منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون، تصاویر

به گزارش مجله آزمون اول، تاریخ بارسلون از منطقه باری گوتیک امروزی شروع شد که بین خیابان لارامبلا در غرب و ویا لیِتانا (Via Leietana) در شرق قرار گرفته است. رومی ها منطقه ای را بنا کردند که نام آن به اختصار بارسینو (Barcino) بود. این منطقه بر روی تپه مونس تابر (Mons Taber) واقع شده و در سال 133 قبل از میلاد تأسیس شد. خیلی زود دیواری به ضخامت 8 متر و ارتفاع 18 متر با 78 برج دفاعی به مجموعه اضافه شد. بنا بر استانداردهای آن موقع دیواری به طول 1270 متر، سازه ای با ابهت به شمار می رفت!

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون، تصاویر

زمین های اطراف این منطقه به لژیونرهای سابق واگذار شد که بعد از 16 سال خدمت حق ادعای تکه ای زمین را داشتند. خیابان های اصلی سابق هنوز هم در منطقه حضور دارند. عظیم ترین حفاری های رومی بیرون شهر رم در بارسلونا واقع شده اند. هر چند بیشترین یادمان های به جامانده متعلق به قرن 14 و 15 میلادی مقارن با گوتیک کاتالونیا و سال های شکوفایی بارسلون به عنوان نیروی دریایی هستند. به هر حال شما می توانید مناظری محافظت شده از سایر دوران تاریخی شهر را نیز تماشا کنید.

تاریخچه باری گوتیک

رومی ها شهر بارسلون را به مدت 500 سال تحت فرمان داشتند که از سال 133 قبل از میلاد تا سال 410 میلادی مقارن با تسخیر ویزیگوت ها می شود. این زیستگاه رومی در نزدیکی معبد آگوستوس در شمال پلاسا سن ژائومه (Plaça Sant Jaume) ساخته شد. در قرن دوم میلادی بارسینو بین 3500 تا 5000 نفر جمعیت داشت. در قرن سوم اولین مسیحی ها به بارسینو آمده و شکنجه آن ها توسط امپراطور دیوکلتین (Diokletian) آغاز شد.

در سال 714 شهر به تصرف مورها در آمده و به خاطر جلوگیری از ویرانی بدون درگرفتن جنگ این اتفاق صورت گرفت و بعد از آن اولین کلیسای جامع مسیحی تبدیل به مسجد شد. حکومت مورها کمتر از 100 سال به طول انجامید و به همین علت شواهد تاریخی زیادی از آن دوران در دست نیست. در قرن 12 نیز بارسلون یکی از مهم ترین قدرت های مدیترانه به شمار می رفت. با آغاز قرن 19، صنعتی شدن (صنعت کاشی سازی) سرمایه و تأثیر زیادی به شهر آورد. در بسیاری نواحی می توانید دودکش های قدیمی را ببینید. دیوارهای شهر در بین سال های 1854 تا 1856 فرو ریختند. محوطه ای که در حوالی بندر خواهید دید کاملاً برای بازی های تابستانی المپیک 1992 بازسازی شده است.

ظاهر شهری محله گوتیک امروز

کوچه های باریک و پر پیچ و خم، ظاهر شهریِ منطقه را در روزگار فعلی تشکیل می دهند. کلیسای جامع در مرکز منطقه قرار گرفته است. میدان های آفتابی متعددی با ساختمان هایی پر از تاریخ، دور کلیسا را پر نموده اند. منطقه گوتیک بارها طی تاریخ مورد بازسازی کامل واقع شده است و آخرین بار به دوران بازی های المپیک سال 1992 بازمی شود.

بسیاری از زیباترین و معروف ترین موزه ها در این منطقه قرون وسطایی قرار دارند. مسیرهای اندکی برای عبور با ماشین در دسترس هستند و همین سبب می شود که شما بتوانید بیشتر قسمت های منطقه گوتیک را به صورت پیاده بگردید. این منطقه برای خرید کردن هم بسیار مناسب است. بوتیک های کوچک بیشمار، فروشگاه هایی با اقلام روزمره و شکلات فروشی ها پول خرج کردن را بسیار آسان می نمایند! اگر شبانه در منطقه گوتیک به گردش می پردازید پیشنهاد می کنیم به یکی از کافه ها و رستوران های متعدد آنجا سر زده و از نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ بومی کاتالونیا لذت ببرید.

اِل کال، محله یهودی نشین بارسلون

محله یهودی ها یا همان اِل کال (El Call) در میان منطقه گوتیک قرار گرفته است. این ناحیه از گوشه شمال غربی پلاسا سن ژائومه آغاز می شود. ال کال به معنی خیابان کوچک یا کوچه است که به خاطر کوچه های باریک و پر پیچ قرون وسطایی برای این ناحیه انتخاب شد. در قرن 13 حدود 4000 یهودی در بارسلون زندگی می کردند که 15 درصد از آن ها از اهالی قدیمی شهر بودند. بیشتر این جمعیت به عنوان پزشک، دانشمند، محقق، تاجر و یا وام دهنده برای حکومت اشرافی بارسلون کار می کردند. به همین علت و به خاطر ارتباطات تجاری با خاورمیانه و آفریقای شمالی، آن ها بخش مهمی از اقتصاد جامعه را در دست داشتند.

در سال 1424 تمام خانواده های یهودی به خاطر شکنجه یهودی ها مجبور به ترک بارسلون شدند و ارتباطات ارزشمند تجاری و دانش آن ها از شهر بیرون رفت. بنا به دستور پادشاه، هیچ پرستشگاه یهودی اجازه نداشت عظیم تر از کوچک ترین کلیسای مسیحی بارسلون باشد. این امر اندازه بسیار کوچک کنیسه یهودی بارسلون را توجیه می نماید. از سال 2002 قدیمی ترین کنیسه اسپانیا و یکی از قدیمی ترین نمونه های اروپا، در مرکز محله یهودی ها به روی عموم بازگشایی شد. امروزه می توانید گالری های کوچک و مغازه های عتیقه فروشی جالب توجهی را در محله یهودی ها پیدا کنید.

دیدنی های محله گوتیک

در هیچ منطقه ای به این میزان یادمان تاریخی- فرهنگی و ساختمان های ارزشمند و موزه های دیدنی در کنار هم وجود ندارد. بعضی از این نقاط گردشگری مهم، لارامبلا، برجسته ترین و معروف ترین تفرجگاه بارسلون، گورستان رومی متعلق به قرن اول تا سوم میلادی، کلیسای جامع ، موزه تاریخی بارسلون، پلاسا سن ژائومه، موزه ایده ها و اختراعات، موزه مجسمه های مومی، پلاسا ریال، موزه کشتی رانی و موزه اقیانوس شناسی هستند. گردش در منطقه گوتیک قطعاً تجربیات و خاطره های منحصر به فردی را در سفر شما رقم می زند.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19571

به "منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید