می دانید گنچ پنهان شهر کجاست؟ ، در این روزهای بهاری از سفر به جنوب تهران غافل نشوید!

به گزارش مجله آزمون اول، اگر حوصله سفر رفتن به خارج از شهر در روزهای شلوغ نوروز را ندارید، چه فرصتی از این بهتر که گشتی هم در جنوب تهران و محله های قدیمی آن بزنید. مطمئن باشید که اینجا هم نقاط دیدنی دارد و هم جاذبه گردشگری. مثلا قدم زدن در کوچه باغ های منطقه18 تهران که به گنج پنهان شهر معروفیت دارد، شما را سر کیف می آورد.

می دانید گنچ پنهان شهر کجاست؟ ، در این روزهای بهاری از سفر به جنوب تهران غافل نشوید!

خبرنگاران - مریم قاسمی : گشت و گذار نوروزی در جنوب شهر تهران برای آنهایی که تا به امروز پایشان به پایین تر از میدان آزادی نرسیده و یا به صورت گذری فقط از این محدوده عبور نموده اند می تواند خیلی مجذوب نماینده و خاطره انگیز باشد. منطقه 18تهران هم که در جنوب غرب تهران واقع شده جاهایی برای سفر و گردشگری دارد که شاید برخی از شهروندان تصورش را هم ننمایند. این منطقه اماکن زیارتی، سینما، کتابخانه، بناهای تاریخی و کهن و دیدنی های بسیار دیگری دارد که با یک برنامه ریزی کوتاه مدت، می توانید روزهای خوشی را با سیاحت در آن سپری کنید.

قصه های خواندنی تهران را اینجا ببینید

بهار امامزاده زید(ع)

امامزاده های محلی، ساده و دلنشینند. در این آرامگاه ها به دور از زرق و برق و تزیینات تجملی، فضایی آرام حکمفرماست و این امکان برای شما فراهم است که بی دغدغه وقتتان را به زیارت اختصاص بدهید. اگر تا به حال برای زیارت به امامزاده زید (ع) نرفته اید، تعطیلات نوروز زمان مناسبی به نظر می رسد. فضای امامزاده ساکت است و شما می توانید ساعت ها در آنجا با خود خلوت کنید. برخی از قدیمی ترهای محل، بعد از تحویل سال، مراسم دید و بازدید را از امامزاده شروع می نمایند. این امامزاده حتی برای منطقه ها همجوار هم، زیارتگاهی در دسترس به شمار میرود.

بوستان های جنگلی را دریابید

بوستان های جنگلی در تمامی فصول سال دیدنی هستند. محله های شهرک گلدسته و خلیج فارس، بوستان های همواره سبزی دارند که در فصل بهار طراوت و مجذوب نمایندهیت دیگری به خود می گیرد. با وجود تغییرات بسیاری که در این جنگل ها پدید آمده، همچنان محل مناسبی برای گردش های یک روزه هستند. پیاده روی در سایه سار درختان، تنفس هوای پاک و دوچرخه سواری در بوستان های گلدسته و خلیج فارس، حال و هوای بهار را در دلتان زنده می نماید و احساس پشیمانی شما را از نرفتن به سفر تا حدود زیادی کاهش می دهد! علاوه بر آن، می توانید در ایام نوروز به این بوستان ها بروید و مناسب ترین نقاط آن را برای سیزده به در شناسایی کنید.

پشت کنکوری ها در کتابخانه قائم(عج)

علت اینکه برخی از شهروندان در نوروز به مسافرت نمی روند، تنها گریز از شلوغی و سختی یافتن هتل و مسافرخانه نیست، علت آن می تواند به کنکور ارتباط داشته باشد! پشت کنکوری ها شاید به علت رفت و آمدهای زیاد، دل خوشی از نوروز نداشته باشند. کتابخانه ها اما می توانند پناهگاه خوبی برای این گروه درسخوان باشند. پشت کنکوری ها با دریافت برنامه سال جاری کتابخانه های شبانه روزی قائم(عج) در بلوار معلم و کتابخانه فجر در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، از برنامه این کتابخانه ها با خبر می شوند. اگر کتابخانه ها باز نبود، می توانید در نوروز بدون کتاب نمانید. کافی است چند کتاب امانت گرفته باشید و روز چهاردهم فروردین آنها را بازگردانید. اگر هم کتابخانه باز باشد که جای نگرانی نیست و می توانید کتاب های بیشتری را در تعطیلات طولانی مدت نوروز بخوانید.

بوستان قائم(عج)؛ جایی دنج و امن برای تفریح خانوادگی

بوستان قائم(عج) یکی از کمیاب ترین فضاهای مطلوب شهری تهران است. انبوهی از سبزینه های زیبا و چهارفصل به اضافه آرامش و زیبایی، اینجا را به یکی از تفرجگاه های دیدنی منطقه تبدیل نموده است. این بوستان علاوه بر داشتن فضای مناسب، امکانات متنوعی نیز دارد که می تواند موجب تفریح همه اعضای خانواده برای ساعت هایی طولانی گردد. بچه ها در پارک ترافیک قائم (عج) می توانند به وسیله تجهیزات و وسایلی که در آنجا نصب شده است، با علائم رانندگی آشنا شوند. وسایل و امکانات زمین بازی این بوستان نیز بسیار متنوع است. ایستگاه های ورزش صبحگاهی هم به وسایل ورزشی مجهزند. قدم زدن در هوای بهاری بوستان و دیدنی گل های رنگارنگ در این بوستان هنگام سپیده دم، لذت دیگری دارد که شما می توانید در روزهای تعطیل و بی دغدغه نوروز تجربه اش کنید.

لذت دیدن در شیک ترین سینمای جنوب شهر

پردیس های سینمایی که همزمان چند فیلم مختلف را اکران می نمایند، می توانند یکی از پاتوق های نوروزی شما باشند، به ویژه زمانی که تمامی فیلم های اکران نوروزی در سالن های پردیس سینمایی دیدنی منطقه18 که شیک و مدرن است به نمایش در می آیند.

خودتان میوه و سبزی بچینید و ببرید!

اگر در ایام نوروز قصد خرید محصولات کشاورزی و لبنی از فراوری به مصرف داشتید، حتما به محله یافت آباد سر بزنید. مثلا در زمین های سبزی کاری شده می توانید خودتان سبزی بچینید به مقدار نیازتان و یا در باغ های میوه آن محصولات دلخواهتان را با قیمت بسیار پایین و مناسب خریداری کنید تا هزینه نوروزتان تا مقدار ای کاهش پیدا کند. برای همین است که می گویند منطقه 18 گنج پنهان شهر است و برای درک این مطلب باید به محله های قدیمی آن سر بزنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41010

به "می دانید گنچ پنهان شهر کجاست؟ ، در این روزهای بهاری از سفر به جنوب تهران غافل نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می دانید گنچ پنهان شهر کجاست؟ ، در این روزهای بهاری از سفر به جنوب تهران غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید