معرفی کتاب: پلیس حافظه، نوشته یوکو اوگاوا

به گزارش مجله آزمون اول، هفت سال پیش کتابی خواندنی از یوکو اوگاوا به نام خدمتکار و پروفسور را به شما معرفی کردم که خوشبختانه مورد پسند خیلی ها قرار گرفت.

معرفی کتاب: پلیس حافظه، نوشته یوکو اوگاوا

امشب می خواهم کتابی خواندنی تر از اوگاوا را به شما معرفی کنم، کتابی به نام پلیس حافظه که به تازگی با ترجمه کیهان بهمنی توسط نشر آموت منتشر شده است.

این کتاب در سال 1994 توسط نویسنده منتشر شده بود، اما ترجمه انگلیسی آن تازه در سال 2019 در دسترس مخاطب انگلیسی زبان قرار گرفت و کتاب به نوعی احیا شد.

این رمان ملهم از نوشته های جورج اورول در 1984 و نیز تا حدی کافکا است. مضمون کلی این کتاب نظارتی است که بر توده ها اعمال می شود.

شما به صورت استعاری به جزیره ای می روید که در آن نیروی ناشناسی مردم را وادار می کند که چیزهای خاصی را فراموش کنند: کلاه ها، عطرها، پرندگان و روبان ها را. در این رمان هماهنگ با فراموش شدن این چیزها از خاطرات، آنها از دنیای واقعی هم حذف می شوند.

پلیس در همه جا حاضر جزیره، به صورت مداوم خاطره این اشیا را از ذهن ها می زداید… اما …

از کتاب بسیار تجلیل شده و نشریه تایم آن را یادآور 1984 اورول ، 451 درجه فارنهایت بردبری و صد سال تنهایی مارکز می داند. نیویورک تایمز آن را حتی با رمان های ساموئل بکت و کوبو آبه مقایسه می کند.

همین مختصر کفایت می کند که عاشقان داستان های دستوپیایی فرصت را از دست ندهند و این کتاب را هم به گنجینه مطالعاتی خود بیفزایند.

موضوع قلب واقعیت، اخبار و دیتاهای کاذب، نظارت به اصطلاح نرم دولت ها بر اندیشه ها و هنر، موضوعی کاملا به روز است، شما در پلیس حافظه اوگاوا می توانید این معضل را با بیانی شاعرانه و در قالب استعاره و در جاهایی رئالیسم جادویی بخوانید.

کتاب پلیس حافظه

نویسنده: یوکو اوگاوا

ترجمه: کیهان بهمنی

نشر آموت

344 صفحه

قیمت: 51 هزار تومان

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11493

به "معرفی کتاب: پلیس حافظه، نوشته یوکو اوگاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب: پلیس حافظه، نوشته یوکو اوگاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید