مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

به گزارش مجله آزمون اول، کلیسای مشهور و بلندمرتبه ای که امروزه در دنیا با عنوان کلیسای سیستین شناخته می گردد و می توانید در تور ایتالیا از آن بازدید کنید، بین سال های 1475 تا 1481 میلادی و به امر پاپ سیکستوس چهارم ساخته شد. نام لاتین این پاپ سیکستوس و نام ایتالیایی او سیستو بود؛ همین نام در نهایت به شکل سیستین بر روی این کلیسا گذاشته شد. این اتاق بسیار عظیم حدود 40 متر طول و 13.5 متر عرض دارد. ارتفاع سقف در مرتفع ترین نقطه به حدود 21 متر می رسد. نقاشی های میکل آنژ بر روی سقف و محراب، معروف ترین نقاشی های کلیسای سیستین هستند. پاپ جولیوس دوم ماموریت نقاشی کردن این بخش های کلیسا را در سال 1508 به این هنرمند استثنائی واگذار کرد.

مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

بخش مرکزی سقف کلیسای سیستین واتیکان به 9 تکه تقسیم شده است. نقاشی های این تکه ها آفرینش دنیا، رانده شدن از باغ عدن و داستان نوح را به تصویر کشیده اند. احتمالا مشهورترین این 9 تکه برای بازدیدنمایندگان و مسافران تور ایتالیا آفرینش آدم باشد؛ نقاشی که در آن خداوند نوک انگشت آدم را لمس نموده تا به او حیات ببخشد. نقاشی های از رحمت افتادن و رانده شدن از باغ عدن، آدم و حوا را به تصویر کشیده اند که سیب ممنوعه را در باغ عدن می چینند و سپس باغ را با شرمندگی ترک می نمایند. در تکه های کناری این بخش مرکزی، میکل آنژ تصاویری تماشایی از پیامبران را نقاشی نموده است.

کلیسای سیستین آخرین اتاقی است که مسافران تور ایتالیا در تور بازدید از موزه های واتیکان می بینید. بازدیدنمایندگان می توانند کتاب یا راهنماهای صوتی کرایه نمایند تا در خصوص تاریخ و آثار هنری بیشتر بدانند. این کلیسا همواره شلوغ است، در نتیجه سخت است بتوان در این شلوغی تمام نقاشی های بی نظیر روی دیوارها و سقف را از فاصله نزدیک دید. البته اگر دوست دارید تجربه بازدیدتان از این مجموعه بی نظیر یک تجربه منحصربه فرد و فراموش نشدنی باشد، به شما پیشنهاد می کنیم در تورهای خصوصی بعد از ساعات کاری شرکت کنید؛ مطمئن باشید ارزشش را دارد. هزینه ورودی کلیسای سیستین در بلیت موزه های واتیکان لحاظ شده است. صف های خرید بلیت می توانند حسابی طولانی شوند؛ شما می توانید با خرید آنلاین بلیت در زمان تان صرفه جویی کنید.

منبع مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24345

به "مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید