قابلیت دروغ سنجی در توییتر

به گزارش مجله آزمون اول، توییتر تایید کرد که در حال حاضر در مراحل آغازین آنالیز راه اندازی چنین قابلیتی است به طوری که این غول فناوری ادعا می نماید، هنوز برای اجرای این طرح کارمند هم جذب نکرده است.

قابلیت دروغ سنجی در توییتر

توییتر تایید کرد که در حال حاضر در مراحل آغازین آنالیز راه اندازی چنین قابلیتی است

توییتر روی پیغام های حاوی دروغ و اطلاعات نادرست برچسب هایی به رنگ سرخ و نارنجی روشن می زند. طبق اطلاعاتی که به بیرون درز نموده است این طرح یکی از مجموعه طرح هایی است که توییتر برای جلوگیری از گسترش روایت های دروغ مدنظر دارد.

طبق الگویی که از این طرح به دست خبرگزاری ان بی سی رسیده است کارشناسان واقعیت سنجی و خبرنگاران واجد شرایط می توانند مستقیماً و زیر خود پیغام های نادرست توییتری علامت گذاری نمایند.

گویا سایر افراد هم می توانند با زدن دکمه مشارکت نظر خود را بیان نمایند. طی انتخابات عمومی سال 2019 موضوع اطلاعات نادرست مورد توجه همگانی بود و با توجه به آن که ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری در اواخر سال جاری آماده می گردد این موضوع همچنان مایه نگرانی است.

در برچسبی که در زیر مطالب نادرست که گمراه نماینده و زیان بار خوانده شده اند نوشته شده: طبق گزارش انجمن توییتر این پیغام توییتری ناقض خط مشی مقابله با اطلاعات گمراه نماینده و زیان بار است.

رویت پذیری این پیغام توییتری کاهش می یابد.

یکی از مثال هایی که در این رونوشت آمده پیغام توییتری سناتور برنی سندرز از امیدداران پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری راجع به آنالیز سوابق برای تملک سلاح و دیگری پیغام کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده در خصوص افشاگران است.

توییتر تایید کرد که در حال حاضر در مراحل آغازین آنالیز راه اندازی چنین قابلیتی است به طوری که این غول فناوری ادعا می نماید، هنوز برای اجرای این طرح کارمند هم جذب ننموده است.

یکی از سخنگویان توییتر گفت: در حال آنالیز چندین روش مقابله با اطلاعات نادرست و ارایه بستر های بیش تر برای پیغام رسانی در توییتر هستیم. این الگو یکی از طرح هایی است که در آن یک گزینه برای نظرخواهی از کاربران در نظر گرفته شده است.

اطلاعات نادرست یکی از معضلات بحرانی است و برای مقابله با آن روش های مختلف بسیاری را امتحان خواهیم کرد.

منبع: ایندیپندنت

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: فرادید
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7006

به "قابلیت دروغ سنجی در توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت دروغ سنجی در توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید