می توانند با شرایط راحت تری برای دریافت بورسیه اقدام کنند.

دانشجویان بین المللی می توانند تحت پوشش بورسیه دولتی روسیه به میزان 1300 روبل در ماه قرار بگیرند و به این وسیله شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و یاری هزینه های بهداشتی خود را پوشش دهند. دانشگاه های سنت پترزبورگ، اورال فدرال، تومسک و ولادی وستوک نیز اقدام به پرداخت بورسیه های خصوصی می کنند که شرایط اعطای آن هر ساله توسط دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

بورسیه دامپزشکی در خارج از کشور در انگلستان

به غیر از بورسیه های عمومی در این کشور که برای تحصیل در تمام رشته ها در نظر گرفته شده است، بورسیه پزشکی St Georgeبرای دانشجویان دامپزشکی دانشگاه لندن در دوره لیسانس، بورسیه دانشجویی NHS با اختصاص وام های تحصیلی گسترده به دانشجویان و دانشگاه پزشکی Glasgow برای دوره کارشناسی ارشد علوم پزشکی و دامپزشکی از بورسیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل در رشته پرستاری

طول دوره پرستاری در کانادا

به طور کلی طول تحصیل در رشته پرستاری کشور کانادا در مقطع کارشناسی 3 تا 5 سال، برای کارشناسی ارشد 2 سال و همچنین برای مقطع دکتری 3 سال بوده و برای ورود به دانشگاه باید حداقل نمره مدرک آیلتس شما 6 باشد. همانطوری که می دانید مردم کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت میکنند و از همین جهت برای تحصیل در این کشور باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط کافی داشته باشید. همچنین دانشجویان میتوانند در حین تحصیل، برای مدت 20 ساعت در طول هفته کار کنند.

هزینه های تحصیل پرستاری در کانادا

یکی از مهمترین دلایلی که کشور کانادا به عنوان یکی از مقاصد برای دانشجویان بیشتر کشورهای دنیا بوده ، مقرون به صرفه بودن این کشور در مورد هزینه های تحصیلی می باشد. البته هزینه برای تحصیل در رشته پرستاری در مقطع کارشناسی حدود 18000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود 12000 دلار و در مقطع دکتری حدود 13000 دلار می باشد. ولی به طور کلی هر فرد برای زندگی در کشور کانادا باید حداقل 1000 دلار در ماه جهت برطرف احتیاج های اساسی خود شامل خوراک و پوشاک و مسکن هزینه کند.

در کشور کانادا نیز میتوان به صورت رایگان هم تحصیل کرد و شرط آن اخذ بورسیه تحصیلی از مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی از این کشور می باشد. باید بدانید که حداقل نمره آیلتس در آزمون زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 6، 6.5 و 7 میباشد.

شرایط تحصیل پرستاری در کانادا

  • ارائه مدرک انتها دوره دبیرستان به همراه ریز نمرات ترجمه شده
  • مدرک آیلتس زبان انگلیسی(نمره 6.5 به بالا)
  • ترجمه مدرک تحصیلی به یکی از زبانهای انگلیسی و یا فرانسوی
  • گواهی پذیرش از دانشگاه کانادا
  • تنظیم نامه انگیزه یا هدف برای تحصیل در کانادا

پرستاران پس از تحصیل پرستاری در کانادا، میتوانند در بخش های مختلفی چون خانه سالمندان، کلینیک، بیمارستان ،مدارس و همچنین بخش مراقبت ویژه بیماران خاص فعالیت داشته که هر کدام میزان حقوق دریافتی متغیری نسبت به یکدیگر دارند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: زانکو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17039

به "بهترین رشته های تجربی برای اپلای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رشته های تجربی برای اپلای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید