هواوی سعی دارد پردازنده های جدید را بر روی تراشه های 3nm نصب کند

به گزارش مجله آزمون اول، بر خلاف شایعات منتشر شده شرکت هوآوی تا انتها سال 2021 قادر به قرار دادن پردازنده های کایرین 9010 بر روی تراشه های 3nm نیست.

هواوی سعی دارد پردازنده های جدید را بر روی تراشه های 3nm نصب کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،شایعات حاکی از آن هستند که شرکت هوآوی در مرحله نهایی توسعه پردازنده های خود قرار گرفته است. طبق این شایعات ابرقدرت فناوری چین سعی دارد پردازنده های جدید را بر روی تراشه های 3nm نصب کند.

در حالی که شایعات از موفقیت شرکت هوآوی در پیاده سازی این روش خبر می دهند اما باید گفت قرارگیری پردازنده ای مانند کایرین 9010 بر روی تراشه های 3nm بسیار سخت است و یک هدف عظیم برای آینده شرکت های فناوری به حساب می آید. این اقدام بیشتر به عنوان یک هدف طولانی مدت شناخته می گردد و امکان اجرای آن تا خاتمه امسال تقریبا غیر ممکن است.

در مقابل شرکت TSMC اظهار داشته که فراوری پردازنده های کایرین بر روی تراشه های 3nm را تا انتهای سال 2022 به مرحله نهایی می رساند. با توجه به دسترسی ها و قابلیت های شرکت TSMC و محدودیت های هوآوی، احتمال موفقیت TSMC در اجرا و پیاده سازی این هدف بیشتر است.

تراشه های N3 شرکت TSMC

طبق اطلاعات منتشر شده شرکت TSMC تراشه های 3nm بسیار قدرتمندی فراوری می نماید و نام آن ها را نیز N3 گذاشته است. تراشه های N3 تراکم ترانزیستور را 70 درصد افزایش می دهند که عدد بسیار قابل توجهی به حساب می آید. در حال حاضر تراشه های مدرن بیش از 10 میلیارد ترانزیستور را در خود جای می دهند و تراشه های N3 می توانند قدرت تراشه ها را از این فراتر ببرند.

پیش بینی ها حاکی از آن هستند که تراشه های 3nm با پردازنده های کایرین 9010 می توانند 25 الی 30 درصد از مصرف انرژی را کاهش دهند و همچنین 10 الی 15 درصد افزایش کیفیت پردازش را داشته باشند. با این وجود باید گفت این پیش بینی ها به صورت خیلی ساده بیان شده اند و احتمال بهتر بودن پردازنده ها در زمان عرضه نهایی بسیار بالا است. لازم به ذکر است؛ در حال حاضر توانایی هوآوی برای فراوری تراشه های قدرتمند مذکور تا خاتمه سال 2021 غیر واقعی به نظر می رسد. ساخت چنین پردازنده هایی فناوری پیشرفته و زمان زیادی احتیاج دارد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20639

به "هواوی سعی دارد پردازنده های جدید را بر روی تراشه های 3nm نصب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی سعی دارد پردازنده های جدید را بر روی تراشه های 3nm نصب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید