مسی، مرد رکوردها در بارسلوناست

به گزارش مجله آزمون اول، لیونل مسی کلکسیونی از رکوردها و افتخارات دارد که نمی توان آن ها را ارزش گذاری کرد. ستاره آرژانتینی از فصل 05-2004 برای تیم نخست بارسلونا بازی کرد و پس از آن آغاز به فتح عناوین فردی و گروهی و ثبت رکوردها کرد.

مسی، مرد رکوردها در بارسلوناست

به گزارش خبرنگاران، آخرین افتخار، رسیدن به رکورد ژاوی ارناندس در تعداد بازی برای بارسا بود. او برابر اوئسکا برای هفتصد و شصت و هفتمین بار با پیراهن آبی اناری ها به میدان رفت. کاپیتان بارسا پس از این اتفاق در اینستاگرامش نوشت: افتخار عظیمی برای من است که این تعداد بازی برای بارسلونا انجام دادم. از همه هم تیمی هایم که من را در طول این سال ها همراهی کردند و خانواده و دوستانم که همواره در کنارم بودند قدردانی می کنم.

مسی در حالی این رکورد را ثبت کرد که توانست برابر الچه دو گل به ثمر برساند و برای صد و سی و سومین بار با پیراهن تیم کاتالانی دبل کند. او هفته آینده برابر رئال سوسیداد از رکورد هافبک بازنشسته اسپانیایی عبور خواهد نمود.

مسی دقایق بیشتری نسبت به ژاوی بازی نموده است. او در مجموع 62375 دقیقه با پیراهن بارسا بازی نموده است (3682 دقیقه بیشتر) که در لالیگا 510 بازی، کوپا دل ری 79 بازی، لیگ قهرمانان اروپا 149 بازی، سوپرجام اسپانیا 20 بازی، سوپرجام اروپا چهار بازی و جام جهانی باشگاه ها پنج بازی انجام داده است. ستاره آرژانتینی تمام رکوردهای فردی آبی اناری ها را به نام خود ثبت نموده است.

یکی از رکوردهای عظیم لئو عبور از پله بود. او با به ثمر رساندن 643 گل از ستاره سال های دور سانتوس پیشی گرفت و بیشترین گل را برای یک باشگاه به ثمر رساند.

پیش از آن از تلمو سارا برترین گلزن لالیگا پیشی گرفته بود (253 به 465) و در کسب جایزه پیچیچی (بهترین گلزن فصل لالیگا) در صدر نهاده شد.

تلمو سارا در سال های 1945 تا 1953 توانست شش بار برنده این جایزه گردد و مسی آن را در سال های 2010، 2012، 2013، 2017، 2018، 2019 و 2020 به دست آورد (هفت بار).

او از سسار رودریگس، بهترین گلزن بارسا هم عبور کرد (230 به 661 گل). همچنین برترین گلزن بارسلونا در یک فصل لقب گرفت (73 گل) و توانست از رکورد گرد مولر به عنوان برترین گلزن در یک سال (91 گل) پیشی بگیرد.

این آمار فوق العاده با فتح 34 جام همراه شد و توانست شش توپ طلا ببرد (بالاتر از همه). چالش بعدی مسی رسیدن به رکورد جوزف بیکان (805 گل در بازی های رسمی باشگاهی و ملی) خواهد بود. ستاره آرژانتینی تا به امروز 732 گل به ثمر رسانده است.

منبع: ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22845

به "مسی، مرد رکوردها در بارسلوناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی، مرد رکوردها در بارسلوناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید