پیگیری بازسازی 5 هزار واحد مسکونی ناکارآمد بندر امام

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/خوزستان رئیس بنیاد مسکن گفت: امیدواریم بازسازی هشت منطقه بندر امام خمینی که مجموعا 5 هزار واحد مسکونی را در بر می گیرد، یک بازسازی نمونه برای کشور گردد.

پیگیری بازسازی 5 هزار واحد مسکونی ناکارآمد بندر امام

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا تابش در جلسه آنالیز موانع تسریع در بازسازی مناطق آب گرفته بندر امام که دوشنبه شب در بندر امام برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بندر امام برای احیای بافت فرسوده و ناکارآمدی که در اثر سیلاب سال گذشته نیز خسارت دید، حاضر شدیم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: برنامه وسیعی برای بازسازی بخش فرسوده و ناکارآمد بندرامام داریم؛ سال گذشته پس از سیل ابتدا به هیات دولت پیشنهاد بازسازی یک هزار واحد مسکونی داده شد که عمدتا حاشیه نشین و فاقد همه نوع امکانات بودند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: پس از شروع کار، دریافتیم که عمق فاجعه بسیار زیاد است و مسکن های مشابهی هستند که هیچ نوع امکاناتی ندارند. در این زمینه پس از برآوردهای صورت گرفته تصمیم بازسازی 4 هزار واحد دیگر گرفته شد.

تابش با بیان اینکه مجموعا 5 هزار واحد در بندر امام خمینی بازسازی خواهد شد، مطرح نمود: هیات دولت این مساله را تصویب نموده است که برای 5 هزار واحد، وام 100 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد به مردم داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به یاری های بلاعوضی نیز که به مردم می گردد، مجموعا 180 میلیون تومان به بازسازی هر واحد مسکونی تعلق می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه برای بازسازی، تعمیر خانه و وام معیشتی به مجموعا یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است، توضیح داد: برای بازسازی فاضلاب، شبکه جمع آوری آب های سطحی و معابر و خیابان ها، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

تابش گفت: در زمین هایی که مردم پیش از این در آن ها ساکن بوده اند، زمین ها به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می شوند تا بتوانند در همان جا خانه هایشان را بازسازی و نوسازی نمایند.

وی اضافه کرد: امیدواریم بازسازی هشت منطقه بندر امام خمینی که مجموعا 5 هزار واحد مسکونی را در بر می گیرد، یک بازسازی نمونه برای کشور گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25007

به "پیگیری بازسازی 5 هزار واحد مسکونی ناکارآمد بندر امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری بازسازی 5 هزار واحد مسکونی ناکارآمد بندر امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید