کریمی: پیام نور گام بزرگی را برای تغییر نسل دانشگاه برداشته است خبرنگاران

به گزارش مجله آزمون اول، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از برنامه های این دانشگاه در جهت حرکت به سمت نسل سومی و چهارمی خبر داد.

کریمی: پیام نور گام بزرگی را برای تغییر نسل دانشگاه برداشته است خبرنگاران

محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره تغییر نسل دانشگاه به نسل سومی و چهارمی گفت: با تلاش جدی در ایجاد و ترمیم زیرساخت های حمایتی از حوزه نوآوری و فناوری، برگزاری استارتاپ ها و جشنواره های ملی حوزه فناوری های دیجیتال و غیردیجیتال، برگزاری 26 استارت آپ در حوزه های مختلف در کل کشور، راه اندازی 26 مرکز رشد، 10 مرکز نوآوری در نقاط مختلف کشور، ده ها شرکت دانش بنیان، اجرای قرارداد های ارتباط با صنعت و انعقاد تفاهم نامه های عدیده توانسته گام بزرگی در تبدیل دانشگاه به نسل سوم و پیوستن به نسل چهارم بردارد.

کریمی ادامه داد: با ورود به نسل سوم و چهارم، دیگر دانشگاه صرفا نمی تواند علمی باشد و بایستی با رویکرد کارآفرینی عملگرایانه با صنعت در کنار هم قرار گیرند. از این رو معاونت پژوهشی با راه اندازی، فعالیت و تولید محتوای تخصصی مرکز ملی نوآوری صنایع خلاق به صورت عملیاتی ورود دانشگاه به جمع دانشگاه های نسل سوم و چهارم را به اثبات رسانده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور درباره برنامه هایی جهت سرعت بخشیدن به تغییر نسل شرح داد: با وجود همه تنگنا ها و محدودیت های مالی دانشگاه بر لزوم ریل گذاری همه جانبه تاکید شده و برای دستیابی به اهدافی در جهت پژوهش هایی با رویکرد ثروت آفرینی، کارآفرینی، دانش بنیان، اجرای طرح حمایت، توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکار های روستایی و مناطق محروم، افتتاح مرکز ملی صنایع خلاق، انعقاد تفاهم نامه ها و قرارداد های صنعتی، ایجاد ثروت برای دانشگاه و ... از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی یادآور شد: باور اصلی حاکم در دانشگاه های پیام نور قائل بودن به فرض لزوم ایفاگری نقش برجسته دانشگاه در این عرصه و پیوستن به نسل چهارم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23210

به "کریمی: پیام نور گام بزرگی را برای تغییر نسل دانشگاه برداشته است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: پیام نور گام بزرگی را برای تغییر نسل دانشگاه برداشته است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید