مرادی: مربیان تراز اول والیبال دنیا علاقه مند به راهنمایی تیم ایران هستند

به گزارش مجله آزمون اول، مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که تماس هایی از طرف مربیان تراز اول دنیا برای راهنمایی تیم ملی ایران داشتیم، گفت: این موضوع افتخاری برای ورزش به ویژه والیبال ایران است که مربیان تراز اول دنیا علاقه مند به راهنمایی تیم کشورمان هستند.

مرادی: مربیان تراز اول والیبال دنیا علاقه مند به راهنمایی تیم ایران هستند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، وحید مرادی در گفت وگو با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو، افزود: والیبال تنها رشته گروهی ایران است که در سطح جهان مطرح است. تیم ملی والیبال مردان ایران جزو هشت تیم برتر جهانست و به همین دلیل این رشته ورزشی در کشورمان هواداران و استعدادهای درخشانی زیادی دارد.

وی با بیان این که از زمانی که داورزنی مسئولیت فدراسیون والیبال را بر عهده گرفته است، بحث استعدادیابی را به صورت علمی دنبال کردند، توضیح داد: نتیجه این زحمات در چند سال گذشته با افتخارات متعددی از جمله قهرمانی نوجوانان (2017) و جوانان جهان (2019) به دست آمده است. در بزرگسالان جزو هشت تیم برتر جهان هستیم. هیچ تیمی در جهان وجود ندارد که شکست مقابل تیم ملی والیبال ایران را تجربه ننموده باشد.

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که باید سرمایه گذاری بیش تری در والیبال ایران انجام گردد، گفت: برای حفظ استعدادهای موجود هم باید کوشش وافر به خرج دهیم. حریفان ایران رقبای بسیار سرسختی هستند؛ یک روز را از دست نمی دهند و به صورت حرفه ای کار را دنبال می نمایند.

وی ادامه داد: همان طور که در تراز جهانی مطرح هستیم، باید برنامه های والیبال با هدف آماده سازی بازیکنان حرفه ای باشد. خوشبختانه این نگاه در فدراسیون والیبال وجود دارد. بسیاری از ملی پوشان ایران در حال حاضر لژیونر هستند و در تیم های باشگاهی مطرح اروپا فعالیت می نمایند. در آسیا هم سعید معروف را داریم که جزو چهار پاسور برتر جهانست.

مرادی با بیان این که چشم انداز والیبال از منظر مسئولان فدراسیون، داورزنی و همکارانشان و کسانی که امور فنی را دنبال می نمایند، کاملا روشن است، گفت: ترکیب اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال از پیشکسوتان، بزرگان و زبده های والیبال کشور است. ظرفیت های بسیار قابل توجهی در هیات رئیسه وجود دارد که از بخش های مختلف سیاسی و مالی هستند. این مجموعه دست به دست هم می دهند تا انشاءالله والیبال را به صندلیی که لایق و سزاوارش است، برسانند.

وی با یادآوری اهداف والیبال ایران در بازی های المپیک که قرارگیری در بین چهار تیم برتر است، افزود: آنچه که ریاست فدراسیون و هیات رئیسه تعریف نموده اند، پاسخ به مطالبات مردم است. آرزو داریم در المپیک سربلند شویم و دل مردم و علاقه مندان را شاد کنیم.

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین شرایط برگزاری بازی های المپیک، گفت: همان طور که می دانید، همه فعالیت های ورزشی جهان تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا در سال 2020 متوقف شد و به سال 2021 موکول شده است.

وی توضیح داد: دولت ژاپن تا حدودی توانسته این ویروس را کنترل کند و علاقه مند است که بازی های المپیک را در مردادماه 1400، حتی با رشته های کم تر برگزار کند. به این ترتیب ممکن است تعدادی از رشته های المپیک حذف گردد. البته این امیدواری در جهان وجود دارد که به زودی واکسن کرونا تهیه گردد تا مردم نجات پیدا نمایند.

مرادی با اشاره به گفت وگوی یکی از مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو، ادامه داد: کوشش دولت این کشور برای برگزاری تمام مسابقات المپیک است و امیدوارم با کنترل ویروس کرونا بتوانند مسابقات را در مرداد سال آینده برگزار نمایند، اما به هر دلیل اگر ویروس کرونا کنترل نگردد، احتمال لغو بازی های المپیک هم وجود دارد. آنچه که برای همه حائز اهمیت است، سلامتی ورزشکاران است.

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال درباره گزینه ها مطرح شده برای سرمربی تیم ملی، گفت: طبیعی است که پیشنهادهای مختلفی برای راهنمایی تیم ملی داشته باشیم. اما نکته جالب این موضوع، تماس از طرف های خارجی است و مربیان صاحب نام جهان برای حضور در ایران پیشنهاد داده اند، زیرا علاقه مند به راهنمایی تیم ایران هستند. این موضوع افتخاری برای ورزش به ویژه والیبال ایران است که مربیان تراز اول جهان علاقمند به راهنمایی تیم کشورمان هستند.

وی تاکید نمود: اسامی مطرح شده در رسانه ها در حد برآورد است و هیچ فردی به صورت قطعی برای راهنمایی تیم ایران انتخاب نشده است. موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی در نشست های متعدد از جمله همایش هم اندیشی با حضور 67 کارشناس، صاحب نظر و مربی والیبال از سراسر کشور آنالیز شده است تا نحوه انتخاب و شاخصه های سرمربی تیم ملی والیبال ایران را معین نمایند. در مجموع نظرات بسیار خوبی مطرح شده است.

مرادی با بیان این که بیشتر کارشناسان معتقد به جذب مربی خارجی هستند، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که باید سرمربی تیم ملی والیبال ایران از مربیان تراز اول جهان باشد تا والیبال ایران به اهداف برنامه ریزی شده دست یابد تا مطالبات مردم از والیبال را جوابگو باشد.

وی ادامه داد: البته بعضی کارشناسان نیز معتقد به استفاده از مربیان ایرانی هستند. انصافا مربیان ایرانی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردارند، اما انتخاب مربی ایرانی ریسک خاص خود را نیز دارد، زیرا اگر تیم ایران به هر دلیل در المپیک به هدف مد نظر دست نیابد، آن وقت تمام مسائل برای مربی ایرانی ایجاد می گردد که اگر مربی خارجی بود، مقام بهتری کسب می کردیم.

مرادی تاکید نمود که فدراسیون والیبال برای حضور شایسته در بازی های المپیک باید از مربیان مطرح جهان استفاده کند. ضمناًً این نگاه وجود دارد که در کنار سرمربی تیم ملی باید از مربیان خوب کشورمان استفاده گردد تا کسب تجربه نمایند.

وی توضیح داد: هدف نهایی فدراسیون والیبال این است که در کنار والیبال و داوران ایران که در جهان صندلی خاص خود را پیدا کردند، مربیان ایرانی نیز به صندلی بهتری دست یابند. در سطح مدیریت نیز دکتر داورزنی از صندلی بین المللی خوبی برخوردار است و حیف است به رغم داشتن این همه ظرفیت در والیبال ایران، مربیان ایرانی در جهان مطرح نباشند. مربیان والیبال ایران بسیار توانمند و هوشمند هستند که می توانند در زمره بهترین های جهان قرار گیرند.

مرادی از زنده یاد حسین معدنی یاد کرد و گفت: داورزنی از زمانی که به فدراسیون والیبال آمدند، اهدافی را معین کردند که در آن موقع، دستیابی به این اهداف در باور کسی نمی گنجید؛ زیرا تیم ملی والیبال ایران که در رقابت با تیم های آسیایی هم مشکل داشت، اما والیبال ایران باید در جهان مطرح می شد.

وی تاکید نمود: خیلی ها در آن موقع با تردید به این برنامه ها نگاه می کردند، اما این اهداف محقق شد و در سایه وجود جوانان با استعداد ایرانی و برنامه ریزی علمی و کارآمد، والیبال به اهداف برنامه ریزی شده، دست یافت.

مرادی با بیان این که امروز یکی از اهداف فدراسیون والیبال پیشرفت والیبال بانوان است، گفت: این موضوع یکی از مسایل بسیار مهم فدراسیون است و امیدوارم در سال هایی که داورزنی مسئولیت فدراسیون را بر عهده دارد، شاهد درخشش والیبال بانوان ایران در سطح قاره آسیا باشیم و تیم ملی والیبال بانوان ایران در بین سه تیم برتر آسیا قرار گیرد. بعد هم امیدوارم بانوان والیبالیست کشورمان گام های بعدی را برای درخشش در سطح بین الملل و جهان بردارند.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14541

به "مرادی: مربیان تراز اول والیبال دنیا علاقه مند به راهنمایی تیم ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرادی: مربیان تراز اول والیبال دنیا علاقه مند به راهنمایی تیم ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید