معرفی جاهای دیدنی زاگرب؛ پایتخت کرواسی

به گزارش مجله آزمون اول، زاگرب مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و حکومتی کرواسی، مقصد اول بسیاری از گردشگران است. میدان بان یلاچیچ یکی از جاذبه های گردشگری اصلی زاگرب است.

معرفی جاهای دیدنی زاگرب؛ پایتخت کرواسی

زاگرب (Zagreb) پایتخت و عظیم ترین شهر کرواسی است. در زاگرب هرچیزی که برای تفریح نیاز داشته باشید وجود دارد. جاذبه های جهانگردی زاگرب شامل موزه ها، بناها، مراکز تفریحی، کافه ها، غذاهای خوش طعم و خیلی موارد دیگر می گردد که سالانه جهانگرد های بسیاری را به سمت خود جذب می کند. با وجود اینکه این شهر ساحلی نیست ولی جاذبه های جهانگردی فراوانی را در خود جای داده است. با توجه به آب و هوای معتدل زاگرب، تمام فصل ها مناسب سفر به این شهر می باشد.

1. موزه میمارا

این موزه توسط یک کلکسیونر خصوصی به نام آنت تاپیک میمارا (Ante Topic Mimara) در سال 1972 ساخته شد. این مجموعه عظیم که در سال1895 (نئورسانس) طراحی شده، یک مجموعه عظیم از اقلام گوناگون دوره ها و اماکنمختلف از جمله مجموعه های باستان شناسی خوب مصر باستان، بین النهرین، ایران، خاورمیانه،خاور دور، هند و آمریکای جنوبی را پوشش می دهد؛ همچنین یک مجموعه شیشه ای ازاروپا و دیگر کشورهای مدیترانه ای همراه با وسایل قرون وسطایی و مجسمه های یونانباستان نیز در این موزه قرار دارند. اگر به این موزه رفتید، حتماً از آثار نقاشینقاشان عظیم ایتالیایی، فنلاندی، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی دیدن کنید.

موزه میمارا یکی از جاذبه های جهانگردی در زاگرب

2. پارکماکسیمیر

این از عظیم ترین پارک های زاگراب است که به سبک یک باغ قدیمی انگلیسیطراحی شده و دارای یک فضای سرسبز زیبای عظیم می باشد؛ همچنین این پارک علاوه برداشتن دریاچه های دست ساز بشر، مناطق سرسبز، باغ گل و باغ وحش کوچک برای نوجوانان،دارای حیرت انگیز ترین مسیرها برای پیاده روی، گردش و استراحت می باشد. جالب استبدانید که در عرض این پارک استادیوم فوتبال دینامو (Dinamo) که در آن کرواسی میزبان مسابقات بین المللی می باشد، قرار گرفته است.

شیر سنگی در پارک ماکسیمیر زاگرب

3. کلیسای جامعزاگرب

کلیسای جامع زاگرب متعلق به کاتولیک ها می باشد. این کلیسا با 108 مترارتفاع، نه تنها بلندترین ساختمان در کرواسی بلکه یکی از بناهای شاخص سبک معماریگوتیک نیز هست که در سال 1217 ساخته شده است. البته کلیسا در سال 1242 به دست مغولها ویران و بیست سال بعد از آن هم بازسازی شد. حمله امپراتوری عثمانی، زلزله و ...هرچند بارها باعث تخریب کلیسا شده اند، اما در نهایت و با بازسازی های انجام شدهدر طی این قرن ها، کلیسا همچنان یکی از بناهای مهم و تاریخی شهر هست و یکی از مهم ترینجاذبه های جهانگردی زاگرب به شمار می رود.

نمای بیرونی کلیسای جامع زاگرب

4. میدان Ban Jelačić زاگرب

مگر می گردد به زاگرب سفر کرد و از این میدان باشکوه دیدننکرد! یکی از بهترین جاهایی که می توانید در آن سلفی بگیرید و با لوکیشن زاگربکرواسی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید همین میدان Ban Jelačić می باشد که توانسته محبوبیت خاصی را در بین جهانگردان تورهای کرواسیبه دست بیاورد. مجسمه مشهور واقع در این میدان، اصلی ترین شاخصه این میدان زیباستکه البته مردم محلی این ناحیه گاهی این میدان را با نام Trg bana Jelačića نیز می شناسند.

میدان Ban Jelačić یکی از جاهای دیدنی زاگرب

5. کلیسای سنتمارک

از جذاب ترین مکان های دیدنی زاگرب کرواسی، می توان به کلیسای سنت مارک (St. Mark) اشاره کرد که یکی از جذاب ترین مدل های مدرن و سنتیمعماری اروپایی را در خود جای داده است و همه ساله افراد زیادی را برای بازدید ازشکوه خود جذب می کند.

کلیسای سنت مارک یکی از جاذبه های جهانگردی زاگرب

6. تئاتر ملیکرواسی

این بنای زیبا توسط معماران وینی، هرمان هلمر و فردیناند فلنر ساخته شدهاست. این بنا در شمال غربی زاگرب در منطقه Donji Grad قرار گرفته است. این بنای چشمگیر و زردرنگ به طور رسمی در سال 1894توسط فرانتس جوزف اول افتتاح شد. تئاتر ملی کرواسی به سبک روکوکو و نئوباروک ساختهشده و دارای دو گنبد کوچک در جلوی بنا و یک گنبد عظیم در قسمت پشتی بنا است. فضایداخلی این مجموعه قدیمی هم بسیار زیبا است و با اثار هنری Vlaho Bukovac مزین شده است. اگر برایتان مقدور است، بد نیست که در سفر به زاگرباز یکی از نمایش ها و اجراهای هنری برپا شده در این تئاتر ملی دیدن کنید.

تئاتر ملی کرواسی در شهر زاگرب

7. برج Lotrščak زاگرب

این برج برای حفاظت از دروازه شهر Gradecساخته شده است و قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی برمی گردد. این برج مدت های مدیدیمهم ترین جاذبه و سمبل زاگرب بوده است. طبق نقل قول های قدیمی، این برج در گذشتهدارای زنگی بوده که پیش از بستن دروازه به صدا در می آمده است تا ساکنان شهر که بیروناز دروازه مانده اند به داخل شهر برگردند.

در قرن نوزدهم میلادی، طبقه چهارم وپنجره ها به برج اضافه شدند. جهانگردان می توانند از این برج بالا بروند تا هم چشم اندازهایزیبایی از شهر را از آن ارتفاع تماشا کنند و هم از نمایشگاه و فروشگاه سوغات آن دیدنکنند.دیگر بنای جالب توجه قرون وسطایی، دروازه سنگی استکه تنها و آخرین بازمانده پنج دروازه قدیمی شهر است.

این دروازه در قرن سیزدهمساخته شده و توانسته از آتش سوزی سال 1731، جان سالم به در ببرد. نقاشی هایی ازحضرت عیسی و حضرت مریم در این دروازه وجود داشته که بعدها برای حفاظت و نگهداری ازآنها، یک شاپل یا کلیسای کوچک به مجموعه اضافه شده است. اکنون این نقاشی ها پشت یکپنجره مشبک فلزی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.

برج Lotrščak یکی از جاذبه های جهانگردی زاگرب

پیشنهاد خبرنگاران

علاوه بر جاذبه های ساحلی کرواسی، برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی زاگرب را در نظر بگیرید. اغلب جهانگردان برای دیدن تمام جاذبه های جهانگردی این شهر دو روز از مسافرت و تعطیلات خودشان را به زاگرب اختصاص می دهند. برای پایین آوردن هزینه های سفرتان بهتر است از حمل و نقل عمومی این شهر استفاده کنید.

گروه جهانگردی خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18525

به "معرفی جاهای دیدنی زاگرب؛ پایتخت کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای دیدنی زاگرب؛ پایتخت کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید