نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد، روابط بغداد-پکن توسعه می یابد

به گزارش مجله آزمون اول، نخست وزیر جدید عراق در ملاقات با سفیر چین ضمن تاکید بر توسعه روابط با چین برای سفر به این کشور دعوت شد.

نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد، روابط بغداد-پکن توسعه می یابد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز یکشنبه برای سفر به چین دعوت شد و ضمناً از حمایت چین از عراق در مقابله با همه گیری کرونا قدردانی کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اظهار داشت: الکاظمی امروز میزبان سفیر چین در بغداد بود و سفیر تصدی پست نخست وزیری را از طرف خود و نخست وزیر عراق به او تبریک گفت و تاکید نمود که چین به توسعه روابط با عراق چشم دوخته است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، بر اساس این بیانیه سفیر چین بر حمایت کشورش از عراق در محافل بین المللی به منظور تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید نمود.

سفیر چین همچنین بر حمایت از کوشش ها برای مبارزه با تروریسم در عراق تاکید نمود و از آقای الکاظمی برای سفر به چین دعوت کرد.

الکاظمی هم از تبریک سفیر چین قدردانی کرد و گفت: عراق حمایت چین در مبارزه با کرونا را ارج می نهد و به تحکیم روابط مالی چشم دوخته است به نحوی که بحران کنونی ناشی از کاهش قیمت نفت حل گردد و حضور شرکت های چینی در عراق در زمینه های انرژی و کشاورزی تقویت گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11970

به "نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد، روابط بغداد-پکن توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد، روابط بغداد-پکن توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید