سوغات هانوی، ویتنام

به گزارش مجله آزمون اول، سوغات هانوی بسیار متنوع و جذاب است؛ از بهترین محصولات بومی و صنایع دستی گرفته تا لبا س های سنتی زیبا و منسوجات ابریشمی.

سوغات هانوی، ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام،، بیش از هزار سال تاریخ پرفراز و نشیب دارد در نتیجه هیچ گردشگری را از نظر تاریخی و فرهنگی، ناامید نمی نماید. با یک گشت و گذار کوتاه در محله قدیمی هانوی، می توانید در خصوص معماری، فرهنگ، سبک زندگی، آشپزی و سوغات و صنایع دستی هانوی اطلاعات جالبی به دست آورید.

بهترین سوغاتی های هانوی را می توانید در محله قدیمی شهر و نواحی اطراف آن پیدا کنید. بسیاری از محصولات بومی و سوغات سنتی هانوی، قیمت های مناسبی دارند، بنابراین با کمترین هزینه می توانید با چمدانی پر از سوغات به خانه برگردید و دوستان و نزدیکان خود را در خاطرات سفرتان شریک کنید. اسباب بازی هایی از جنس بامبو، محصولات فرهنگی مثل تقویم ها و کارت پستال های زیبا، اشیای لاکی تزیین شده، گلدوزی های سنتی و ابریشم باکیفیت، تنها چند نمونه از سوغاتی های بومی هانوی است که می توانید خریداری کنید. در ادامه با این محصولات آشنا می شویم. با توجه به بودجه ای که در نظر دارید می توانید هر کدام را که دوست داشتید برای عزیزان تان تهیه کنید.

محصولات ابریشمی

ابریشم یکی از محصولاتی است که در ویتنام فراوان است، به خصوص در هانوی که تنوع محصولات آن بسیار شگفت انگیز است. حتی یک دهکده ابریشم معروف هم در این شهر وجود دارد که هزاران سال قدمت دارد و بهترین و باکیفیت ترین ابریشم شهر در آنجا فراوری می گردد. این دهکده در 8 کیلومتری جنوب غربی هانوی قرار گرفته است و بهترین مقصد برای یک سفر کوتاه نصف روزه است. در این دهکده با مراحل بافت منسوجات ابریشمی آشنا می شوید و می توانید محصولات مختلف را با قیمت های اصلی خریداری کنید. اگر نمی توانید برای این سفر کوتاه برنامه بریزید، از فروشگاه های خیابان ابریشم (Hang Gai) خرید کنید که برخی از آن ها در سراسر جهان شهرت دارند مثلا فروشگاه Khail Silk و Duc Loi Silk.

علاوه بر پارچه می توانید سایر محصولات ابریشمی مثل شال و روسری، لباس های سنتی، پیراهن، کراوات، کیف و سایر محصولات فراوری شده از ابریشم را خریداری کنید.

گلدوزی های دستی

هانوی مقصدی عالی برای خرید گلدوزی های دستی به عنوان سوغات است، چون محصولات عرضه شده در فروشگاه های پایتخت، از نظر کیفیت، تنوع و قیمت بسیار مناسب هستند. انواع محصولات گلدوزی شده از جمله روتختی، کوسن، حوله و دستمال، پادری، زیرانداز، رومیزی، کیف لوازم آرایشی، لباس شب و... را می توانید از فروشگاه های مختلف خریداری کنید. هنگام خرید به جنس پارچه ای که روی آن گلدوزی شده دقت کنید و اجناس مرغوب تر بخرید. طرح های سنتی این گلدوزی ها شامل تصاویری از اژدها و گل نیلوفر است. کسانی که به فرهنگ و صنایع دستی علاقه دارند، مطمئنا از دریافت این هدیه ارزشمند، خرسند می شوند.

محصولات کاغذی Do

کاغذهایی موسوم به کاغذ Do نوعی کاغذ سنتی هستند که از پوست نوعی گیاه وحشی تهیه می شوند. این گیاه بومی همین منطقه است و در نواحی اطراف رودها رشد می نماید. از این کاغذ که بسیار بادوام است، صدها سال است که برای ثبت هنر بومی استفاده می نمایند. نقاشی های معروف Dong Ho روی همین کاغذها رسم می شوند.

با گشت و گذار در محله قدیمی هانوی، فروشگاه های زیادی را خواهید دید که انواع محصولات تهیه شده از این کاغذ را می فروشند، مثلا انواع کارت پستال، دفترچه و سایر محصولات مرتبط که بسیاری از آن ها با طرح های خاص و لوکس عرضه می شوند. هدایایی بسیار ارزشمند برای کسانی که به صنایع دستی علاقه مند هستند.

چای نیلوفر

نیلوفر، گل ملی ویتنام است که در بسیاری از مناطق این کشور به وفور یافت می گردد. اما اهالی ویتنام معتقد هستند که نیلوفرهای دریاچه غربی هانوی، بهترین نیلوفرها هستند و عطر ماندگارتری دارند. طی سالیان متمادی، اهالی هانوی و کسانی که در صنعت چای فعالیت می نمایند، در هنر استخراج عطر نیلوفر و اضافه کردن آن به چای سبز، تبحر خاصی پیدا نموده اند. این فرایند دقیق و زمان بر، با دقت و کوشش فراوانی انجام می گردد و جالب است بدانید که برای تهیه 1 کیلوگرم چای نیلوفر، 1500 گل نیلوفر احتیاج است. به همین دلیل است که قیمت این محصول ویتنامی بسیار بالا است و هر کیلو از این چای، صدها دلار قیمت دارد.

اما کافی است یک بار این چای را امتحان کنید و متوجه خواهید شد که ارزش این همه هزینه کردن را دارد. یک فنجان از این چای، عطر و طعمی دارد که به سادگی آن را فراموش نخواهید کرد. بسته بندی های کوچک 125 گرمی از این چای با بسته بندی های بسیار زیبا و مناسب برای هدیه دادن در فروشگاه های سوغات هانوی وجود داد.

میوه های خشک ویتنامی (O Mai)

این میوه های شور یا شیرین خشک شده ویتنامی مخصوص این منطقه است و یکی از خوراکی های سنتی ویتنام است. میوه های خشک را با شکر، لیمو، چیلی و زنجبیل طعم دار می نمایند تا طعمی متعادل از مجموعه همه طعم های شور و شیرینی و ترش و تند داشته باشد. برای تهیه این خشکبار خاص، معمولا از میوه هایی مثل کامکوات، آناناس، انبه، زردآلو، هلو، آلو و انواع میوه های بومی استفاده می نمایند. اهالی هانوی این خشکبار را برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه می نمایند. در خیابان Hang Duong می توانید فروشگاه های زیادی را پیدا کنید که این خشکبار را می فروشند. اگر در نزدیکان تان کسی هست که دوست دارد طعم های جدید را امتحان کند، می توانید به عنوان سوغات برایش این میوه های خشک منحصربه فرد را خریداری کنید.

پیراهن سنتی بلند ویتنامی (Ao Dai)

این لباس بلند و زیبا از قرن هجدهم، پوشش ملی ویتنام است. اگر لباس های محلی را دوست دارید یا در نزدیکان تان کسی هست که به لباس های سنتی علاقه مند باشد، می توانید برایش این پیراهن های زیبا را خریداری کنید. طراحی، رنگ و کیفیت این لباس ها بسیار تنوع دارد و با توجه به سلیقه و بودجه تان می توانید هر کدام را که مناسب تر بود، تهیه کنید. بازار Hang Da بهترین جا برای خرید این لباس است.

محصولات لاکی

ساخت محصولات لاکی در ویتنام سابقه ای طولانی دارد و نسل به نسل منتقل شده است. فرایند تزیین و نقاشی این اشیا 20 مرحله دارد و تمام کردن آن بیش از 100 روز طول می کشد. در جریان نمایشگاه های بین المللی، اشیای لاکی ویتنامی شهرتی در سراسر جهان به دست آورده اند و به خاطر کیفیت بیشتری که نسبت به محصولات سایر کشورهای آسیایی دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. محصولاتی که می توانید به عنوان سوغات و یادگار سفر به خانه بیاورید، عبارت اند از جعبه جواهرات، سینی، بشقاب، کاسه و گلدان و قاب عکس.

هنگام خرید این محصولات در بازارها دقت کنید، چون اجناس باکیفیت و بی کیفیت همگی در کنار هم به فروش می رسند. برای اینکه محصولات باکیفیت تر بخرید، به فروشگاه های معتبر سر بزنید. رنگ و طرح و قیمت این محصولات بسیار متنوع است.

سوغاتی هایی از جنس بامبو

بامبو یکی از گیاهان نمادین ویتنام است و از زمان های دور از آن برای ساخت اشیا و وسایل گوناگون استفاده می کردند. امروزه انواع سوغاتی های ساخته شده با بامبو در فروشگاه ها عرضه می شوند. این محصولات عبارت اند از سبد، سینی، کاسه، کلاه حصیری، وسایل تزیینی، چاپ استیک و حتی وسایل منزل. یکی از سوغاتی هایی که در فروشگاه های هانوی زیاد خواهید دید، سنجاقک هایی از جنس بامبو است که به عنوان یک وسیله دکوری زیبا مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در خیابان Quang Trung می توانید از فروشگاه های مختلف، ارزان ترین محصولات بامبو را خریداری کنید.

محصولات اقلیت های قومی

بیش از 20 اقلیت قومی در ویتنام زندگی می نمایند که هر کدام فرهنگ و صنایع دستی خاص خود را دارند. محصولات ساخته شده توسط این اقلیت های قومی از جمله انواع لباس، منسوجات دست بافت سنتی، کیف، نقاشی، صنایع دستی چوبی و اشیای سرامیکی از نظر فرهنگی بسیار غنی هستند و می توانید آن ها را به عنوان سوغات و یادگار سفر، خریداری کنید.

منبع: کجارو / travelvui.com
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1619

به "سوغات هانوی، ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات هانوی، ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید