طرح جامع گردشگری کرمان تهیه می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تحقق اهداف گردشگری کرمان منوط به تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری است.

طرح جامع گردشگری کرمان تهیه می گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، گفت: باید در طرح جامع گردشگری، بازارهای هدف را تعریف کنیم تا کرمان به مقصد گردشگری تبدیل گردد.

وی اضافه نمود: ستاد دائمی تسهیلات سفر در هفته های اخیر راه اندازی شده است و برای طول سال جهت ساماندهی سفرها برنامه ریزی می نماید.

فعالی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جذب گردشگران خارجی، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 12 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند که آمار ورود گردشگران خارجی به کرمان رشد خوبی دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، توضیح داد: ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد و سعی داریم با برنامه عملیاتی توسط مشاوران اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اولویت ها و پروژه های حوزه کاری را تعیین نموده ایم، ادامه داد: مرمت و سامان دهی باغ موزه هرندی شهر کرمان، خانه اوشیدری، بازار قلعه محمود و باغ شاهزاده، تملک و آزادسازی حریم قلعه اردشیر و قلعه دختر از اولویت ها محسوب می گردد.

فعالی تاکید نمود: آموزش به عنوان رکن اصلی فعالیت صنایع دستی محسوب می گردد، اما آموزش، مربوط به صنایع دستی منسوخ شده است و ما باید با راه اندازی بازارچه و ایجاد شغل از فعالان این حوزه حمایت کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان کرمان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اضافه نمود: مسئولان و بخش خصوصی که افراد دانشمند و کارشناسی در آن حضور دارند به ما در رسیدن به اهداف مشترکمان می توانند بسیار یاری نمایند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: بسیاری از بناهای تاریخی کرمان که در تملک سازمان ها و به صورت خصوصی، دارای ارزش معماری هستند که سازمان میراث فرهنگی برای ثبت آنها اقدام می نماید.

وی اضافه نمود: این فضاهای تاریخی برای تبدیل به فضای گردشگری و تجاری واگذار می گردد و سازمان میراث فرهنگی تسهیلات 50 درصد مرمت پروژه را به صورت بلاعوض پرداخت می نماید.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر 60 کارگاه مرمتی در سراسر استان فعال هستند تاکید نمود: با مشارکت سایر نهادها و بخش خصوصی این تعداد کارگاه می تواند بسیار افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی موزه مطبوعات استان کرمان گفت: موزه فعلی مطبوعات کرمان شبیه نمایشگاه است و در آینده نزدیک موزه ای در شان مطبوعات این استان راه اندازی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در بحث مجتمع تجاری صاروج پارس، سال 91 درخواستی از سوی سرمایه گذار به میراث فرهنگی داده شده است که باید طبق ضوابط اعلام شده عمل می کردند و در حال حاضر کمیته ای به اختلاف پیش آمده رسیدگی می نماید.

وی گفت: ساخت موزه منطقه ای جیرفت اکنون دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است در دستور کار قرار گرفته است و برای راه اندازی موزه منطقه ای جیرفت حدود 90 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که باید منابع آن از سه محل استانی، ملی و مصوبات سفر رییس جمهور تامین گردد.

فعالی ادامه داد: در حال حاضر 137 پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در سطح استان در حال اجراست که 15 مورد آن هتل، 60 پروژه بوم گردی و 62 مورد مجتمع و مرکز تفریحی هستند و 150 میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت هتل های کرمان اشغال شده است اضافه نمود: باید هتل ها به روز رسانی شوند و خدمات جانبی ارائه نمایند تا توجیه مالی پیدا نمایند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: طرح هتل بام کرمان هنوز به میراث فرهنگی ارائه نشده است و در هر طرح باید ظرفیت ها و ساختارهای محیطی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کرمان 600 هکتار بافت تاریخی داریم توضیح داد: ضوابط مختلفی برای ساخت و ساز در بافت تاریخی وجود دارد و با یاری شهرداری طرح جامعی برای آن تهیه می گردد.

فعالی تاکید نمود: آیین ها و جشنواره های مختلفی در استان برگزار می گردد که باید متناسب با آنها برنامه ریزی کنیم تا ماندگاری گردشگران افزایش پیدا کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2150

به "طرح جامع گردشگری کرمان تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع گردشگری کرمان تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید