گوشی های چینی یک سوم بازار اروپا را در اختیار دارند

به گزارش مجله آزمون اول، بازار گوشی های هوشمند اروپا در سال 2018 شاهد دو ترند مهم یعنی افزایش فروش گوشی های چینی و کاهش محبوبیت پرچم داران بوده است. تحلیلگران شرکت Canalys ساعاتی قبل آمار مربوط به این بازار منتشر کردند.

گوشی های چینی یک سوم بازار اروپا را در اختیار دارند

طبق این گزارش، از میان 197 میلیون گوشی فروخته شده در اروپا، حدود 128 میلیون از آن ها مربوط به اروپای غربی بوده است. روی هم رفته، بازار گوشی های هوشمند اروپا در این سال 4 درصد نسبت به سال قبلی کوچک تر شده ولی در اروپای غربی، کاهش حجم این بازار از سال 2013 بی سابقه است.

با تور چین ما از این کشور زیبا دیدن کنید.

بخشی از این موضوع، به افزایش بسیار زیاد قیمت گوشی های پرچم دار در کشورهایی مانند بریتانیا، آلمان و کشورهای اروپای شمالی برمی گردد که به دلیل مسائلی مانند مالیات، قیمت گوشی ها تا حد زیادی افزایش می یابد. روی هم رفته، در اروپای غربی فروش گوشی هایی در بازه قیمت 200 تا 350 دلاری، حدود 20 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند در سال 2018، با خرید یک گوشی 300 دلاری قابلیت های بسیار بهتری نسبت به سال 2017 نصیب کاربر می گردد.

برندگان این تغییر، برندهای هواوی و شیائومی هستند. در این میان، هواوی موفق شده رشد سالانه 54 درصدی داشته باشد و فاصله اش با برندهای با سابقه ای مانند اپل و سامسونگ را بسیار کم کند. از آنجایی که هواوی نمی تواند گوشی هایش را به صورت گسترده وارد بازار آمریکا کند، به همین خاطر سرمایه گذاری خود را در اروپا افزایش داده است.

گوشی های سامسونگ و اپل هم به ترتیب بزرگ ترین بخش از بازار گوشی های هوشمند اروپا را در اختیار دارند ولی در حال از دست دادن موقعیت خود هستند. شرکت HMD Global که گوشی های تحت برند نوکیا را روانه بازار می نماید، در رتبه پنجم واقع شده است و شیائومی با داشتن سهم بازار 6 درصدی، رتبه چهارم را از آن خود نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 320

به "گوشی های چینی یک سوم بازار اروپا را در اختیار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های چینی یک سوم بازار اروپا را در اختیار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید