نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی گفت: احداث سایت موزه چالدران در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر زیادی دارد.

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران

به گزارش خبرنگاران، احمدرضا کارگر در دومین جلسه آنالیز طرح سایت موزه چالدران، بیان نمود: این طرح باید به گونه ای اجرا گردد که حس غرور، رشادت و جانفشانی سربازان ایرانی به بازدیدکنندگان انتقال یابد. در طراحی این سایت موزه بهتر است که از موزه های جنگ سایر کشورها الگوبرداری شده و براین اساس یک ائلمان برای نشان دادن تعداد شهدای جنگ چالدران براساس باورهای اسلامی و در نهایت خلاقیت انتخاب گردد.

مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد: طراحی موزه باید به گونه ای باشد که در آن هر بازدیدکننده با مشاهده آن متوجه عظمت و بزرگی این جنگ گردد. در طراحی سایت موزه چالدران باید به این موضوع توجه گردد که لزومی برای پرداختن به سابقه و نتایج این جنگ نیست بلکه به نمایش گذاشتن لحظه ای از وقوع جنگ است که حالتی شبیه به موزه یادمانی و نمایشی دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18542

به "نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید