قدمت بکارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که تصور میشد

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا/ براساس اخبار واصله، قدمت بکارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که تصور میشد.

قدمت بکارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که تصور میشد

براساس شواهد جدیدی که می توانند به بازنویسی کتابهای تاریخی منجر شوند، مصریان باستان استفاده از روش های پیچیده مومیایی کردن را حدود 1000 سال قبل تر از آنچه پیشتر تصور میشد شروع نموده بودند.

نتایج آنالیز ها نشان می دهد بقایای فرد عالی رتبه ای به نام خووی (Khuwy) که در سال 2019 کشف شده، بسیار قدیمی تر از آن است که پیشتر تصویر میشد و در حقیقت از آن میتوان به عنوان یکی از قدیمی ترین مومیایی های مصری نام برد که تا به امروز کشف شده است. کارشناسان معتقدند این مومیایی به پادشاهی نوین بازمی شود و این یعنی روش های مومیایی کردن در حدود 4000 سال گذشته بسیار پیشرفته بوده اند.

گمان نمی رفت مصریان باستان توانسته باشند پیش از 1000 سال گذشته به پیچیدگی های فرایند مومیایی کردن این فرد و ویژگی های موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته، دست یافته باشند.

پروفسور سلیما اکرم، مدیر بخش مصرشناسی دانشگاه آمریکایی واقع در قاهره و یکی از کارشناسان برجسته تاریخچه مومیایی کردن گفت: اگر این مومیایی قطعه یک مومیایی متعلق به پادشاهی کهن باشد، تمامی کتاب های درباره مومیایی کردن و تاریخچه پادشاهی کهن باید اصلاح شوند... این مسئله بطور کلی برداشت ما از فرایند تکامل مومیایی کردن را تغییر خواهد داد.

این کارشناس اضافه نمود: تا به امروز ما گمان می کردیم مومیایی کردن در پادشاهی کهن تا حدودی ساده است یعنی از روش های ساده از بین بردن رطوبت استفاده میشده است، همواره موفقیت آمیز نبود، مغز از بدن جدا نمیشد و فقط در بعضی از موارد اعضای داخلی بدن را خارج می کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30646

به "قدمت بکارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که تصور میشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت بکارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که تصور میشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید