شکایت نخست وزیر پیشین مالزی از نخست وزیر کنونی

به گزارش مجله آزمون اول، نخست وزیر سابق مالزی به همراه سه تن از مقامات پیشین دولت این کشور، از نخست وزیر کنونی این کشور به علت سوء استفاده از اختیارات دولتی به دادگاه عالی کوالالامپور شکایت نموده اند.

شکایت نخست وزیر پیشین مالزی از نخست وزیر کنونی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی از نجیب رزاق، نخست وزیر فعلی این کشور به دلیل سوء استفاده از اختیارات دولتی به دادگاه شکایت نموده است.

خیرالدین ابو حسن و آنینا سعیدالدین، دو تن از منتقدان نجیب رزاق نیز ماهاتیر را در این شکایت که به دادگاه عالی کوالالامپور تقدیم شد، همراهی نموده اند.

این سه نفر در شکایت نامه خود با اشاره به وقایع مربوط به مارس 2015 و تحقیقات درباره رسوایی صندوق توسعه برهاد مالزی، تشکیل گروه ضربت ویژه و همچنین برکناری عبدالغنی پاتایل، دادستان کل و تعلیق محی الدین یاسین، معاون نخست وزیر این کشور، بیان کردند به لحاظ قانونی حق دارند از نجیب شکایت نمایند.

محی الدین یاسین، معاون نخست وزیر سابق مالزی سال 2015 پس از انتقاد از نجیب در رابطه با رسوایی مالیِ شرکت سرمایه گذاری توسعه مالزی از دولت اخراج شد.

ماهاتیر، خیرالدین و آنینا در شکایت نامه خود تاکید کردند سیر تحولات اخیر نشان می دهد نجیب رزاق بارها سعی نموده است با مداخله در روند قانونی امور، مقام های مربوطه را از پیگیری موارد مربوط به سوء مدیریتش باز دارد.

ماهاتیر محمد اوایل اسفند به دلیل آنچه که خود حمایت سازمان ملی مالایی تباران متحد (UMNO) از فساد خواند، از این حزب خارج شد.

او که چهارمین نخست وزیر مالزی بود و از سیاستمداران برجستۀ این کشور به شمار می رود، بیان کرد: دیگر این حزب را سازمان ملی مالایی تباران متحد نمی خوانم. این حزبِ نجیب است. شرمسار ام که با حزبی که حامی فساد شناخته می گردد ارتباط دارم، این مساله واقعا باعث شرمساری من بوده است.

حزب حاکم مالایی تباران متحد موسوم به آمنو از چندی پیش، و پس از انتقادهایِ ماهاتیر محمد از نجیب رزاق و سیاست های مالی دولت و فساد مالی، دچار اختلاف درونی بی سابقه ای شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3168

به "شکایت نخست وزیر پیشین مالزی از نخست وزیر کنونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت نخست وزیر پیشین مالزی از نخست وزیر کنونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید