کتاب های محبوب سلی رونی

به گزارش مجله آزمون اول، سلی رونی نویسنده 29ساله ایرلندی که جایزه بخش داستانی کاستا را برای رمان آدم های معمولی به خود اختصاص داده از آثار ادبی محبوبش می گوید.

کتاب های محبوب سلی رونی

به گزارش خبرنگاران، سلی رونی که بیشتر برای نگارش رمان آدم های معمولی شناخته می گردد، علاوه بر جایزه برترین رمان کاستا سال 2018، عنوان برنده کتاب سال جوایز کتاب بریتانیا را به خود اختصاص داد. نام رونی همچنین در فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبیات داستانی زنان و نامزدهای اولیه جایزه فولیو نهاده شد.

در ادامه بخشی از گفت وگوی رونی با نشریه نیویورک تایمز را می خوانید:

چه کتاب هایی را پیش از خواب مطالعه می کنید؟

من در هفته های اخیر در حال سفر بودم بنابراین برنامه مطالعه کردنم از قبل هم بی نظم تر شده است. هفته گذشته مطالعه کتاب زیبای الفبای خانواده نوشته ناتالیا گینزبورگ را شروع کردم. در حال حاضر همزمان کتاب های متفاوتی را مطالعه می کنم و لذت می برم: برادران کارمازوف اثر داستایوفسکی ، مجموعه داستان های کوتاه اتحادیه عظیم نوشته زادی اسمیت و رمان یک جمهوری درخشان نوشته آندرس باربا.

آخرین کتاب خوبی که مطالعه کردید چه بود؟

جدا از آثاری که در سوال قبل به آن ها اشاره کردم می توانم به آنا کارنینا که اخیرا مطالعه آن را به انتها رسانده ام اشاره کنم. فکر می کنم بدون هیچ جدال و بحثی می توانم بگویم این کتاب اثری بی نظیر است.

آیا هیچ اثر کلاسیکی وجود دارد که اخیرا برای نخستین بار آن را مطالعه نموده باشید؟

بله! و پاسخ این سوال فقط شامل آنا کارنینا نمی گردد. من کتاب میدان واشنگتن اثر هنری جیمز را چند هفته پیش برای نخستین بار مطالعه کردم. تابستان سال گذشته نیز کتاب در جست وجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست را مطالعه کردم. رمان های کلاسیک بسیاری وجود دارد و من تمام تلاشم را می کنم تا تعداد بیشتری از آن ها را مطالعه کنم. اما می دانم بیشتر آثاری که تا به امروز خوانده ام به سنت های ادبی اروپا و آمریکای شمالی محدود است. آرزو داشتم فرصت این را داشته باشم که همه چیز را مطالعه کنم.

ایده آل ترین تجربه کتاب خواندن خود را توصیف کنید.

دوست دارم هنگام مطالعه تنها باشم و کسی مزاحمم نباشد. در این شرایط اگر احساس خوشایندی داشته باشم کتاب را بلند مطالعه می کنم. اگر در جمله ای از کتاب گیر بیفتم یا احساس کنم رشته افکارم را از دست داده ام، بلند خواندن را امتحان می کنم. مطالعه کردن در تنهایی، زمانی که روی یک مبل نشسته ام و لیوان قهوه ای در دست دارم بسیار نزدیک به شرایط ایده آل من برای مطالعه کتاب است.

چه عاملی بیش از هر چیزی در خلق اثر ادبی شما را تشویق می نماید؟

عشق و خوشحالی.

کتاب هایی را که شما را از لحاظ احساسی درگیر کند بیشتر دوست دارید یا کتاب هایی که شما را از لحاظ فکری درگیر نمایند؟

اغلب کتاب های من داستانی هستند و فکر می کنم وظیفه یک کتاب داستانی این است که خواننده را از هر دو لحاظ درگیر کند.

بهترین کتابی که تا به امروز به عنوان هدیه دریافت نموده اید چه بوده است؟

بنا به دلایلی، من اغلب اوقات سراغ مطالعه کتاب هایی که به عنوان هدیه دریافت نموده ام نمی روم. فکر می کنم فهرست بلندبالایی از آثاری که باید مطالعه شان کنم در ذهنم دارم و اضافه کردن کتاب های جدید به این فهرست صرفا به دلیل این که آن ها را به عنوان هدیه دریافت نموده ام، برایم مشکل است. با این حال هنوز هم از دریافت کتاب به عنوان هدیه لذت می برم.

قهرمان و ضدقهرمان داستانی شما کیست؟

من واقعا شاهزاده میشکین از کتاب ابله را دوست دارم. همچنین شخصیت اول یکی از کتاب های جین آستن یعنی اِما را دوست دارم.

آیا سلیقه شما در کتاب خواندن در طول زمان تغییر نموده است؟

دوست دارم این طور درنظر بگیرم که محدوده توجهم وسیع تر شده است، پس در حال حاضر می توانم رمان های طولانی تر و جمله های طولانی تر را مطالعه کنم. پیش تر مطالعه پاراگراف های طولانی و بدون وقفه برایم مشکل و خسته نماینده بود، اما حالا از مطالعه آن ها لذت می برم. وقتی فکر می کنم می بینم مطالعه آثار هنری جیمز تا همین پنج یا شش سال پیش برایم غیرممکن بود، اما حالا عاشق آثار او هستم. چه کسی می داند در آینده چه تغییرات دیگری در مطالعه من به وجود خواهد آمد؟

چه کتابی را به عنوان کتاب بعدی که مطالعه خواهید کرد انتخاب نموده اید؟

در ابتدا قصد دارم تمام کتاب هایی را که اکنون در حال مطالعه آن ها هستم به انتها برسانم. پس از آن برنامه مهمی برای مطالعه کتاب هایی که اخیرا منتشر شده اند یا قرار است به چاپ برسند، دارم. سعی دارم نوشتن رمانی را شروع کنم که این کار مطالعه تازه های نشر را برایم مشکل می نماید. بر اساس تجربه من نوشتن یک کتاب به مدتی سکوت و تفکر نیاز دارد. اما آرزو داشتم می توانستم تعادل بین نوشتن کتاب و مطالعه کتاب را رعایت کنم، چرا که در غیر این صورت بسیاری از کتاب های خوب را از دست می دهم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6915

به "کتاب های محبوب سلی رونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های محبوب سلی رونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید