کارگاه آموزشی مدیریت سیل و زلزله در بوشهر برگزار گردید

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، حمید بردستانی بعد از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت بحران سیل و زلزله گفت: این کارگاه توسط دفتر شهری استانداری با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری های استان برگزار شده است.

کارگاه آموزشی مدیریت سیل و زلزله در بوشهر برگزار گردید

وی اضافه نمود: شهرداران به عنوان رؤسای ستاد مدیریت بحران موظف به اجرای کامل مدیریت بحران در شهرها هستند.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی از وظایف مهم در مدیریت بهتر در بحران است.

بردستانی اضافه نمود: چهار کارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، سیلاب شهری، تدفین، اطلاع رسانی و هشدار از کار گروه های مهم در مدیریت بحران شهرداری ها است.

وی ابراز داشت: مستندسازی وقایع و حوادث از مهم ترین اقدامات در استفاده از تجربیات است که همچنان مغفول مانده است.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر اضافه نمود: سیل آذرماه سال 65 و زلزله فروردین 92 در دشتی از بزرگترین حوادث چند دهه اخیر استان که باید مستند سازی گردد.

بردستانی اعلام کرد: سیل، زلزله، طوفان و … از وقایع طبیعی است اما رفتار جوامع با آنها متفاوت است لذا میزان خسارت های انسانی، تاسیساتی و زیرساختی نیز تابعی از این رفتار است.

وی تاکید نمود: میزان خسارت های زلزله در منجیل، بم و کرمانشاه در بازه زمانی 30 ساله نشان دهنده عملکرد مدیریتی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با حوادث طبیعی است.

بردستانی گفت: در سال 97 برای کارکنان و کارشناسان شهرداری ها 21 عنوان دوره آموزشی طی 376 ساعت برگزار شده که 600 نفر به صورت حضوری شرکت نموده اند.

وی گفت: دوره های اصول و مبانی حریق، عملیات امداد و نجات، شناخت و کاربرد گره ها در آتش نشانی از جمله دوره های آموزشی ویژه مدیریت بحران بوده که برگزار شده است.

بردستانی گفت: تعداد 85 خودرو سنگین آتش نشانی در 41 ایستگاه در سطح شهرها انجام وظیفه می نمایند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 761

به "کارگاه آموزشی مدیریت سیل و زلزله در بوشهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزشی مدیریت سیل و زلزله در بوشهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید