گفت وگوها میان دولت ونزوئلا و مخالفان از سر گرفته می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، بنابر اعلام منابع مطلع، در پی میانجیگری نروژ گفت وگوها میان دولت ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

گفت وگوها میان دولت ونزوئلا و مخالفان از سر گرفته می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ونزوئلا و مخالفان دولت مذاکرات را در روزهای پیش رو از سر می گیرند.

بنابر گزارش شبکه خبری دویچه وله، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و خوان گوایدو رهبر مخالفان در روزهای گذشته برای بازگشت به میز مذاکره اعلام آمادگی نموده اند. آنها دو مرتبه هم به میزبانی نروژ با هم دیدار داشته اند. با این حال این مذاکرات تاکنون دستاوردی نداشته است.

منابع نزدیک، دیروز (شنبه) اعلام کردند که مذاکره به منظور دستیابی به راه چارهی برای برون رفت از بحران، هفته آینده از سر گرفته خواهد شد. دولت نروژ که میانجیگری را بر عهده دارد، احتمالا درباره محل برگزاری مذاکرات تصمیم گیری خواهد نمود.

اقدام برای از سرگیری مذاکرات در پی اعلام دولت ونزوئلا مبنی بر آزادی و بازگرداندن 59 کلمبیایی صورت گرفت. این افراد بنابر اعلام گروه های حقوق بشری، در سال 2016 دستگیر شده بودند. چند روز پس از اینکه میشله باچلت کمیسر حقوق بشر به کاراکاس سفر کرد، سازمان ملل از این اقدام حمایت کرد.

باچلت گفت: این اقدام که دولت ونزوئلا به تعهدات خود عمل می نماید، نشانه مثبتی است و ما منتظر آزادی های بیشتر در روزهای آینده هستیم.

مادورو روز پنجشنبه گفت: من خواهان ادامه مذاکره هستم و مذاکره ادامه دارد. گوایدو هم در شبکه اجتماعی توئیتر رویکرد مشابهی داشته است. وی می گوید که از هم پیمانان در شروع دور جدید مشاوره با سران ملی و جهانی، حمایت دریافت نموده است. گوایدو در عین حال امکان دسترسی سریع به راه چاره را کم دانسته است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی گوایدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و کوشش های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1739

به "گفت وگوها میان دولت ونزوئلا و مخالفان از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوها میان دولت ونزوئلا و مخالفان از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید