سونامی دوپینگ در ووشوی ایران

به گزارش مجله آزمون اول، دوپینگ سریالی در ووشوی ایران. کار دارد به جایی می رسد که دیگر نمی گردد این دندان پوسیده را ترمیم کرد و باید آن را کند و دور انداخت.

سونامی دوپینگ در ووشوی ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، این چهارمین ورزشکار ایرانی است که نمونه دوپینگش مثبت و برای 4 سال از میادین ورزشی محروم می گردد. اتفاقی تلخ که باید ریشه یابی گردد و به دنبال دلایل مهمی رفت و از مسؤولان ووشو پرسید که چرا این اتفاق می افتد؟

حکمی که شبانه اعلام شد

به وقت ایران آخرین ساعات روز 27 بهمن ماه بود که فدراسیون دنیای ووشو شوک تازه ای را به ایران وارد کرد.بر اساس گزارشی که روی خروجی سایت فدراسیون دنیای نهاده شد، فدراسیون دنیای ورزش های دانشگاهی امیر کریمی ووشوکار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی دانشجویان دنیا 2018 ماکائو را به عنوان یکی از ورزشکاران دوپینگی معرفی نموده است. به موجب این حکم و بعد از گذشت دو سال حکم انضباطی ورزشکار خاطی اعلام شد و کریمی به مدت 4 سال از زمان برگزاری مسابقات قهرمانی دانشجویان دنیا، از کلیه فعالیت های ورزشی محروم شده است. کریمی که سابقه حضور در اردوی تیم ملی ووشوی ایران را دارد، در وزن 80کیلوگرم مسابقات دانشجویان دنیا به طلای دنیا رسیده بود که با این دوپینگ این مدال از ایران پس گرفته می گردد و به ورزشکار ترکیه تعلق می گیرد.

چهارمین دوپینگ و سریالی که ظاهرا تمامی ندارد

دوپینگ کریمی در حالی مثبت شده که در ماه های گذشته نیز دوپینگ سه ووشو کار دیگر هم مثبت از آب درآمده بود. حمیدرضا قلی پور، مشخص تقوی و مریم هاشمی سه ووشو کاری بودند که دوپینگ شان در سکوت خبری فدراسیون ووشو مثبت اعلام شد. البته تمامی موارد در دوره مدیریت سابق فدراسیون بوده است. این در حالی است که حدود یک ماه قبل دوپینگ کریمی نیز از سوی مراجع دنیای اعلام شده است.

رئیس فدراسیون ووشو: به ما ارتباطی ندارد؛ کریمی ملی پوش ووشو نیست

صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در اظهار نظری قابل تامل گفته است که دوپینگ کریمی هیچ ارتباطی به فدراسیون ووشو ندارد. او می گوید: کریمی ورزشکار فدراسیون ورزش های دانشگاهی است و در مسابقات قهرمانی دانشجویان دنیا 2018 تست دوپینگ او مثبت شده است. فدراسیون پزشکی ورزشی خبر دوپینگ کریمی را اول بهمن ماه اعلام نموده بود و این موضوع ارتباطی به فدراسیون ووشو ندارد، چون کریمی بازیکن تیم ملی ووشو نیست!

سکوت در سایت فدراسیون ووشو

در سایت فدراسیون ووشو هیچ خبری از دوپینگ نیست و هیچ اظهار نظری هم منعکس نشده است. ظاهرا ترجیح بر این است تا همه چیز در سکوت پیش برود. مثل همان سه دوپینگ قبلی که فدراسیون هیچ واکنشی از خودش نشان نداد.اظهار نظر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو هم در سایت رسمی نبوده است.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22265

به "سونامی دوپینگ در ووشوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی دوپینگ در ووشوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید