کلیسای نوتردام مونترال ، تاریخچه کلیسای قدیمی مونترال

به گزارش مجله آزمون اول، کلیسای نوتردام مونترال، کلیسایی در منطقه تاریخی این شهر قدیمی، در کبک کانادا می باشد. این کلیسا در خیابان 110 نوتردام غربی، در گوشه خیابان سنت سولپیس واقع شده است.

کلیسای نوتردام مونترال ، تاریخچه کلیسای قدیمی مونترال

برای تماشا این کشور زیبا، احتیاج به اخذ ویزای مالتیپل توریستی کانادا دارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سرگذشت کلیسای نوتردام مونترال

کلیسای نوتردام مونترال کلیسای مادر این شهر می باشد و اولین کلیسای سبک گوتیک در کانادا بود. تاریخ آن از زمان تاسیس آن به وسیله سولپیسیان معین شده است و از تاریخ مونترال جدایی ناپذیر می باشد. از ریشه های کاتولیک و پیوند ابدی بین هنر و دین صحبت می نماید. سبک باسیلیکا به وسیله چندین محله تقلید شد و نقطه عطفی در سنت معماری مذهبی بود.

این بنا در سال 1982 به وسیله پاپ ژان پل دوم به درجه کلیسای کوچک ارتقا یافت و در سال 1989 به عنوان یک مکان تاریخی ملی کانادا معین شد. اهمیت مذهبی، تاریخی و هنری آن را به گنجینه ای از میراث کبک و یکی از پربازدیدترین مکان های مونترال تبدیل نموده است.

6 مکانی که در سفر به کانادا حتما باید آنها را ببینید | برترین جاذبه های کانادا

اولین کلیسای نوتردام مونترال در سال 1672، مکان برای یک کلیسای سنگی در محور خیابان نوتردام انتخاب شد. کار ساخت وساز هزینه زیادی داشت و زمانی که کلیسای نوتردام در نهایت در سال 1683 افتتاح شد، به علت کمبود بودجه فاقد برج ناقوس یا نما بود. با وجود تمدیدها، کلیسا برای جماعت روبه رشد آن، بسیار کوچک شد. در سال 1819، کلیسا تنها توانست 3000 نفر از 15000 عبادت نماینده خود را در خود جای دهد. تاریخچه کلیسای نوتردام پاریس را می دانید؟

در سال 1823، یک کمیته ساخت وساز پانزده نفره تشکیل شد که مسئول سازماندهی، جمع آوری یاری های مالی و انتخاب یک معمار برای طراحی کلیسایی بود که بتواند 8000 عبادت نماینده را در خود جای دهد. برای انجام این کار، آنها یک معمار پروتستان نیویورکی به نام جیمز اودانل (1774-1830) را انتخاب کردند.

اودانل از سبک احیای گوتیک الهام گرفت که در آن موقع در اروپا و ایالات متحده آمریکا شکوفا شد. معماری کلیسای نوتردام نو از دو برج نوتردام پاریس و کلیسای سنت سولپیس الهام گرفته شده است.

ساخت کلیسای نوتردام مونترال

علی رغم شرایط آب وهوایی که مانع از کار در زمستان می شد، ساخت وساز تنها 35 ماه از سال 1824 تا 1829 بین آوریل و اکتبر طول کشید. بااین حال، نصب برج های ناقوس بیش از ده سال طول کشید. اودانل در سال 1830 پس از گرویدن به کاتولیک درگذشت. سرداب او در زیر کلیسا است.

برج های دوقلوی کلیسای نوتردام مونترال

برج غربی در سال 1841 تکمیل شد و استقامت نام گرفت. از سال 1848 این مکان محل زندگی ناقوس معروف ژان باپتیست است که 10900 کیلوگرم وزن دارد و از انگلستان می آید. برج شرقی با نام اعتدال در سال 1843 تکمیل شد و یک کاریلون ده ناقوس از همان سازنده انگلیسی را در خود جای داده است.

بازسازی کلیسای نوتردام مونترال

کلیسای قدیمی نوتردام در سال 1830 به همراه برج آن در سال 1843 تخریب شد، زمانی که ساخت وساز دو برج کلیسای نو به سرانجام رسید. کلیسای نو روبروی محل قبلی می باشد. آثار کلیسای قدیمی هنوز روی زمین بین پارویس و میدان آرمس قابل مشاهده است.

در سال 1865، نمای کلیسا با نصب سه مجسمه بزرگ از سنت جوزف (قدیس حامی کانادا)، مریم باکره (قدیس حامی مونترال) و سنت جان باپتیست (قدیس حامی کبک) تکمیل شد. پنجره ای که در آن مکان مقدس فعلی با نور پس زمینه مراسم، جماعت را در طول مراسم عشای ربانی کور می نماید. آخرین اثری که بورژو قبل از مرگ او در سال 1888 فراوری کرد به نام منبر حقیقت بود. که یکی از برجسته ترین عناصر تزئینی در کلیسا است.

از آن موقع تا کنون، از کلیسا تا باسیلیکا

نوتردام در جایی که ما اکنون مونترال قدیم می نامیم ریشه گرفت و بخشی از بزرگ ترین رویدادهای قرن 19 و 20 بود. پاپ ژان پل دوم کلیسای نوتردام را در 21 آوریل 1982 به درجه کلیسای کوچک ارتقا داد. این فرصتی بود برای شناخت اهمیت مذهبی، تاریخی و هنری کلیسای نوتردام مونترال، گنجینه ای از میراث کبک.

باتوجه به اهمیت آن، نوتردام در سال 1989 به وسیله هیئت مکان های تاریخی و بناهای تاریخی کانادا به عنوان یک مکان تاریخی ملی معین شد.

از زمان تاسیس، باسیلیکا محل رویدادهای مذهبی و فرهنگی مهم بوده است. از سال 1918، جشن های سالانه برای بزرگداشت و تاسیس شهر در اینجا برگزار می گردد. به عنوان یک مکان فرهنگی، باسیلیکا اغلب به وسیله دوستداران موسیقی رفت وآمد می گردد و به لطف آکوستیک بی عیب آن می توانند به کنسرت ها، گروه های کر و ارگ گوش دهند.

جمع بندی

کلیسای نوتردام مونترال به عنوان یک کانون گردشگری، هرساله پذیرای نزدیک به یک میلیون بازدیدنماینده از سراسر دنیا است که هر یک از آن ها مجذوب زیبایی آن می شوند و درعین حال فرصتی برای کشف تاریخ مذهبی کبک پیدا می نمایند.

منبع: ژیوار
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 39781

به "کلیسای نوتردام مونترال ، تاریخچه کلیسای قدیمی مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام مونترال ، تاریخچه کلیسای قدیمی مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید