چاووش اوغلو: ترکیه برای روابطش با الجزایر اهمیت زیادی قائل است

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر خارجه ترکیه اعلام نمود، الجزایر کشور بسیار مهمی در منطقه و در دنیا اسلام است و ثبات این کشور برای آنکارا بسیار حائز اهمیت است.

چاووش اوغلو: ترکیه برای روابطش با الجزایر اهمیت زیادی قائل است

ترکیه

به نقل از روسیاالیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از ورود به پایتخت الجزایر با بیان اینکه ترکیه برای روابطش با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، گفت، این موضوع را در این سفر در جریان دیدارش با رئیس جمهوری، رئیس مجلس و نخست وزیر این کشور مورد آنالیز قرار می دهد.

چاووش اوغلو که در پاسخ به دعوت صبری بوقدوم، همتای الجزایری خود به این کشور سفر نموده است، گفت: الجزایر از تحولات لیبی تأثیر پذیرفته و بازیگر مهمی در امور این کشور است و به همین دلیل نسبت به مشارکت الجزایر در نشست های بین المللی مصرّ هستیم.

الجزایر

وزیر خارجه ترکیه در حالی این اظهارات را ایراد می نماید که الجزایر از 22 فوریه شاهد اعتراضات مستمر با مطالبه برکناری همه سران دولت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری سابق این کشور است.

نظامی

چاووش اوغلو همچنین درباره عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه تاکید نمود: آنکارا تمام کشورهای مربوطه از جمله دولت سوریه را از عملیات نظامی خود و زمان آغاز آن باخبر خواهد نمود.

وی ادعا کرد: تروریست ها تنها هدف ما در شمال سوریه هستند به این ترتیب ما به طور گسترده در تامینی تمامیت ارضی سوریه سهیم خواهیم بود.

وزیر خارجه ترکیه تاکید نمود: این حق ما ناشی از منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و قانون جهانی است.،ایسنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3217

به "چاووش اوغلو: ترکیه برای روابطش با الجزایر اهمیت زیادی قائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: ترکیه برای روابطش با الجزایر اهمیت زیادی قائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید