مدیرعامل جدید تسلا تعیین شد ، رابین دنهلم جایگزین ایلان ماسک می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، خاتمه مدیرعامل جدید شرکت تسلا انتخاب شد. رابین دنهلم به زودی به شکل رسمی جایگزین ایلان ماسک به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تسلا خواهد شد.

مدیرعامل جدید تسلا تعیین شد ، رابین دنهلم جایگزین ایلان ماسک می گردد

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب، تسلا گفت که این اقدام به شکل رسمی تصویب شده است و به زودی شاهد مدیریت خانم دنهلم خواهیم بود. دنهلم از سال 2014 در هیئت مدیره تسلا حضور داشته و البته همزمان مدیرمالی تلسترا به عنوان یکی از سرشناس ترین اپراتورهای مخابراتی استرالیا بوده است، اما پس از کسب عنوان مدیریت در تسلا، نقش خود را به عنوان مدیر مالی تلسترا ترک نموده و روی مدیریت تسلا تمرکز می نماید.

اگر علت ترک پست مدیریت توسط ایلان ماسک را فراموش نموده اید، بد نیست به شما یاداوری کنیم که ایلان ماسک مجبور شد پس از یک رشته توییت جنجالی و بی منطق در خصوص شرکت تسلا این سمت را ترک کند. وی در بخش هایی از توییت های خود به خصوصی سازی تسلا در ازای هر سهم به ارزش 420 دلار اشاره نموده بود و در نتیجه از سوی کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده مورد مواخذه نهاده شد.

پس از جنجال های ایلان ماسک سهام تسلا نیز سقوطی قابل توجه را تجربه کرد و حتی ارزش سهام این شرکت به پایین ترین حد خود رسید و بر همین اساس نیز تحلیلگران وال استریت برای آینده تسلا ابراز نگرانی کردند. اما ماجرای کمیسیون اوراق بهادار و ایلان ماسک تا حدی حاد شد که بر اساس یک توافق بین سهامداران و این کمیسیون قرار شد ایلان ماسک از سمت خود برای مدتی تعیین کناره گیری نموده و البته 20 میلیون دلار نیز جریمه پرداخت کند.

در بخشی از بیانیه تسلا در این خصوص می خوانیم:

هیئت مدیره تسلا با خوشحالی اعلام می نماید که رابین دنهلم به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا منصوب شده است، ما مطمئینم او بلافاصله پس از آغاز کار، فردی موثر است.رابین پس از سرانجام دوره شش ماهه قراردادش با تلسترا، نقش خود را به عنوان مدیر مالی و رئیس استراتژی درتلسترا؛ بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیا، ترک نموده و به طور تمام وقت به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا کار می نماید.

رابین از سال 2014 در هیئت مدیره تسلا به عنوان نیرویی مستقل خدمت نموده است. تجربه جهانی او در استرالیا و سیلیکون ولی و داشتن نقش رهبری در تعدادی از شرکت های فناوری مطرح از جمله تلسترا، جونیپر نتورک و سان میکروسیستم، به قدرت کاری او منجر شده است.

رابین نیز در این خصوص گفت: من به این شرکت اعتقاد دارم، من به مأموریت خود اعتقاد دارم و آماده یاری به تیم ایلان ماسک و تیم تسلا برای دستیابی به سودآوری پایدار و رضایت بیشتر سهامداران هستم.

ایلان ماسک نیز در این خصوص گفت: رابین دارای تجربه ای فراوان در صنایع خودروسازی است و در چهار سال گذشته به عنوان عضو هیئت مدیره تسلا در زمینه یاری به تبدیل شدن به یک شرکت سودآور، سهم قابل توجهی داشته است. من منتظرم تا حتی با روبین همکاری بیشتری داشته باشیم، چون ما همچنان در حال افزایش فراوری انرژی پایدار هستیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 209

به "مدیرعامل جدید تسلا تعیین شد ، رابین دنهلم جایگزین ایلان ماسک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل جدید تسلا تعیین شد ، رابین دنهلم جایگزین ایلان ماسک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید