ناسا تصویری از خورشید منتشر کرد که شبیه عکس های کدو تنبل جشن های هالووین است!

به گزارش مجله آزمون اول، همواره تصاویری که ناسا و دیگر دانشمندان از فضا و اجرام آن می گیرند؛ شگفت انگیز بودند. گاهی اوقات در میان این تصاویر، چیزهایی مشاهده می گردد که باورکردنی نیست و بیشتر مصنوعی به نظر می رسد چون همانند آن را در زمین دیدیم.

ناسا تصویری از خورشید منتشر کرد که شبیه عکس های کدو تنبل جشن های هالووین است!

اخیرا، اکانت شبکه اجتماعی ناسا تصویری از خورشید را منتشر نموده است که حسابی خبرساز شد. علاوه بر اینکه این تصویر یک گوی آتشین غول پیکر را نشان می دهد؛ بیشتر شبیه به عکس هایی است که در جشن های هالووین شاهدشان بودیم.

این عکس در ماموریت Solar Dynamics Observatory ناسا در تاریخ 8 اکتبر سال 2014 از خورشید گرفته شده است. این عکس از نظر علمی بسیار ارزشمند است و واکنش های خورشیدی در یک ناحیه از این سیاره بزرگ را نشان می دهد ولی در عالم فانتزی شبیه به عکس های جشن های هالووین معروف jack-o-lantern با دو چشم و دندان های برنده وحشتناک است.

ناسا در زیر این عکس می گوید: حتی این ستاره نیز هالووین ما را جشن می گیرد. ما این عکس را در سال 2014 از بخشی از خورشید گرفتیم و به نظرمان آمد شبیه jack-o-lantern است.

عکس های رازآلود عالم دیگر

SDO یک ماموریت ناسا بود که در سال 2010 کلید خورد و به عنوان بخشی از پروژه Living With A Star می خواست چگونگی تاثیرگذاری سیستم های خورشیدی بر زمین، زندگی انسان ها و کره خاکی را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهد تا درک علمی بهتری از آن به دست آید.

ناسا شرح داده است که بخش هایی از خورشید درخشان تر و پرنورتر هستند چون فعالیت های رادیواکتیوی بیشتری داشته و سطح نور و انرژی بیشتری از خود ساطح می نمایند. این نواحی دارای میدان های مغناطیسی بسیار قدرتمند و شدیدی هستند در جو خورشید وجود دارند.

عکس فوق ترکیبی از دو طول موج ماوراء بنفش 171 و 193 آنگستروم است. این طول موج ها به رنگ طلایی و زرد هستند که در ترکیب با هم یک جلوه از کدو تنبل هالووین را به دست می دهند.

اولین بار نیست که ناسا تصاویری از فضا منتشر می نماید که انسان را به یاد اشیایی در دنیای خودمان می اندازد. در سال 2014، دوربین های مدار بسته MGS و MOC تپه ای روی کره مریخ را عکس برداری کردند که شبیه به علامت قلب بود.

در ژانویه همین سال نیز LORRI تصویری از آلتیما ثولی (Ultima Thule)، یکی از جسام فرانپتونی در کمربند کویپر منتشر کرد که بیشتر شبیه به یک آدم برفی است. البته، بعد، تصاویر واضح بیشتری از آلتیما ثولی منتشر شد.

این تصاویر به همان اندازه که باعث شادی و سوژه خنده مردم می شوند؛ از رازها و شگفتی های عالم بالای سر ما خبر داده و دانشمندان را به تحیر و تحقیق وا می دارند.

منبع

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3627

به "ناسا تصویری از خورشید منتشر کرد که شبیه عکس های کدو تنبل جشن های هالووین است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا تصویری از خورشید منتشر کرد که شبیه عکس های کدو تنبل جشن های هالووین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید