ملکه سکوت را شکست

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت:ملکه انگلیس در دومین پیامش به مردم این کشور در عرض یک هفته گذشته گفت، کروناویروس بر ما غلبه نخواهد کرد.

ملکه سکوت را شکست

خبرگزاری رویترز، الیزابت دوم، ملکه 93 ساله انگلیس که رییس نمادین کلیسای این کشور نیز هست، در پیغامی صوتی که در توییتر به مناسبت فرا رسیدن عید پاک مسیحیان منتشر کرد گفت، عید پاک لغو نشده است.

این نخستین بار است که ملکه انگلیس به مناسبت این عید مسیحیان پیغامی را منتشر می نماید. ملکه الیزابت دوم در این پیغام خود گفت: سال جاری عید پاک برای بسیاری از ما متفاوت خواهد بود اما ما با جدا ماندن از یکدیگر، دیگران را در امنیت نگه میداریم. با این حال عید پاک لغو نشده است، در واقع ما به عید پاک بیشتر از هر زمان احتیاج داریم.

روز یکشنبه گذشته، ملکه انگلیس پنجمین سخنرانی تلویزیونی خود در طی 68 سال دوران سلطنتش در انگلیس را در واکنش به بحران شیوع کروناویروس ایراد کرد. او در این سخنرانی خود گفت: اگر انگلیسی ها به شکلی مصمم به در خانه ماندن و جداسازی خود از دیگران ادامه دهند شیوع ویروس کووید 19 را شکست خواهند داد.

ملکه انگلیس در آن موقعیت به تجربه اش در زمان جنگ جهانی دوم اشاره نمود، اما این بار او در این پیغام خود به مسائل مربوط به مذهب مسیحیت پرداخت.

او در این پیغام صوتی خود گفت: کشف مسیح برخاسته در اولین عید پاک به پیروانش امیدی جدید و هدفی جدید بخشید و همه ما می توانیم از این واقعه قوت قلب بگیریم.

او در ادامه این صحبت هایش گفت: ما می دانیم که کروناویروس بر ما غلبه نخواهد کرد. هر چقدر که مرگ به ویژه برای کسانی که در رنج عزاداری هستند تاریک است اما نور و زندگی بزرگتر هستند؛ باشد که امید زنده و شعله ور عید پاک راهنمای پایدار ما در مواجهه با آینده باشد.

این پیغام ملکه انگلیس در حالی منتشر شد که میزان تلفات شیوع کروناویروس در کشور وی به حدود 10 هزار تن رسیده است. معمولاً ملکه انگلیس به همراه دیگر اعضای ارشد خاندان سلطنتی در یک مراسم سنتی عید پاک در قلعه ویندسور حضور می یابد. او به همراه شوهرش شاهزاده فیلیپ 98 ساله هم اکنون در این قلعه به سر می برند. با این حال این مراسم، سال جاری به دلیل محدود شدن تجمعات در مراسم های کلیسا برگزار نمی گردد.

ملکه انگلیس توضیح داد: من برای پیروان تمامی مذاهب و فرقه ها عید پاکی سعید را آرزو دارم.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9756

به "ملکه سکوت را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه سکوت را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید