مدیر مجموعه نیاوران با مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری چین دیدار کرد

به گزارش مجله آزمون اول، در سومین روز از سفر هیئت ایرانی به کشور چین روز دوشنبه 23 مهرماه مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با شیه جین اینگ مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری کشور چین دیدار کرد.

مدیر مجموعه نیاوران با مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری چین دیدار کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این سفر که به منظور آشنایی با موزه ها و نهادهای گردشگری کشور چین با هدف تقویت تعاملات و همکاری های فرهنگی بین دو کشور در زمینه موزه و گردشگری در حال اجرا است طرفین درباره گسترش تعاملات فرهنگی و گردشگری با نگاه ویژه به مجموعه نیاوران و موزه های کشور چین گفتگو کردند.

بحث و گفتگو در مورد گسترش تعاملات در حوزه های فرهنگی و گردشگری از قبیل برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار بین موزه ها، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با موضوع موزه، همکاری در برگزاری مناسبت ها و هفته های فرهنگی دو کشور جهت آشنایی ملت ها با فرهنگ طرفین، همکاری در زمینه حفاظت و مرمت آثار و بناها به وسیله تبادل تجربیات و گسترش روابط گردشگری به وسیله معرفی ظرفیت ها و جاذبه های دو کشور در فضای مجازی و سایر رسانه ها و ... از محورهای اصلی این گفتگو بود.

این دیدار به عنوان اولین دیدار رسمی اداره امور بین الملل این وزارتخانه با یک کشور خارجی پس از ادغام دفتر ملی گردشگری چین با وزارت فرهنگ و تبدیل آن به وزارتخانه فرهنگ و گردشگری در ماه مارس 2018 صورت گرفته است.

پیرو هماهنگی صورت گرفته به وسیله مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران هیاتی 6 نفره متشکل از سید رحمت اله رئوف حنان مدیر این مجموعه به همراه مهناز اسدی رئیس کاخ اختصاصی نیاوران، سمیه آقازمانی رئیس اداره فنی و مهندسی و پروانه اسکاش رئیس اداره روابط عمومی مجموعه نیاوران، جواد جهانبانی مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حراست و مسلم شجاعی دستیار مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری به نمایندگی از آن معاونت به منظور تقویت همکاری های فرهنگی و تبادلات اطلاعاتی بین ایران و چین و شروع همکاری های تخصصی در حوزه های مرتبط با موزه های مجموعه نیاوران و موزه های چین به آن کشور سفر نموده اند و بازدید از چند مکان گردشگری دو شهر پکن و گوانجو و همچنین ملاقات با متولان چند نهاد گردشگری و مقامات رسمی از دیگر برنامه های این سفر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2169

به "مدیر مجموعه نیاوران با مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری چین دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر مجموعه نیاوران با مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری چین دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید