کجای تهران خانه نخریم یا رهن و اجاره نکنیم؟

به گزارش مجله آزمون اول، انتخاب یک آپارتمان برای خرید یا رهن و اجاره در کلان شهری مانند تهران، می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. به ویژه اینکه اولاً گزینه های متنوع و متعددی وجود دارد و همین موضوع موجب سردرگمی ما می گردد. از سوی دیگر، معیارهای متعددی را باید برای خرید یا رهن و اجاره یک آپارتمان مدنظر داشته باشید. همانطور که می دانید حتی اگر قصد رهن و اجاره یک واحد آپارتمان را دارید، باید به اندازه کافی دقت داشته باشید، زیرا قرار است که دست کم یک سال در آن خانه زندگی کنید و آرامش شما منوط به این است که ابتدا نکات مهم را مدنظر داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه برایتان توضیح دهیم که در چه نقاطی از تهران، نباید خانه بخرید یا رهن و اجاره کنید.

کجای تهران خانه نخریم یا رهن و اجاره نکنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اینجا نه خانه بخرید و نه رهن و اجاره کنید!

  • از مهم ترین نکاتی که باید برای خرید، رهم و اجاره آپارتمان در تهران به آن توجه داشته باشید این است که آپارتمان در چه منطقه ای از شهر قرار گرفته است. ناگفته پیداست که هر منطقه ای از شهر مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید بر اساس احتیاج و شرایطی که دارید، منطقه مورد نظرتان را انتخاب کنید. امّا به این موضوع توجه داشته باشید که در مناطق آلوده و خیلی شلوغ تهران آپارتمان نخرید یا رهن و اجاره نکنید. مثلاً مناطقی که در مرکز شهر واقع شده اند، معمولاً میزان آلودگی زیادی دارند، بنابراین سعی کنید از تهیه آپارتمان در این مناطق پرهیز کنید.
  • سعی کنید از خرید، رهن و اجاره مسکن در مجاورت ساختمان های دولتی اجتناب کنید. معمولاً ساختمان های دولتی محل مراجعه مردم هستند و به همین دلیل اطراف این ساختمان ها شلوغی و سر و صدای زیادی ایجاد می گردد. به همین دلیل، مسائلی برای ساکنان آپارتمان های اطراف این ساختمان ها به وجود می آید؛ بنابراین از خیر تهیه مسکن، اطراف این ساختمان ها بگذرید!
  • نکته مهم دیگر این است که باید به ساعات اوج ترافیک و میزان ازدحام و شلوغی در مکانی که می خواهید در آن آپارتمان بگیرید، توجه داشته باشید. مثلاً نزدیک بودن به اتوبان ها یا مناطق پر رفت و آمد که آلودگی صوتی زیادی دارند، احتمالاً مسائلی را برایتان به وجود می آورد؛ بنابراین، دقت داشته باشید که از تهیه مسکن در مجاورت اتوبان ها خودداری کنید.
  • در مجاورت کلانتری ها خانه نگیرید. حتماً می دانید که کلانتری محل رسیدگی به شکایات مردم است و معمولاً محلی پر از درگیری و منازعه است. بنابراین اگر می خواهید روی آرامش را ببینید، اطراف کلانتری ها خانه نگیرید. به ویژه در کلان شهری مانند تهران، ضروری است که محل زندگی تان آرام باشد تا پس از یک روز کاری پر دردسر بتوانید کمی استراحت کنید.
  • اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز مکررا با خودروی شخصی بیرون می روید، سعی کنید از خرید یا اجاره آپارتمان در کوچه های بن بست یا خیابان های یک طرفه و همچنین مناطقی که در ساعات کاری ترافیک سنگینی دارند، اجتناب کنید. دقت داشته باشید که کوچه های با عرض کم و باریک میزان، سهولت دسترسی به آپارتمان را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • خرید یا رهن و اجاره آپارتمان هایی که اطراف مراکز درمانی قرار گرفته اند نیز ایده خوبی نیست. بنابراین، سعی کنید از تهیه مسکن اطراف ساختمان پزشکان، بیمارستان ها و… پرهیز کنید. به طور کلی، مراکزی که محل درگیری، بیماری و مسائل هستند، اماکن خوبی برای سکونت به شمار نمی فرایند.
  • موضوع مهم دیگر که معمولاً خانواده ها به آن توجه کافی نمی نمایند، این است که آپارتمان مدنظرتان روی گسل قرار نگرفته باشد. در شهری مانند تهران، این مساله که محل آپارتمان روی گسل نباشد و حتی در مجاورت آن هم قرار نگرفته باشد، بسیار اهمیت دارد. همچنین در این زمینه باید استحکام آپارتمان را هم آنالیز کرد و اطمینان حاصل کنید که استانداردهای ایمنی در ساخت و ساز آن لحاظ شده باشد.
  • ترمینال های مسافری نیز از جمله اماکن شلوغ در هر شهری به شمار می فرایند؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم که در مجاورت این اماکن خانه نگیرید. شلوغی این ترمینال ها به علاوه سر و صدای اتوبوس ها و آلودگی که ایجاد می نمایند، مسائلی را برایتان به وجود خواهد آورد.
  • آپارتمان هایی که در مجاورت مراکز تجاری مانند پاساژ و فروشگاه های زنجیره ای عظیم هستند نیز گزینه های خوبی برای زندگی نیستند. شاید ابتدا این آپارتمان ها به نظرتان جالب بیایند، اما در درازمدت شلوغی و سر و صدای زیاد اذیتتان خواهد نمود. اگر آرامش برایتان مهم است، این آپارتمان ها را هم از لیست خرید و یا رهن و اجاره تان خط بزنید.
  • در مناطق دورافتاده خانه نگیرید. در دسترس بودن امکانات رفاهی مانند سوپر مارکت، مرکز خرید، خشکشویی، فروشگاه های زنجیره ای، رستوران، میوه فروشی و تره بار، تاکسی سرویس، داروخانه، درمانگاه و بیمارستان، مدرسه، بانک، باشگاه ورزشی، پمپ بنزین، دکه روزنامه فروشی، پست، پارک و فضای سبز، تعمیرگاه، تاسیسات الکتریکی و ساختمانی و… اهمیت زیادی دارند. سعی کنید جایی آپارتمان بخرید یا رهن و اجاره کنید که به این امکانات دسترسی نسبتاً آسانی داشته باشید.
  • شرکت ها نیز محل رفت و آمد بسیاری از افراد هستند و مجاورت با آن ها به احتمال زیاد برایتان خوشایند نخواهد بود؛ بنابراین، سعی کنید که اطراف این مراکز نیز آپارتمان نگیرید.
  • دسترسی به امکانات رفاهی از جمله مدرسه به این معنا نیست که در کنار مدارس خانه بگیرید. برعکس سعی کنید از خرید یا رهن و اجاره آپارتمان هایی که فاصله کمی با مدارس دارند، خودداری کنید. متأسفانه ساختن مدارس در کنار خانه های مسکونی کار غلطی است؛ امّا انجام می گردد. شلوغی و سر و صدای مدارس معمولاً مسائلی برای افرادیکه اطراف آن ها ساکن هستند به وجود می آورد.
  • یکی دیگر از اماکن عمومی، هتل ها هستند. سعی کنید از خرید یا اجاره مسکن نزدیک آن ها نیز خودداری کنید. هتل ها معمولاً محل رفت و آمد افراد مختلف هستند و بنابراین، اطراف آن ها جو مناسبی برای سکونت نیست!
  • تعمیرگاه ها هم از دیگر مراکزی هستند که شلوغی و سر و صدای زیادی ایجاد می نمایند؛ بنابراین از تهیه مسکن اطراف آن ها هم باید اجتناب کنید.
  • دانشگاه ها نیز از جمله مراکزی به شمار می فرایند که تجمع تعداد زیادی از افراد را به دنبال دارند، بنابراین، باید از سکونت در کنار آن ها اجتناب کنید تا از دردسرهایش در امان باشید!
  • از دریافت خانه اطراف فرودگاه ها خودداری کنید. فرودگاه ها که محل فراز و فرود هواپیماها هستند از دو نظر محل مناسبی برای سکونت به شمار نمی فرایند. اول، این اماکن موجب رفت و آمد زیاد افراد می شوند و به همین دلیل شلوغی و سر و صدایی ایجاد می نمایند که احتمالاً برایتان خوشایند نخواهد بود. از سوی دیگر، نشست و برخاست هواپیما بیخ گوشتان به لحاظ امنیتی نیز زیاد جالب نخواهد بود و ممکن است مسائلی را برایتان به وجود بیاورد.
  • از دریافت آپارتمان در مجاورت راه آهن و محل تردد قطارها نیز خودداری کنید. صدای دلخراش بوق قطار برایتان خوشایند نیست و مسائلی را برایتان به وجود خواهد آورد. به ویژه وقتی که خسته و کوفته از محل کار به خانه برگشته اید و می خواهید استراحت کنید.
  • کوچه هایی با موقعیت جغرافیایی خاص، مانند کوچه های پر شیب مناطقی مانند دربند و درکه نیز برای سکونت مناسب نیستند. پیاده روی در این کوچه ها بسیار سخت است و احتمالاً برای پارک کردن اتومبیل تان نیز با مسائلی روبرو خواهید شد.
  • از دریافت خانه در کوچه های بسیار تنگ هم اجتناب کنید. برای اسباب کشی در این کوچه ها با مسائل زیادی روبرو خواهید شد. پارک کردن اتومبیل تان هم در این صورت برایتان دردسرساز خواهد بود.

از انتخاب کدام طبقات آپارتمان ها خودداری کنیم؟

حالا که با کمی دقت آپارتمان مناسبی را در موقعیتی خوب پیدا و انتخاب نموده اید، نوبت به مسائل جزئی تری می رسد. اینجا باید دقت داشته باشید که کدام واحد را در یک ساختمان اجاره نکنید. با ما همراه باشید.

  • از خرید، اجاره یا رهن واحدی که روی پیلوت قرار گرفته است، خودداری کنید. به دو دلیل. اول اینکه این طبقه نزدیک به در ورودی است و بنابراین، سر و صدای زیاد رفت و آمد ساکنان آزارتان خواهد داد. موضوع بعدی این است که طبقه زیرین شما مسکونی نیست و بنابراین در زمستان سرمای شدیدی را از قسمت کف خانه احساس خواهید کرد.
  • دقت داشته باشید که اگر ساختمان مدنظرتان آسانسور ندارد، از خرید، رهن و یا اجاره واحدهایی که در طبقات بالاتر از طبقه سوم هستند، اجتناب کنید. طی کردن پله ها، به ویژه زمانیکه خسته و کوفته از سر کار و یا یک خرید خسته نماینده برگشته اید، واقعاً سخت است.
  • از انتخاب واحدهایی که در طبقه همکف قرار دارند نیز پرهیز کنید. ساکنان این واحدها با مشکل سر و صدای رفت و آمد ساکنان روبرو هستند.

جمع بندی

به یاد داشته باشید که تهیه مسکن در تهران و تمام شهرهای دیگر، موضوع بسیار مهمی است، زیرا ارتباط مستقیمی با آرامشتان دارد. کمی بی دقتی کافی است تا دست کم، یک سال با مسائل عدیده ای روبرو شوید. از سوی دیگر، اگر برای پیدا کردن یک خانه خوب دقت کافی داشته باشید، ممکن است بتوانید چندین سال قرارداد یک آپارتمان را تمدید کنید و در آن بمانید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نزدیکی به امکانات رفاهی مانند مدرسه، سوپر مارکت، تعمیرگاه و… مهم است. امّا نزدیکی بیش از حد به آن ها و سکونت در مجاورتشان، توصیه نمی گردد. به طور کلی، اگر می خواهید از بروز مسائل احتمالی پیشگیری کنید، برای پیدا کردن یک آپارتمان مناسب و خوب، وقت لازم و کافی بگذارید.

منبع: هومینگ
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10195

به "کجای تهران خانه نخریم یا رهن و اجاره نکنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کجای تهران خانه نخریم یا رهن و اجاره نکنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجای تهران خانه نخریم یا رهن و اجاره نکنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید