نمایشگاه آثار سفالین دوره اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، نمایش 16 اثر سفالین برگزیده از آثار دوران اسلامی در قالب نمایشگاهی با عنوان خط و خاک در موزه ظروف سلطنتی مجموعه سعدآباد برگزار می گردد.

نمایشگاه آثار سفالین دوره اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، این نمایشگاه با نام خط و خاک به همت موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور شیراز و میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و با موضوع نمایش 16 سفال برگزیده که تا کنون دیده نشده، از روز چهارشنبه 18 تا 27 دی ماه 98 در موزه ظروف سلطنتی برپا خواهد شد.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور معاون میراث فرهنگی، مدیرکل امور موزه ها و دیگر مسئولان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و سحر فروزان پور مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور 18 دی 98 از ساعت 15 در محل نمایشگاه برگزار می گردد.

در طول مدت نمایشگاه یک پنل تخصصی درباره نقش حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط موزه های خصوصی کشور با حضور محمدرضا زاهدی از حوزه اداره کل موزه های کشور، اعظم عظیمی کارشناس سال یابی سفال از پژوهشکده مرمت و کرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی و سحر فروزان پور مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور از ساعت 14:30 روز 25 دی ماه، در سالن خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی برگزار خواهد شد.

موزه تاریخ تجارت جندی شاپور که یکی از موزه های آثار تاریخی است که به عنوان موزه برتر در حوزه حفاظت و مرمت معرفی شده و این نمایشگاه شروع اولین برنامه این موزه خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5218

به "نمایشگاه آثار سفالین دوره اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار سفالین دوره اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید