چگونه افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم؟

به گزارش مجله آزمون اول، سلامانه/ یک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه شناسایی افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

چگونه افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم؟

دکتر پیرصالحی با بیان اینکه بیماری کرونا علایمی دارد، گفت: ما افرادی را مشکوک تلقی می کنیم که دچار علائمی مانند سرماخوردگی اما شدیدتر باشند. علائمی مانند سرفه خشک، گلو درد، بدن درد، تعریق و در نهایت تنگی نفس که علائم یک عفونت ویروسی است را از خود نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کسی که این علائم را دارد، مشکوک به کرونا تلقی می گردد، اظهارکرد: حال باید پرسید آیا هر کس که دچار این علایم شد، کرونا دارد؟ خیر. زیرا در فصلی قرار داریم که آنفلوآنزای نوع B و سرماخوردگی هم شایع است. حال چگونه تشخیص دهیم که آیا علابمی که داریم مربوط به کرونا است یا خیر و آیا احتیاج به درمان بستری یا سرپایی دارد یا خیر؟

این متخصص داخلی توضیح داد: اگر افرادی که علایمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد و ... دارند و البته ممکن است به میزان کمتر هم علائمی چون عطسه و آبریزش بینی دیده گردد، با افرادی که کرونا مثبت بودند، تماس داشتند، افراد محتمل از نظر ابتلا به کرونا در نظر گرفته می شوند.

پیرصالحی در انتها گفت: اگر این افراد مشکوک به نقاطی مسافرت کردند که کرونا در آن جا شایع است مانند قم، استان های شمالی و... این ها هم افراد محتمل در نظر گرفته می شوند. همچنین افرادی که ممکن است دچار علائم تنفسی شدید شوند که به درمان های معمول پاسخ نمی دهند نیز محتمل در نظر می گیریم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8275

به "چگونه افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید