نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، محمدجواد آذری جهرمی در گردهمایی مجازی روز جهانی ارتباطات با اشاره به آینده پیش رو برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: پیش بینی من این است که با توجه به تأثیرگذاری ICT، در سال های پیش رو پیچیدگی ها، تعدد نهادهای تصمیم گیر و قانون گذار و دخالت های غیر تخصصی در این بخش افزایش پیدا می نماید. البته این سیر طبیعی است چرا که ICT به حوزه قابل توجهی تبدیل شده و دیگر مانند گذشته کوچک نیست.

نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است

وی با تاکید بر اینکه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات باید آماده تکانه های بیشتر در این حوزه باشد، گفت: خانواده فناوری اطلاعات در سال های اخیر برای رشد فناوری اطلاعات زحمات زیادی متحمل شدند و انصافاً یک کوشش بی نظیر در این زمینه در جهان رقم خورده است. به نحوی که عقب ماندگی که در یک برهه زمانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با آن روبرو بودیم در زمان کوتاه و با کوشش زیاد و سختی ها و دشواری ها به انتها رسید.

وزیر ارتباطات ادامه داد: امروز در ایران با شرایطی روبرو هستیم که ارتباطات توانسته به عنوان زیرساخت و پایه بسیاری از خدمات در کشور نقش آفرین و تأثیرگذار باشد. در هر حوزه ای که امروز بحثی مطرح می گردد ارتباطات و فناوری اطلاعات صندلی قابل توجهی در عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصاد و فرهنگی دارد.

جهرمی تاکید نمود: تمامی این پیشرفت حاصل کوشش شبانه روزی فعالان بخش ارتباطات است. اکنون که به پشت سرمان نگاه می کنیم نقاط قوتی وجود دارد که به آن ها می بالیم. در همین حال نقاط ضعفی هم وجود دارد باید در ترسیم نقشه راه پیش رو مورد توجه قرار گیرد و با مصاحبه میان فعالان این حوزه، اشکالاتی موجود را رفع کنیم.

وی با بیان این که به دلیل شیوع کرونا، گردهمایی روز جهانی ارتباطات به صورت مجازی و در بستر تکنولوژی انجام شد، تاکید نمود: زیرساخت ارتباطی اکنون شرایطی را فراهم نموده تا بتوانیم دور یکدیگر جمع شویم و صحبت کنیم تا از خلال آن نقشه راهی برای سال های پیش رو و رشد بیشتر تدوین کنیم.

جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده و با تغییر دولت، حوزه فناوری دچار چالش گردد، گفت: نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است و یکی از اتفاقات خوب این حوزه، سندی است که در شورای عالی فضای مجازی به جمع بندی رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال جاری شاهد بودیم که مجلس برای قانون گذاری در این حوزه در تبصره بودجه ورود جدی داشت، اضافه نمود: طرح هایی در مجلس منتظر تصویب در صحن هستند که مکانیزم بخش ICT را به صورت کلی تغییر می دهند.

به گزارش خبرنگاران، گردهمایی مجازی روز جهانی ارتباطات توسط اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و همکاری سایر تشکلهای صنفی حوزه ICT برگزار گردید.

همه ساله مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت حضوری برگزار می شد و پس از قرائت بیانیه جهانی ITU، فعالان حوزهICT و تشکل ها به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این حوزه می پرداختند و بعضی پروژه های ارتباطی نیز رونمایی می شد.

سال جاری اما به دلیل شرایط ویژه و عدم امکان برگزاری حضوری، این گردهمایی با حضور بیش از 20 تشکل صنفی حوزه ICT و حدود 700 نفر از مدیران دولتی ، خصوصی و فعالان حوزه ICT به صورت مجازی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25191

به "نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید