8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت

به گزارش مجله آزمون اول، 8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت

به عنوان کسی که می خواهد به کانادا مهاجرت کند، باید از قبل در خصوص شهری که قصد ادامه زندگی در آن را دارید اطلاعات دقیقی کسب کنید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت بپردازیم، تا انتخاب های بهتری را برای مهاجرت پیش روی شما عزیزان بگذاریم.

8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

اکثر مهاجران مقصد خود را بر اساس چندین فاکتور اصلی انتخاب می نمایند. ممکن است در آن شهر خویشاوندانی داشته باشند، یا قبل از جابجایی و مهاجرت به آن شهر سفر نمایند و از آن شهر خوششان آبیاید. و مهمتر از همه اینکه تحقیقاتی راجع به شرایط کار، امکانات و آب و هوا انجام دهند و در نهایت شهر ایده آل خود را انتخاب نمایند.

کانادا کشوری عظیم با ملیت های گوناگون است. این کشور شهرهای زیادی دارد و همین دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. اگر حتی قبلا به کانادا سفر نموده باشید هنوز هم می توانید بسیاری شهر ها را چه در استانی که در آن زندگی می کنید و چه خارج از آن کشف کنید. چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد این است که از زندگی خود در کانادا بهترین تجربه را کسب کنید.

مجله مانی سنس(MoneySense) لیستی از بهترین شهرهای کانادا را برای مهاجرت در سال 2013 منتشر کرد. عواملی که این مجله برای زندگی راحت در این شهرها در نظر گرفته بود: نرخ بیکاری، رشد جمعیت، میزان جرم و جنایت، هزینه های زندگی، آب و هوا، درصد مهاجرت به این شهرها، و میزان درآمد متوسط را شامل می شد.

اگر می خواهید در کاندا اقامتی دائم داشته باشید، برای مهاجرت به کانادا بهتر است که شهرهایی مثل بیریتیش کلمبیا، آلبرتا، و انتاریو را برای زندگی انتخاب کنید.

آیا می خواهید در خصوص مزایا و معایب زندگی در کاندا بدانید؟ با ما همراه باشید تا شما را با 8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت ، کار و زندگی آشنا کنیم.

1. اتاوا، انتاریو(Ottawa,Ontario)

هزاران مهاجر هر ساله به این شهر مهاجرت می نمایند. به نظر شهروندان اوتاوو، این شهر نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است. شهر اوتاوو شهری سرسبز و طبیعت دوست با پارک های زیبا است. همچنین این شهر بسیاری خدمات را از قبیل OSICO و LINK را برای شهروندان تازه وارد خود فراهم می نماید، تا به آن ها برای زندگی بهتر یاری کند.

بسیاری از مهاجران نیز اتاوا را به دلیل فرصت های شغلی که برایشان ایجاد می نماید، انتخاب می نمایند. اتاوا پایتخت کشور کانادا است و مردم در این شهر بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می نمایند.

آب و هوای این شهر آفتابی است، گرچه زمستان های سرد و برفی دارد. در ماه های بهار و پاییز نیز با نوسانات شدید دما همراه است.

اتاوا شهری با ملیت های گوناگون است که 1.6 جمعیت آن را اقلیت ها تشکیل می دهند. بیشترین تعداد اقلیت در این شهر از آسیا و از کشور چین هستند.

کیفیت زندگی در اتاوا

این شهر به خانواده محور بودن، آرامش و امنیت شهرت دارد. شهروندان آن مردمی آرام هستند و بیشتر به ورزش علاقه مند هستند تا زندگی های شبانه.

اتاوا توسط کمپانی Mercer به عنوان چهاردهمین شهر برتر جهان و دومین شهر در قاره امریکا انتخاب شد. همچنین مجله مانی سنس این شهر را به عنوان برترین شهر کانادا معرفی می نماید.

همچنین اتاوا بالاترین درآمد خانوار را در میان شهرهای دیگر کانادا دارد. متوسط درآمد سالانه در برترین شهرهای کانادا 81.300 دلار است در حالیکه این رقم در اتاوا به 89.400 دلار نیز می رسد. تنها مسئله ای که این شهر دارد پیدا کردن مسکن با قیمتی مناسب است. هرچند در مقایسه با تورنتو، ونکوور و کالگاری خانه های به نسبت ارزان قیمت تری را می توانید در این شهر بیابید، اما قیمت خانه در اتاوا کمی بالاتر از مونترال و ادمونتون است.

در اتاوا می توانید فرصت های شغلی بسیاری را بیابید. در سال 2016، بیش از 9600 شغل جدید به تنهایی در این منطقه ایجاد شد. اتاوا را همچنین به خاطر حضور عظیم بسیاری از شرکت های تکنولوژی در آن با نام دره سیلیکونی شمال نیز می شناسند.

بیشتر نیروی کار اتاوا را افراد تحصیل نموده تشکیل می دهند. بسیاری از مهندسان، دانشمندان و پزشکان کشور کانادا در این شهر مشغول به کار هستند. دو دانشگاه اصلی اتاوا، دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون هستند.

سیستم مسافربری عمومی این شهر نیز بسیار کارامد عمل می نماید و روزانه 350.000 نفر را جابجا می نماید. همچنین در این شهر استفاده از دوچرخه بسیار محبوب است و بیش از 170 کیلومتر پیست دوچرخه دارد. شما می توانید از ترکیب دوچرخه و اتوبوس برای جابجایی در این شهر بهره ببرید. همچنین می توانید دوچرخه خود را به داخل قطارهای درون شهری آن ببرید.

همچنین این شهر برای انجام ورزش بسیار مناسب است. بسیاری از ورزش ها مثل اسکی، یوگا، اسب سواری، اسکیت، دوچرخه سواری، ماهیگیری، هاکی روی یخ و صخره نوردی را در این شهر می توانید امتحان کنید.

بسیاری از جشنواره ها با آغاز تعطیلات رسمی کانادا(روز ملی کانادا) به صورت سالیانه در این شهر برگزار می شوند. از این میان می توان به جشنواره های Dragon Boat ، Winterlude(قایق اژدها)، جشنواره لاله های کانادا(Canadian Tulip) و جشنواره بین المللی موسیقی جَز اشاره نمود.

یکی از معایب زندگی در اتاوا تابستان های شرجی و زمستان های بسیار سرد و طولانی آن است.

از مزایای دیگر ان می توان به سبک زندگی ساده مردم اتاوا، خانه های با قیمت مناسب، شغل های با درآمد بالا، میزان کم جرم و جنایت، نزدیکی این شهر به آمریکا و کِبِک و مدارس فوق العاده آن اشاره نمود.

2. گاتینو، کِبِک(Gatineau, Quebec)

کبک که با عنوان la belle(در زبان فرانسوی به معنی زیبا) خوانده می گردد، بزرگترین شهر کانادا با جمعیتی بالغ بر 8.2 میلیون نفر می باشد. این استان به خاطر تپه ها، جنگل های پهناور و آبراه های متعددی که دارد مشهور است. کبک استانی با فرهنگ های متنوع است که به همین دلیل نام اروپای شمال آمریکا را روی آن گذاشته اند.

کبک تنها استانی در کانادا است که زبان رسمی مردم آن فرانسوی است. شهر گاتینو در غرب کبک واقع شده است و چهارمین شهر بزرگ این استان است. این شهر در شمال رودخانه اتاوا واقع شده است و طبق آمار کانادا، جمعیت آن حدود 265.349 نفر است.

بیش از 41.000 مهاجر جدید به اتاوا و گاتینو اضافه شده اند. بیشتر این مهاجران از کشورهای چین، جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا هستند.

هر دو شهر مردمی با قومیت های مختلف را در خود جای داده اند. برخی از همسایگان معروف آن ها Centretown، Byward Market، Lakeview Terasse، Lowertown هستند. این نواحی برای پرورش خانواده مناسب هستند و درست بیرون این دو شهر یعنی گاتینو و اتاوا واقع شده اند.

چون این دو شهر از لحاظ جغرافیایی بسیار به هم نزدیک هستند، بسیاری از مردم در گاتینو زندگی می نمایند اما محل کارشان واقع در اتاواست. یکی از عواملی که مردم را به زندگی در گاتینو ترغیب می نماید، مهد کودک های ارزانتر، معافیت های مالیاتی برای خانواده ها، و خانه های ارزان تر با فضای بیشتر است.

دیگر معایب و مزایای زندگی در گاتینو چیست؟

مهاجرین این شانس را دارند که با زندگی در گاتینو، غرق در زبان و فرهنگ فرانسوی شوند. احتیاجی به گفتن نیست که دانستن چند زبان در هر کاری مزیت محسوب می گردد. اما از طرفی زبان، خود می تواند محدودیت ایجاد کند. چرا که مسائل زبانی، خود باعث ایجاد استرس در شخص می شوند.

بسیاری از مهاجرین بر سر انتخاب در زندگی میان این دو شهر دچار شک و تردید می شوند. مسائلی مانند تحصیلات، مراقبت های بهداشتی، و مالیات مستقیما بر انتخاب محل زندگی تاثیر می گذارند.

مالیات بر درآمد در کبک پایین تر است. اما تعداد پزشکان و احتیاج های مراقبت های بهداشتی نیز در آن نسبت به گاتینو کمتر است. بنابراین خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند ترجیح می دهند در گاتینو زندگی نمایند. چون هزینه های زندگی با یارانه هایی که برای خدمات مراقبت از بچه ها تعلق می گیرد، کاهش می یابد.

3. واترلو، انتاریو(Waterloo, Ontario)

شهر واترلو در جنوب انتاریو کوچکترین شهر از میان 3 شهری است که در این ناحیه واقع شده اند.

این شهر پر رونق، مهیج و با ملیت های گوناگون است. شهروندان این شهر از زندگی با استانداردهای بالا در این شهر لذت می برندو فرهنگی غنی از بسیاری بخش های جهان بر آن حاکم است. اشخاص تازه وارد می توانند انتخاب نمایند که در شهری با اندازه متوسط زندگی نمایند یا در حومه شهر. اقتصاد آن نیز در زمینه فرصت های شغلی قوی است. این فرصت ها در سطح وسیعی از بخش های صنعت از تکنولوژی گرفته تا تولیدات وجود دارند.

واترلو همچنین مکانی مناسب برای مطالعه در بسیاری نهادهای قابل توجه، کلاس ها و دانشگاه هایی در سطح جهانی، و سطح بالای تحصیلات برای بچه ها است.

این ناحیه همچنین ترکیبی از زندگی شهری و روستایی است، و فرصت های بسیاری برای فعالیت های فرهنگی و تفریحی ایجاد می نماید. چه بخواهید ماهیگیری کنید، چه اسکی کنید و یا پیاده روی، بالای 3000 هکتار پارک در اختیار شماست.

وجود بسیاری از اقوام مهاجر در این شهر بزرگترین تجارب فرهنگی را برای شما میسر می نماید.

این شهر محل بسیاری از محصولات و تحقیقات نوآورانه در سطح جهانی است. دانشگاه واترلو، یکی از مدرن ترین دانشگاه های جهان نیز در این شهر واقع شده است.

25% از افراد این شهر را افراد مهاجر تشکیل می دهند. از مزایای دیگر شهر واترلو می توان به درصد نرخ پایین بیکاری و مسکن ارزان قیمت اشاره نمود.

4. بروسار، کِبِک(Brossard, Quebec)

زندگی در بروسار مزایای زیادی دارد. از جمله آن ها می­توان به شغل های با درآمد بالا، نرخ پایین بیکاری، مسکن ارزان قیمت، و تنوع فرهنگی اشاره نمود. همچنین حدود 36% این شهر را مهاجرین تشکیل می دهند.

بروسار، قطب تجاری سواحل جنوبی مونترال است و یکی از متنوع ترین شهرها در کانادا است. این شهر در منطقه مونترژی کبک واقع شده است، و بخشی از منطقه بزرگتر مونترال است. بروسار توسط 4 شهر به نام های سن-لامبرت، لونگوی، کارینیان، و لا پرری احاطه شده است. این شهر پارک های بسیاری دارد که با مسیرهای دوچرخه سواری به نواحی شهر متصل می شوند.

در حالیکه زبان فرانسوی، زبان رسمی آن هاست، طبق سرشماری که در سال 2011 انجام شد، زبان اقلیت های دیگری که در این شهر زندگی می نمایند، انگلیسی، چینی، اسپانیایی، کانتونی(نوعی گویش چینی)، فارسی و عربی است.

5. دلتا، بیریتیش کلمبیا(Delta, British Columbia)

این شهر یکی از توابع بیریتیش کلمبیا و بخشی از ونکوور بزرگ است. دلتا در جنوب ریچموند واقع شده است. از شمال با رودخانه فِرِیزِر و از جنوب با واشینگتون همسایه است.

حدود 23% از جمعیت آن را اقلیت­ها تشکیل می­دهند، که بیشتر آن ها متعلق به چین و جنوب آسیا هستند. دلتا بزرگترین شهر منطقه ونکوور و یکی از برجسته ­­ترین مناطق کشاورزی در ونکوور است. دلتا بهترین مکان برای آن دسته از افرادی است که می خواهند خانواده شان در آرامش و امنیت زندگی نمایند. این شهر با داشتن تعداد زیادی پارک، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی، جزایر و حیات وحش برای کسانی که دوستدار طبیعت و طبیعت­گردی هستند مناسب است.

بسیاری از مهاجرین آب و هوای این شهر را دوست دارند. این شهر معتدل ترین هوا را در سراسر کشور دارد. زمستان های آن در مقایسه با بقیه شهر­ها گرمتر است و برف در آن کم می­ بارد.

دلتا با داشتن امکانات تفریحی فراوان و فضاهای باز، برای زندگی کیفیت فوق العاده ­­ای را فراهم می­کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که، درآمد خانوار در این شهر %30 از متوسط درآمد در کانادا بیشتر است.

این شهر بسیاری زمین­های کشاورزی، تالاب، مناطق تجاری، مناطق صنعتی، و محل های مسکونی با خانه ­های تاریخی را در خود جای داده است. همچنین بسیاری از بهترین سبزیجات در این ناحیه کشت می­شوند. خاک حاصلخیز آن برای کشاورزی مناسب است، اما علاوه بر کشاورزی، این شهر محل بسیاری از صنایع مهم مانند ارتباطات، گردشگری، انرژی، حمل و نقل و ساخت و ساز است. بندر دلتا بزرگترین ترمینال کانتینرها در کانادا است.

هزینه های زندگی عموما در ونکوور در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا بالاتر است. ونکوور شهر گرانی برای زندگی است و گرانترین بازار مسکن را در کانادا دارد. خوشبختانه، هزینه­ های مسکن در دلتا پایین­تر است. در دلتا شما می­توانید با 436.000 دلار صاحب خانه شوید، اما در ونکوور به ندرت می توان خانه ­ای به ارزش کمتر از یک میلیون دلار پیدا کرد.

6. سانیچ، بیریتیش کلمبیا(Saanich, British Columbia)

سانیچ، منطقه ای در ونکوور است، که خود بخشی از ویکتوریای بزرگ است. جمعیت آن در سال 2011، 109.752 نفر بود که آن را به پرجمعیت­ ترین منطقه در آن ناحیه تبدیل نموده بود. در منطقه سانیچ اقشار مختلفی از هنرمندان، کارآفرینان، سازندگان و خانوارها زندگی می­نمایند.

دانشگاه ویکتوریا و رصدخانه اختر فیزیک دامینییِن در این شهر قرار دارند. سانیچ، دارای مناطق مختلف روستایی و شهری است، که سواحل شنی طویلی دارد. این شهر با 6 شهر دیگر، از جمله ویکتوریا همسایه است.

سیستم حمل و نقل و مسافربری نکته مهمی است که هنگام مهاجرت به کانادا باید در نظر گرفته گردد. سانیچ با ترنزیت های بی سی به شهرواندانش خدمات رسانی می نماید و بیش از 700 ایستگاه اتوبوس در این شهر وجود دارد. همچنین شهروندان علاقه مند به استفاده از دوچرخه هستند و پیست های مناسب دوچرخه سواری برای آن ها در نظر گرفته شده، تا به راحتی و در امنیت کامل، با دوچرخه حوالی شهر بچرخند.

بسیاری از مردم بر این باورند که سانیچ و بقیه بیریتیش کلمبیا، زیباترین نواحی کانادا هستند. با این وجود آن ها همچنین معتقدند که هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالاست. در آمدها در سانیچ نسبت به تورنتو و مونترال بسیار پایین تر است، و هزینه های مسکن و مالیات در این شهر بسیار بالاست.

از سوی دیگر، شهروندان معتقدند که شما نمی توانید ویکتوریا را با بقیه شهرهای کانادا مقایسه کنید. چون کیفیت زندگی در آن با بقیه شهرها غیرقابل قیاس است. اگر دوست دارید در بهشت زندگی کنید، و آماده پرداخت هزینه های آن هستید، قطعا سانیچ را انتخاب خواهید کرد.

7. برلینگتون، انتاریو(Burlington, Ontario)

منطقه هالتون از جوامع برلینگتون، اوک ویل، میلتون و تپه های هالتون تشکیل شده است. این منطقه کمتر از یک ساعت با تورنتو، یعنی بزرگترین شهر کانادا، فاصله دارد. این منطقه در امتداد دریاچه انتاریو واقع شده است. در 4 سال اخیر، این منطقه به عنوان امن ترین مکان برای زندگی، در تورنتوی بزرگ و در کل کشور انتخاب شد.

منطقه هالتون دائما در حال رشد است و حدود 30 درصد از جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می دهند. شهر برلینگتون واقع در منطقه هالتون، با مرکزیتی که دارد، و با داشتن مناظر منحصر به فرد و مهیج، و همسایه های خانواده دوست، مکانی ایده­ آل برای مهاجرت است.

چه خصوصیاتی برلینگتون را به یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت تبدیل نموده است؟

علاوه بر تمامی مواردی که در خصوص برلینگتون گفته شد، این شهر با داشتن 580 هکتار زمین مخصوص پارک و سطح بالایی از زندگی، مکان مناسبی برای مهاجرت است. بهترین محل های پیاده روی در جهان کنار پرتگاه های نیاگارا و بروس تریل است.

آب و هوای این منطقه در زمستان ها سرد و خشک و در تابستان ها شرجی است.

قیمت مسکن در این منطقه مناسب است، و به طور متوسط 556.000 دلار برای یک خانه یک نفره است.

این شهر مهیج هر ساله میزبان جشنواره آوای موسیقی(Sound of Music) و جشنواره دنده کانادا(Canada Ribfest) می باشد.

8. رجاینا، ساسکاچوان(Regina, Saskatchewan)

رجاینا، مرکز استان ساسکاچوان و دومین شهر بزرگ این استان است. این شهر مرکز تجاری و فرهنگی جنوب ساسکاچوان است.

رجاینا در دشتی بی آب و علف واقع شده، اما پارک ها و فضاهای باز فراوانی دارد.

آب و هوای این شهر در زمستان سرد و خشک است، و تابستان هایی گرم دارد.

در سرشماری سال 2011، جمعیت این شهر 193.100 نفر بود. 98 در صد از جمعیت این شهر به زبان انگلیسی صحبت می نمایند و 2 درصد باقیمانده به زبان فرانسوی صحبت می نمایند. سایر زبان ها در این شهر، فیلیپینی، وییتنامی، چینی، پنجابی، اردو، آلمانی و اسپانیایی هستند.

مهمترین بخش صنعت این شهر را گاز طبیعی تشکیل می دهد. زمینداری و کشاورزی نیز بخشی حیاتی از اقتصاد این شهر هستند.

چه چیزی رجاینا را به مکانی برای مهاجرت تبدیل نموده است؟

رجاینا شهری است با هزاران نفر که از سراسر جهان به این شهر مهاجرت نموده اند، و آن را مبدل به شهری با فرهنگ های گوناگون و مکانی پویا برای زندگی نموده اند.

هزینه مسکن در ساسکاچوان نسبت به بقیه شهرهای اصلی کانادا کمتر است، و به همین دلیل بیشتر شهروندان آن صاحبِ خانه هستند. برخلاف سایر استان ها، احتیاج به پرداخت هیچ هزینه اضافی برای خدمات بهداشتی پایه نیست. به علاوه مالیات بر فروش در این استان نسبت به سایر استان ها کمتر است.

حالا که با بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت به خوبی آشنا شدید، می توانید با دید بازتری برنامه سفر خود را برای مهاجرت به این کشور بچینید.

برای رزرو پرواز به مقصد کانادا اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو هتل در کانادا اینجا را کلیک کنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1406

به "8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت8 شهر برتر کانادا برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید