سیل فارس 5 کشته و 8 هزار آسیب دیده داشت، 2 هزار خانوار درگیر سیل

به گزارش مجله آزمون اول، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از امداد رسانی هوایی به مردم سیل زده بخش اشکنان لامرد و بیرم لارستان اطلاع داد و گفت: سیل در استان 5 کشته و بالغ بر هشت هزار آسیب دیده داشت.

سیل فارس 5 کشته و 8 هزار آسیب دیده داشت، 2 هزار خانوار درگیر سیل

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد مهدی خوبیار اظهار کرد: از ابتدای بارندگی های هشتم دی ماه تا به امروز 24 شهرستان فارس درگیر سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک بوده است

وی با بیان اینکه در سامانه بارشی در این مدت به دو هزار و 351 نفر خانوار استان فارسی درگیر سیلاب اخیر شده اند، اضافه نمود: در پی وقوع بارش ها و نزولات جوی سامانه اخیر هشت هزار و 168 نفر در فارس آسیب دیده اند که از این تعداد 5 نفر فوت شده اند.

خوبیار از امداد رسانی این جمعیت به هشت هزار و 186 نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر اطلاع داد و اعلام کرد: در این مدت 22 نفر اسکان اضطراری داده شده و 183 تیم عملیاتی با 700 نفر نیروی تازه نفس امداد و نجات کار امداد رسانی به حادثه دیدگان را انجام داده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس بعلاوه از اعزام 142 خودروی عملیاتی و 102 خودروی امدادی به منطقه ها سیل زده استان اطلاع داد و افزود: 351 واحد مسکونی در طی این بارش ها آسیب دیده اند که همه این واحد ها به وسیله عوامل امدادی تخلیه آب شده اند.

خوبیار گفت: هم اکنون کار امدادرسانی به روستا های محصور شده با سیل در بخش اشکنان لامرد و بیرم لارستان با بالگرد در حال اجرا است.

وی گفت: اقلام امدادی نیز بین سیل زدگان توزیع شد که شامل 22 مورد چادر، 225 تخته پتو، 65 تخته موکت، 604 کنسرو و همچین دیگر مواد غذایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 34921

به "سیل فارس 5 کشته و 8 هزار آسیب دیده داشت، 2 هزار خانوار درگیر سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل فارس 5 کشته و 8 هزار آسیب دیده داشت، 2 هزار خانوار درگیر سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید