پلیس اروپا به مراکز رسانه ای داعش حمله کرد

به گزارش مجله آزمون اول، مقام های چند کشور اروپایی و نیز کانادا و آمریکا در یک عملیات هماهنگ کوشش کردند تا فعالیت رسانه ای گروه تروریستی داعش در اروپا و آمریکا را متوقف نمایند.

پلیس اروپا به مراکز رسانه ای داعش حمله کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس اروپا (یوروپل) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته به اهدافی که گفته شده از خبرگزاری داعش (اعماق) حمایت و به این خبرگزاری در پوشش اخبار یاری می نمایند ، حمله نموده است.

براساس این گزارش، پلیس عملیاتی در کشورهای بلژیک، بلغارستان، فرانسه، رومانی، هلند، انگلیس، کانادا و آمریکا علیه عناصر و شبکه های اطلاع رسانی اعماق داعش انجام داده است.

راب وینرایت مدیر اجرایی پلیس اروپا گفت: در این عملیات، ضربه کاری به توانایی های داعش در انتشار محتوای الکترونیکی و ترویج افکار افراط گرایانه میان جوانان اروپایی وارد شد.

وی اضافه نمود: هدف از این عملیات هماهنگ شده، ازبین بردن ابزار تبلیغاتی داعش بود که انجام شد.

شمار زیادی از عناصر تکفیری که در سوریه و عراق به داعش پیوستند از اتباع کشورهای اروپایی بودند.

پیش تر شبکه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی اعلام نموده بود، 10 هزار سلفی هم اکنون در آلمان زندگی می نمایند که از این افراد 700 نفر جزو عناصر خطرناک برای امنیت آلمان به شمار می آیند.

این شبکه خبری در گزارش خود اضافه نموده است: پس از شکست داعش در عراق و سوریه هزاران تن از آن ها از جمله یک هزار و 200 نفر به فرانسه و 970 نفر به آلمان بازگشتند.

کشورهای اروپایی که خود در جنگ سوریه با حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش زمینه فعالیت های شرورانه این گروه ها را فراهم کردند، هم اکنون در مواردی به قربانی توطئه خود تبدیل شدند.

صدها تن از شهروندان اروپایی در کشورهایی مانند، فرانسه، انگلیس و بلژیک درعملیات تروریستی داعش کشته شدند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3259

به "پلیس اروپا به مراکز رسانه ای داعش حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس اروپا به مراکز رسانه ای داعش حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید