چطور پاترول دو در آفرودر خود را بسازیم؟

به گزارش مجله آزمون اول، آفرود اگر به طبیعت آسیب نزند، در مناطق مخصوص و با محدوده مشخص صورت گیرد و در آن از خودروهایی با استانداردهای لازم استفاده شود، ورزش بسیار مفرحی است. ورزشی که به کمک فن رانندگی و مهارت در ساخت و پرداخت یک خودرو، شما را در انتهای راستا به جایی غیرقابل باور می رساند. این ورزش اخیر در ایران به شدت طرفدار پیدا کرده و خوشایند بسکمک از جوانان است. برخی از افراد متمول البته با خرید نمونه های روز شاسی بلندهای ژاپنی و آلمانی سعی می کنند در جمع رفقا خودنمایی کنند اما آفرود شباهتی به مسابقه وزنه برداری ندارد و گران تر بودن خودرو یا به روز بودن تجهیزات، کمک زیادی به شما در راستا آفرود نمی کند. اتفاقا در توپوگرافی خشن فلات ایران بهتر است با خودروهای قدیمی تویوتا، میتسوبیشی، سوزوکی و نیسان یا تولیدات جیپ و شورولت به آفرود رفت چون ساختار ساده و قیمت پایین آنها ریسک ورود به راستاهای صعب العبور را کاهش می دهد.

چطور پاترول دو در آفرودر خود را بسازیم؟

بررسی های ما نشان می دهد با توجه به موتور قدرتمند و شاسی مقاوم نیسان پاترول دو در، این خودرو یکی از بهترین گزینه های ممکن برای آفرود است که البته بدون تجهیزات مناسب قادر به پیشروی در جهت یا ارائه خدمات مناسب به سرنشینان نیست. سفر به دل طبیعت آدابی دارد که باید هنگام خرید خودرو آفرودر به آنها توجه کرد. سامورایی این گزارش برخی از تجهیزات را برای یک تجربه شگفت انگیز دارد و برخی را هم نه. با کمی پرداخت و البته اندکی ذوق و سلیقه، می توان یک پاترول دو در درجه یک جمع کرد که همه جا حرف اول را بزند.

یک باربند خوب باید بخرید. منتها خرید باربند قلق دارد. اول اینکه دور خرید انواع پلاستیکی را خط بکشید چون سریعا فرسوده می شود و حتی دست و پاگیر است. در واقع انواع فلزی گزینه های بهتری هستند. برای نیسان پاترول دو و چهار در، معمولا باربندهای فلزی بازشو که با رنگ کوره ای کاملا ضد زنگ تولید شده و ضربه نمی خورند، گزینه خوبی به شمار می رود. قیمت نسخه های اورجینال و خارجی که برای این آپشن محبوبیت دارند، بین 400 تا 800 هزار تومان قیمت دارند اما اگر کمی ذوق داشته و با جوشکاری هم آشنایی داشته باشید، احتمالا با کمتر از 200 هزار تومان بتوانید کل این قطعه را بسازید. البته نصب چهار چراغ مخصوص که شب هنگام می تواند جاده و جنگل و کوه را برای تان به روز روشن بدل کند، بر زیبایی این قطعه خواهد اضافه نمود.

دو لوله تنفس وصل کنید. این یکی گرچه بیشتر اوقات تزئینی است اما در مواقع حاد که خودرو به آب های عمیق وارد می شود یا موتور به هوای بیشتری نیاز دارد، می تواند شما را نجات دهد. قیمت این قطعه برای پاترول بین 150 تا 195 هزار تومان در نوسان است و ظاهر مهیجی به پاترول شما می بخشد.

برای کمپینگ نیاز به دبه های فلزی و پلاستیکی بنزین و آب دارید. دو موردی که اگر به صورت بلندمدت در جنگل یا دشت بمانید، از ضروریات اولیه خودرو شماست. این دو قطعه هم بسته به تولید کننده بین 300 تا 500 هزار تومان روی دست شما هزینه می گذارد.

رینگ و لاستیک مخصوص نصب کنید. این یکی گران ترین بخش قضیه است که به شدت روی ظاهر و عملکرد خودرو تاثیر می گذارد. معمولا هم اگر با مهارت فنی، بتوانید باقی موارد را به صورت دستی بسازید و نصب کنید، صرفه جویی خوبی صورت داده و هزینه بالای خرید رینگ و لاستیک را می توانید تقبل کنید. انتخابی که بین شش تا 12 میلیون تومان بسته به نو یا کارکرده بودن این چهار حلقه هزینه داشته و اغلب هم به نصب سری لاستیک های 33×10.50R15 مارک مکسوس برای نیسان پاترول ختم می شود.

یک دست رکاب استیل به خودرو وصل کنید و با تغییر سپر به انواع فلزی، به جلوپنجره هم گارد قطور وصل کنید. این موارد در ظاهر ارزش و اعتباری ندارند و بیشتر به مخوف شدن ظاهر خودرو کمک می کنند. ولی در مواقع ضرور جان شما را نجات می دهند. اگر خودرو در جهتهای سنگلاخی به جایی برخورد کند یا نیاز به یدک داشته باشد، این گارد مستحکم در کنار یک تسمه بکسل 30 هزار تومانی به خوبی می تواند نقش خود را ایفا کند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: دیوار
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4115

به "چطور پاترول دو در آفرودر خود را بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پاترول دو در آفرودر خود را بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید