سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه

به گزارش مجله آزمون اول، فرانسه، شش کلمه ای ست اما خروارها حروف و معنی در پس زمینه نامش نهفته است. از این سرزمین چه باید گفت یا از کجا باید آغاز کرد؟ کشوری با 640 کیلومتر مساحت؛ اما برد تأثیرگذاری آن میلیون ها کیلومتر از دنیا را در برگرفته است.

سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه
مونت سنت میشل

فرانسه کشوری ست که در تلاقی رویدادهای عظیم تاریخ یعنی از همان اولین زمزمه های بشریت تا وقوع انقلاب های سرنوشت ساز دنیا، نقش ایفا نموده است.

اگر به سرگذشت انسان های باستانی و دوران تاریخی علاقه مندید، کشور فرانسه شما را راضی می نماید. وقایعی مهم تاریخی در دل این سرزمین شکل گرفته که ممکن است بسیاری از آن ها برای گردشگران پوشیده باشد. در هر شهر یا مکانی که از این کشور توقف کنید، آثار زیادی برای بازدید به چشم می خورد که برای هر گردشگری محبوب است.

تاریخی ترین مکان های فرانسه

.

قبرستان پِرلاشِز

شاید عجیب به نظر برسد اما این گورستان عظیم، سالانه بیش از 3.5 میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد و یکی از مکان های مهم گردشگری پاریس به تعداد می آید.

این گورستان با 43 هکتار مساحت، خانه ابدی افراد نامی و شهیر گوناگونی است. بعلاوه این مکان یادگار سه جنگ می باشد که مردگانی زیادی در آن تدفین شده اند.

ازجمله مردگانی که در خاک پِر-لاشِز آرام گرفتند؛ می توان به: صادق راهنمایی، ساموئل هانمن، ادیت پیاف، ژان-فرانسوا لیوتار، پل اِلوار، فردریک شوپن، عیسی بهادری، جیمز موریسون و بسیاری دیگر اشاره نمود.

قبرستان دل انگیز پر لاشز

آمفی تئاتر آره نای نیم

در سال هایی که امپراتوری های عظیم جولان می دادند، این آمفی تئاتر برای برگزاری مسابقات در سال 70 میلادی ساخته شد.

این مکان بیضی مانند با گنجایش 24 هزار تماشاگر در شهر نیم برپا شد و نمایش های بی نظیر همانند جشن دوسالانه گاوبازی فری دنیم و رویدادهای همگانی در آمفی تئاتر برگزار می شد.

نمای بیرونی آمفی تئاتر آره نای نیم

جاذبه های دیدنی پاریس

مراکز خرید پاریس

.

غار لاسکو

از سر کشی در زندگی انسان های نخستین و غارنشین خوشتان می آید؟ مجموعه غارهای لاسکو در جنوب غربی فرانسه درب های خود را به روی شما باز می نماید تا به دوران پارینه سنگی سفر کنید.

درون غار مزین شده با نقاشی و هنر انسان های ماقبل تاریخ است که بیش از 17هزار سال قدمت دارد. سنگواره هایی که بر روی دیوارها حکاکی شده است، بیشتر شامل تصاویر جانوران گوناگون می باشد که ازجمله برترین های دوران پارینه سنگی نوین محسوب می شود.

جالب است بدانید که این غار به وسیله سه نوجوان فرانسوی در سال 1940 کشف شد و در سال 1948 بازدید برای همگان علنی گشت. اما با توجه به حجم گردشگران و اندازه دی اکسید کربنی که در درون غار ایجاد شده بود؛ صدماتی به نقاشی های سنگی وارد شد. بعد از آن بازدید از این مکان ممنوع اعلام شد تا به بازسازی آثار غار بپردازند.

قندیل های آویزان غار لاسکو

زیرزمین مردگان در پاریس

ورود افراد ترسو ممنوع! هنگامی که از پله های این مکان پایین می روید؛ درواقع یک قدم به بقایای بیش از شش میلیون جسد نزدیک شده اید.

این مکان 20 متر در زیرزمین واقع شده است و شامل تونل های پرپیچ وخمی ست که زمانی یک شهر باستانی بوده است. اما بعد از مدتی پاریسی ها تصمیم می گیرند تا مردگان خود را به آنجا انتقال دهند.

حدود 45 دقیقه ای طول می کشد تا از تمام تونل بازدید کنید. البته ممکن است اینجا به مذاق هرکسی خوش نیاید چون چشم انداز شما فقط اسکلت های باقی مانندِ مردگان است.

دالان های زیرزمینی شهر مردگان

موزه های پاریس

رستوران و کافه های پاریس

.

کلیسای جامع استراسبورگ

شاهکاری که شما را ساعاتی مشغول تماشای خود می نماید. کلیسای جامع استراسبورگ باظرافت بسیار و برگرفته از معماری گوتیک ساخته شده است که جز حیرت برای گردشگران چاره ای دیگر نمی گزارد.

این کلیسا با ارتفاع 142 متر، ششمین کلیسا بلند دنیا است که قدمت آن به قرون وسطی بازمی شود.

آجر به آجر آن حالتی مرموز و مبهم به خود گرفته است که ساعت نجوم آن برترین نمونه اعجاب کلیسا می باشد. نمای بیرونی از ماسه های صورتی رنگ ساخته شده که در برخورد با نور طبیعی، رنگ های مختلفی به خود می گیرد.

نمای بیرونی کلیسای جامع استراسبورگ

خرسنگ کارناک

همزیستی مسالمت آمیزی مابین پدیده های طبیعی و دست ساز بشر در فرانسه موج می زند.

استان برتاین همیشه یکی از مهم ترین منطقه ها تاریخی و فرهنگی فرانسه است. به سمت روستای کارناک که حرکت کنید با تجمع بیش از سه هزار سنگ ایستاده روبرو می شوید.

قدمت این سنگ ها به دوران نوسنگی می رسد و سنگ افراشت های سمت غرب عظیم تر از سمت شرق است. تعدادی از آن ها بسیار ریز و در حد خرده سنگ هستند.

هیچ کس حقیقت شکل گرفتن خرسنگ های کارناک را نمی داند، اما افسانه های محلی ادعا می نماید که جادوی مرلین سبب شکل گیری این مکان شده است.

خرسنگ های کارناک در غروب لوسیفری

برای اطلاع از تور فرانسه، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

لوکس ترین مراکز خرید پاریس - فرانسه

قهوه با طعم تاریخ در کافه و رستوران های پاریس

زیباترین جاذبه های پاریس که حتماً باید دید!

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28668

به "سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید