گلایه میهمان نوروزی از خدمات ارائه شده در شهر سنندج

به گزارش مجله آزمون اول، سال جاری در ایام عید مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور، سنندج را به دلیل طبیعت بکر و بهشت گردشگری و جاذبه های طبیعی و دیدنی برای مسافرت انتخاب کردند اما میهمانان نوروزی از خدمات ارائه شده به آنان انتقاد و گله مند بودند.

گلایه میهمان نوروزی از خدمات ارائه شده در شهر سنندج

به گزارش خبرنگاران از سنندج، هر ساله زمانی که به سرانجام سال نزدیک می شویم بحث سفر میان خانواده ها گرم می گردد، در این میان انتخاب مکان سفر یکی از اصلی ترین این بحث ها است که وجود جاذبه های گردشگری و هم خوانی این جاذبه ها با سلیقه افراد می تواند در انتخاب مکان سفر نقش اصلی را ایفا نماید.

سال جاری در ایام عید مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور، استان کردستان را به دلیل طبیعت بکر و بهشت گردشگری و جاذبه های طبیعی و دیدنی برای مسافرت انتخاب کردند

استان کردستان به دلیل وجود طبیعت خدادادی و ظرفیت های گردشگری می تواند یکی از استان های جذاب و گردشگرپذیر و سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور باشد و این میزبانی هم از نظر مالی برای این استان تاثیر مهمی دارد و هم فرهنگ و ظرفیت های خاص این خطه از ایران اسلامی بیشتر معرفی می گردد بنابراین توجه به خدمات ارائه شده به میهمانان نوروزی در سطح شهر بسیار لازم است.

در این گزارش میدانی سعی کردیم که به نحوه خدمات ارئه شده به میهمانان نوروزی و میزان رضایت مندی آنان از کیفیت مکان اسکان و امکاناتی که در اختیار آنها قرار گرفته است بپردازیم.

در همین رابطه به سوی چند نفر از مسافران و میهمانان نوروزی رفتیم و نظر آنها را در خصوص نحوه خدمات ارئه شده در سفر خود به استان کردستان و شهر سنندج جویا شدیم.

کیفیت مکان های اسکان میهمانان نوروزی در مراکز آموزش و پرورش سنندج بسیار ضعیف است

هوشنگ زاهدی 50 ساله تبریزی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج گفت: شهر سنندج به دلیل وجود طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و دیدنی است اما باید بیشتر به ظرفیت های گردشگری این منطقه توجه گردد.

وی با انتقاد از مکان هایی که آموزش و پرورش برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته است، گفت: مدارسی که آموزش و پرورش برای اسکان در نظر گرفته از نظر امکانات و تجهیزات اولیه بسیار ضعیف است.

این میهمان نوروزی تبریزی توضیح داد: در سطح شهر سنندج توجه ای به نصب بنر و معرفی مکان های اسکان میهمانان نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش نشده و بنده همراه با خانواده ام با مشکل روبرو شدیم و فکر می کنم این مشکل بزرگی برای مهمانان به وجود آورده است.

کمبود پارکینگ در سنندج معضل بزرگی است

عباس حیدری یکی دیگر از میهمانان نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، گفت: پول بلیطی که متولیان خانه کُرد از میهمانان نوروزی می گیرند مقداری زیاد است و برای خانواده های با تعداد بالا به صرفه نیست.

وی با تشکر از مأموران هدایت و رانندگی به دلیل برخورد خوب و پاسخگویی مناسب برای نشان دادن آدرس ها گفت: هدایت درست مأموران زحمت کش برای میهمانان نوروزی که به خیابان های این شهر هیچ آشنایی ندارند یاری بزرگی به مسافران است.

حیدری اضافه کرد: کمبود پارکینگ در سطح شهر سنندج یکی از معضلاتی است که باید مسئولان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند چون پارک کردن ماشین در کوچه ها مناسب و زیبنده نیست.

نحوه معرفی جاذبه های گردشگری کردستان به میهمانان نوروزی ضعیف است

وی اظهار کرد: استان کردستان با وجود جاذبه های گردشگری و دیدنی فراوان اما معرفی این ظرفیت ها به میهمانان نوروزی ضعیف است و بیشتر مسافران با سردرگمی روبرو هستند و باید به وسیله رسانه ها و بروشورهای تبلیغاتی این مکان ها بیشتر معرفی گردد چون جاهای دیدنی سنندج فقط آبیدر نیست بلکه اماکن زیبا و جذاب بسیاری دارد.

در ورودی سنندج هیچ گونه هدایت برای معرفی مدارس اسکان های نوروزی مسافران وجود نداشت

این میهمان نوروزی اهل کرمانشاه گفت: در ورودی شهر سنندج هیچ گونه راهنما و نقشه ای برای معرفی مکان های دیدنی و رستوران و مدارس اسکان های نوروزی مسافران وجود نداشت و بنده همراه با خانواده ام برای پیدا کردن مکان اقامت و جاهای دیدنی با مشکل زیادی روبرو شدیم.

وی گفت: در استان های دیگر کشور در چندکیلومتری مانده به شهر نقشه و اماکن اسکان و جاذبه های گردشگری را در اختیار میهمانان نوروزی قرار می دهند اما متأسفانه این موضوع در شهر سنندج از ضعف جدی برخوردار بود.

به دلیل شرایط نامناسب خیابان های سنندج هنگام برگشت به شهر خود جلوبندی ماشین هایمان باید تعمیر گردد

مریم ساعدی یکی دیگر از میهمانان نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، گفت: خونگرم بودن و مهمان نوازی مردم شهر سنندج بی نظیر است و آنچه که ما مشاهده کردیم و می بینیم مردم این شهر با خوشرویی به استقبال همه میهمانان نوروزی می آیند که این جای تقدیر دارد.

وی گفت: نبود تابلوهای هدایت و رانندگی در بیرون شهر مشکل اساسی مسافران نوروزی به کردستان است که باید در راه های مواصلاتی این استان در هرچند کیلومتر تابلوها به صورت شفاف و فونت بزرگ نصب گردد اما متأسفانه خانواده شخص بنده در جهت راه با مشکل اساسی روبرو شدیم.

ساعدی با انتقاد از شهرداری سنندج اضافه کرد: وجود دست اندازهای فراوان و مناسب نبودن آسفالت خیابان های سطح شهر یکی از مهم ترین مسائلی است که ما با آن روبرو شدیم و قطعاً هنگام برگشت به شهر خودمان تعمیر جلوبندی ماشین هایمان یکی از اقدامات جدی بوده که باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردد.

وی اظهار کرد: باید دست اندازهای سطح شهر با علامت و رنگ خاصی معین گردد تا رانندگان با این مسائل روبرو نشوند و مشکل دیگری که وجود دارد این است که ورودی شهرسنندج شرایط نامناسبی دارد و متأسفانه شهرداری هیچ گونه ساماندهی و خلاقیتی انجام نداده است.

رسیدگی نکردن به عمارت خسروآباد سنندج جای تأسف دارد

یکی دیگر از میهمانان نوروزی که خود را با فامیلی اسماعیلی معرفی کرد و در یکی از مدارس سنندج اسکان داشتند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، با انتقاد از نبود امکانات مناسب گفت: نبود آشپزخانه تمیز و بدون تجهیزات، نبود آب سردکن و فاصله زیاد سرویس های بهداشتی تا اتاق های مسافران از جمله مسائلی است که در این مکان مشاهده می کنیم و انتظار داریم که مسئولان برای سال های آینده برای این نقاط ضعف ها برنامه ریزی بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به عمارت خسروآباد سنندج گفت: با توجه به این که سنندج مرکز استان کردستان است و این عمارت تاریخ و فرهنگ کُرد این شهر را نشان می دهد جای تأسف دارد که هیچ گونه رسیدگی به آن نمی گردد و روز به روز در حال تخریب است.

مسئولان باید فکر و برنامه اساسی برای جذب مسافر داشته باشند

یکی از همشهریان سنندجی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، گفت: شرایط نامناسب خیابان های سطح شهر و جاده های بیرون و داخل شهری یکی از مسائل اساسی برای مسافران نوروزی است.

وی گفت: متأسفانه آنچه که مشاهده می کنیم هر ساله با کاهش مسافران روبرو می شویم و این نشان از آن است تمامی اقدامات به صورت تبلیغاتی و تعریف و تمجید است و مسئولان و متولیان این امر باید فکر و برنامه اساسی برای جذب مسافر و توریست داشته باشند.

کریمی اضافه کرد: با توجه به آداب و سنت مردم کوردستان و غذاهای محلی فراوان که در این استان وجود دارد اما فقط کلانه به مسافران معرفی می گردد و این ضعف بزرگی است.

انتقاد یک جوان سنندجی از شهرداری سنندج

وی با انتقاد از شهرداری سنندج به دلیل نصب المان غیرمرتبط در چهارراه وکیل سنندج، اظهار کرد: نمادهای که توسط شهرداری در سطح شهر سنندج نصب شده است هیچ گونه فرهنگ غنی استان کردستان را نشان نمی دهد.

بعد از آن برای آنالیز بیشتر به معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان مراجعه کردیم تا از نحوه خدمات ارائه شده جویا شویم.

کوچک ترین کوتاهی و سهل انگاری در ارائه خدمات به میهمانان نوروزی نشده است!

آرمان وطن دوست در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، گفت: کاهش مسافران در ایام سال جاری به دلیل شرایط جوی آب و هوایی استان کردستان بوده است.

وی گفت: سال جاری تا جای که امکان داشت برنامه های فرهنگی بسیاری همچون تئاتر، موسیقی و پایکوبی کردی در مکان های دیدنی و تاریخی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد !

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پاسخ به این سوأل که آیا نبود دفترچه های راهنما برای معرفی شهر و جاذبه های گردشگری این استان در ورودی شهر سنندج صحت دارد یا خیر، توضیح داد: هلال احمر وظیفه این کار را برعهده دارد و میراث فرهنگی نیز هر روز این موضوع را کنترل و نظارت می نماید و تا به امروز کوچک ترین کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه نشده است.

گزارش از روزیتا قادری

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6784

به "گلایه میهمان نوروزی از خدمات ارائه شده در شهر سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه میهمان نوروزی از خدمات ارائه شده در شهر سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید