چرا بازیگران ایلدا با گویش محلی صحبت نمی نمایند؟ ، شلیک بیش از ده هزار گلوله در سریال

به گزارش مجله آزمون اول، سبط احمدی گفت: منطقه خرم آباد به دلیل دارا بودن کوه، طبیعت بکر، دشت های پهناور و گندم زار های زیبا به عنوان لوکیشن سریال ایلدا انتخاب شد.

چرا بازیگران ایلدا با گویش محلی صحبت نمی نمایند؟ ، شلیک بیش از ده هزار گلوله در سریال

سید علیرضا سبط احمدی تهیه نماینده سریال ایلدا در گفت و گو با خبرنگار ،درباره ساخت این سریال گفت: یکبار در سال 97 برآورد بودجه شد و پیش فراوری را زمان آقای کرمی به کارگردانی محمدرضا آهنج آغاز کردیم.

وی ادامه داد: به دستور آقای کرمی، محمدرضا آهنج به سریال برادر جان پیوست و با توجه به محدودیت های بودجه ای ما با چند ماه تاخیر پیش فراوری را با همکاری راما قویدل کارگردان جدید آغاز کردیم.

سبط احمدی مطرح نمود: اردیبهشت سال گذشته برای انتخاب لوکیشن های سریال به مناطق غربی سفر کردیم و چند استان آنالیز شد تا اینکه لوکیشن هایی در منطقه خرم آباد لرستان انتخاب کردیم که کوه، طبیعت بکر، دشت های پهناور و گندم زار های زیبا داشت.

وی اضافه نمود: از همان روز ها آماده سازی دکور، انتخاب بازیگران و عوامل را آغاز کردیم. اواخر مرداد سال 98 فراوری آغاز شد اما با شیوع کرونا متاسفانه از اسفند ماه کار با مشکلاتی روبرو و چند ماه متوقف شد. تا اینکه دوباره از تیرماه کار را ادامه دادیم و توانستیم اول مهر ماه پروژه را به اتمام برسانیم.

این تهیه نماینده مطرح نمود: قصه سریال ایلدا در منطقه مرزی می گذرد، اما با توجه به اینکه هر سریال به دنبال جذابیت های بصری است، منطقه خرم آباد را برای تصویربرداری انتخاب کردیم.

وی اضافه نمود: حدود35 بازیگر از تهران و نزدیک به 100 بازیگر از منطقه لرستان واهواز و بوشهر انتخاب کردیم و نزدیک به پنج هزار هنرور داشتیم. زمانی که یک سریال کاراکتر های زیادی دارد، انتخاب بازیگر سخت می گردد. حدود 150 کاراکتر داریم و 40 بازیگر نقش اصلی دارند. کوشش کردیم بازیگرانی که به کاراکتر نزدیک باشند انتخاب کنیم.

سبط احمدی گفت: پروژه ای با این حجم گسترده در خارج از تهران ساخته می گردد و سختی های خاص خود را دارد. از طرفی ما امکانات نظامی را از شهرک دفاع مقدس به خرم آباد انتقال دادیم که شرایط را سخت می نماید.

وی ادامه داد: 200 انفجار میدانی و شلیک بیش از ده هزار گلوله را در سریال ایلدا شاهد بودیم، همچنین سرما و گرما در فصل های مختلف تصویربرداری، شرایط را برای فراوری سخت می نماید.

این تهیه نماینده درباره اینکه چرا بازیگران به زبان محلی صحبت نمی نمایند شرح داد: سریالی برای کل کشور ساخته می گردد، اگر قرار بود به زبان محلی صحبت نمایند، اول اینکه ما به این تعداد بازیگر آشنا به زبان لری نداریم و از طرفی زبان سریال باید برای مخاطب در نقاط مختلف کشور قابل فهم باشد. اگر به زبان محلی صحبت می کردند، باید متن زیرنویس هم اضافه می کردیم.

سبط احمدی درباره مردم خرم آباد گفت: مردمان خرم آباد شریف، مهمان نواز و همراه هستند و به خوبی با ما همراهی کردند. برخورد آن ها با گروه ما بسیار خوب بود. حتی بعد از پخش سریال هم با استقبال خوبی از طرف مردم خرم آباد روبرو شدیم.

این تهیه نماینده درخصوص شیوع کرونا بیان نمود: کرونا در زندگی مردم، اقتصاد، فرهنگ، رفت و آمد، سفر های مردم تاثیر گذاشته است و ما وقتی در یک جمع 200 نفره کار می کردیم این موضوع نگران نماینده بود. بنابراین کوشش کردیم تا با رعایت توصیه های بهداشتی از آسیب کرونا در امان باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16834

به "چرا بازیگران ایلدا با گویش محلی صحبت نمی نمایند؟ ، شلیک بیش از ده هزار گلوله در سریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازیگران ایلدا با گویش محلی صحبت نمی نمایند؟ ، شلیک بیش از ده هزار گلوله در سریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید