فرازمینی ها برای ساکنین زمین پیغام فرستادند!

به گزارش مجله آزمون اول، وب سایت کلیک: احتمال وجود موجودات فرا زمینی همواره از داغ ترین مباحث موجود میان انسان ها بوده است که گهگاهی شاهد به میان آمدن آن در اخبار بوده ایم،اما این بار امواجی از بعضی ستارگان به زمین مخابره شده که نجوم شناسان آن را مرتبط با تمدنی فرازمینی می دانند.

فرازمینی ها برای ساکنین زمین پیغام فرستادند!

دانشمندان حوزه نجوم شناسی اخیرا طیف گسترده ای از امواج را از اعماق کیهان دریافت نموده اند که احتمالا فرازمینی ها آن را به زمین فرستاده اند!حتما تعجب نموده اید اما باید بگوییم که این بار این بحث توسط دانشمندان و نه نویسنده فیلم های تخیلی مطرح شده است.

بررسی های گسترده ای که بر روی این امواج اجرا شده نجوم شناسان را به این باور نزدیک می نماید که این امواج نوعی پیام مخابره شده توسط موجودات فرازمینی است و آنها در تلاشند تا با مخابره این سیگنال ها ساکنین کره زمین را از وجود خود مطلع نمایند.

دانشمندان به هنگام رصد های کیهانی خود متوجه می شوند که از میان 2.5 میلیون ستاره ای که در گستره دید تلسکوپ بوده است 234 ستاره به لحاظ امواجی که از آنها ساتع می گردد رفتار عجیبی را نشان می دهند،آنها با بررسی های دقیق خود متوجه شده اند که آهنگ کلی امواج مخابره شده شبیه به یک مکالمه می باشد،گرچه هیچ کس از زبان احتمالی استفاده شده از آن کوچک ترین شناختی ندارد.

در واقع بررسی دقیق این امواج به قدری سخت است که دانشمندان را کاملا تسلیم نموده است و آنها به جز موجودات فضایی هیچ شرح دیگری را درباره منبع این امواج نمی توانند ارائه نمایند.

دکتر بورا و دکتر تروتیر از دانشگاه لاوال واقع در کبک کانادا در مقاله ای درباره این اکتشاف مهم می گویند:نتیجه بررسی های ما بر روی امواج مذکور دقیقا با پیش بینی ای که قبل از این درباره موجودات فرازمینی وجود داشت تطابق دارد،علاوه بر این در نظر دریافت این مسئله که این امواج از طرف ستارگانی با موقعیت معین به زمین رسیده اند(و نه همه ستارگان)ما را به این فرضیه نزدیک نموده است که احتمالا فرستنده این امواج تمدنی فضایی است و میخواهد تا ما را از وجود خویش مطلع کند.

مقاله ای که حاوی نتایج حاصل از بررسی های مذکور است توانسته تا مجوز چاپ را در آخرین نسخه نشریه جامعه نجوم شناسی Pacific کسب کند و قرار است تا به زودی و با عنوانسیگنال های فرستاده شده از موجودات فرازمینیبه چاپ برسد.

البته باید بگوییم که دانشمندان هنوز نمی توانند با قطعیت راجع به هویت فرستنده این امواج سخن بگویند و هنوز مطالعات بیشتری برای اظهار نظر قطعی درباره این فرضیه ضروری است،باید این امواج توسط دانشمندان دیگر و البته با استفاده از تجهیزات متفاوتی بررسی شوند تا بتوان به نتیجه دقیق تری رسید.

استیون هاوکینگ فیزیکدان سرشناس در دنیای کیهان شناسی نسبت به این اکتشاف جدید ابراز علاقه نموده و گفته است:پیش از نتیجه گیری باید این مسئله تحت مطالعات گسترده تری قرار بگیرد و در بازه زمانی فعلی نمی توانیم با اطمینان از منشا فرازمینی آن صحبت کنیم.

جامعه نجوم شناسی جهانی معتقد است که با وجود اینکه این اکتشاف بی سابقه و چالش بر انگیز است اما ادعا های بزرگ برای اثبات نیازمند ارائه شواهد بزرگ است.

آژانس بین المللی فضایی برای بررسی همه جانبه موضوع از همه دانشمندان علاقه مند به همکاری درخواست نموده تا برای همکاری با این سازمان داوطلب شوند و مسئولین این سازمان معتقدند تا همه دلایل احتمالی دیگر را برای به وجود آمدن این امواج رد نکنیم آن را به تمدنی فرا زمینی نسبت نخواهیم داد.

منبع: برترین ها
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3600

به "فرازمینی ها برای ساکنین زمین پیغام فرستادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرازمینی ها برای ساکنین زمین پیغام فرستادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید