مشعل گاز 12 شهر استان کرمان سال جاری روشن خواهد شد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/کرمان مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: کوشش می کنیم تا خاتمه امسال مشعل گاز در 12 شهر، 240 روستا و 12 محور صنعتی روشن گردد.

مشعل گاز 12 شهر استان کرمان سال جاری روشن خواهد شد

منوچهر فلاح پیش از ظهر امروز چهارم شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت از افتتاح طرح های گازرسانی به پنج شهر هنزا، نظام شهر، شهداد و اندوهجرد و بلوک در هفته دولت اطلاع داد و عنوان نمود: 1750 میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.

وی همچنین به گازرسانی به 113 روستا طی هفته دولت جاری اطلاع داد و گفت: سیرجان 13 روستا، انار 2 روستا، بافت 3 روستا، کرمان 19روستا، نرماشیر 11 روستا، جیرفت 42 روستا، رودبار جنوب 24 روستا و مجموعه مسکونی و صنعتی ارگ جدید بم را در برنامه داریم که 447 میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

فلاح همچنین به ثمر رسیدن و افتتاح پروژه های گازرسانی به محورهای صنعتی در استان را با 748 میلیارد ریال اعتبار یادآور شد و گفت: با اجرای این طرح ها 150 واحد صنعتی به گاز متصل می شوند که 32 میلیون لیتر مصرف سوخت مایع و فرآورده نفتی استان را کاهش می دهد.

وی از افتتاح گاز CNG شهر کهنوج در هفته دولت اطلاع داد و به شروع عملیات و گلنگ زنی پروژه های عظیم شرکت گاز اشاره داشت و اظهار داشت: گازسانی به یک شهر و 161 روستای تابعه شهرستان های منوجان، زرند، بم، کرمان، جیرفت، ریگان و سه محور صنعتی مشتمل بر 182 واحد صنعتی را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع هفته دولت امسال برای بخش افتتاح پروژه ها در 5 شهر و 113 روستا و محورهای صنعتی 2945 میلیارد ریال هزینه شده و 17 هزار و 600 خانوار از این نعمت می توانند استفاده نمایند اظهار کرد: برای گلنگ زنی پروژه های گازرسانی جدید نیز 3715 میلیارد ریال اعتبار دیده شده که 30 هزار و 500 خانوار را از نعمت گاز بهره مند می نمایند.

وی با اشاره به اینکه به زودی شاهد گازدار شدن چهار شهر زهکلوت، عنبرآباد، دوساری و مردهک خواهیم بود که بالای 95 درصد این پروژه های گازرسانی پیشرفت فیزیکی دارند گفت: در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر جهش فراوری، برنامه های گازرسانی به بخش صنعت داریم که گازرسانی به 12 محور صنعتی شامل 413 واحد را طی امسال فراهم می نماید و امیدواریم با این طرح ها طی امسال 48 میلیون لیتر مصرف فرآورده نفتی کاهش یابد.

فلاح با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز علی رغم همه تعطیلی ها و مسائل، 700 کیلومتر در بخش شبکه توزیع و تغذیه و خطوط انتقال کار نموده ایم اظهار کرد: کوشش می کنیم تا خاتمه امسال مشعل گاز در 12 شهر، 240 روستا و 12 محور صنعتی روشن گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اضافه نمود: این 12 شهر در وسعت جغرافیای وسیعی قرار دارند و شامل ارزوئیه، هنزا، زهکلوت، گنبکی، ریگان، مردهک، دوساری، عنبرآباد، شهداد، بلوک، نظام شهر و اندوهجرد هستند که در مجموع 48 میلیون لیتر فرآورده کاهش مصرف داریم.

فلاح دستاوردهای شرکت گاز استان کرمان طی سال 98 را نسبت به سال های دیگر بی نظیر توصیف کرد و گفت: متوسط سالانه لوله گذاری در استان 700 کیلومتر بود که در سال 97 این میزان به 1400 کیلومتر رسید و در سال گذشته نیز رکورد 2275 کیلومتر در استان به ثبت رسید که رتبه دوم کشوری را در این زمینه به دست آوردیم.

وی از نصب 32 هزار علمک گاز طی سال گذشته در استان کرمان یاد کرد و گفت: با گازرسانی به صنایع در سال گذشته به ویژه گلخانه های جنوب استان 21 میلیون لیتر در مصرف فرآورده های سوختی کاهش را شاهد هستیم که 40 درصد مصرف فرآورده استان در یک سال گذشته است ضمن آنکه 144 میلیون لیتر استان در بخش صنعت و خانگی مصرف فرآورده های سوختی داریم که 40 درصد آن در سال گذشته کاهش پیدا کرد و با برنامه های گازرسانی امسال این مصرف 48 میلیون لیتر دیگر کاهش پیدا خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه بحث تقسیط گازبها برای صنایع و خانگی تقسیط را داریم، اما پول گازبهای دریافتی مستقیم به حساب هدفمندی یارانه ها می رود و هیچ کجا مستقیم در استان ها نخواهد ماند اضافه نمود: طبق دستورالعمل ها برای روستاهای بالای 20 خانوار باید گازرسانی کنیم و بنا به دستورالعمل وزارتخانه سرانه هزینه برای هر خانوار تا 12 میلیون تومان است، لذا این روستا در اولویت هستند.

فلاح با اشاره به اینکه روستاهای زیادی در استان کرمان با این شرایط داریم، اما تمام مناطق استان را در حال طراحی برنامه گازرسانی داریم و تا خاتمه سال کل گازرسانی 100 درصدی استان را باید تعیین کنیم اضافه نمود: مصرف گاز استان کرمان در سال 97 به میزان 7 میلیارد مترمکعب بوده که خاتمه سال گذشته به 8 هزار و 200 میلیارد مترمکعب رسید ضمن آنکه از ابتدای امسال تا 31 مرداده امسال، 3 میلیارد و 485 میلیون مترمکعب گاز در استان کرمان مصرف شده که مدت مشابه آن 3 میلیارد و 200 مترمکعب بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15607

به "مشعل گاز 12 شهر استان کرمان سال جاری روشن خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشعل گاز 12 شهر استان کرمان سال جاری روشن خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید